Gå til innhold

USA-valget 2024

Surpomp

Anbefalte innlegg

En interessant artikkel hvor ei som tidligere jobbet for demokratene intervjues. Hun snudde i siste liten og stemte på Trump. Fokuset hennes var på arbeiderklassen. Hun kommer fra til dels fattige kår og var den første i sin familie som fullførte utdannelse. 
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KMbo25/har-skaffet-demokratene-millioner-stemte-trump?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Sitat

– Det demokratiske partiet er blitt for elitepreget og styrt av bedriftsinteresser, sier hun.

– De er nødt til å slutte å ignorere folk uten universitetsutdanning, som ikke kan pryde seg med flotte fag i kjønnsstudier.

Jeg er ikke interessert i amerikansk politikk, og støtter verken den ene eller den andre. Men jeg har merket meg at Trumps velgere stemples som dumme. Jeg synes det er en nedlatende holdning mot mennesker uten utdanning som lever i fattigdom med begrensede muligheter til å komme ut av det. Det er ikke slik man vinner velgere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Biden har nå benådet sin kriminelle sønn, selv om han alltid har hevdet han ikke skulle blande seg inn i saken. Rett og slett blank løgn der altså. I mine øyne er dette ren misbruk av makt. Hunter Biden har innrømmet flere av forholdene han er dømt for, og bør ta sin straff som alle andre. Men veldig kjekt å ha en president som far da.

Jeg har alltid trodd at Trump ville benåde 6. januar-mobben når han er tilbake, men nå er jeg enda mer sikker, så dette er jo en lissepasning til Trump-administrasjonen, som selvsagt vil bruke dette for alt det er verdt.

https://www.vg.no/nyheter/i/93XEl5/president-biden-benaader-sin-egen-soenn

Endret av Tiger Jack
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke være noen som er overrasket over dette? Eller det fins vel fortsatt de som tror at Demokratene er ærlige og redelige folk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se hvordan venstre-vridde norske media skal bortforklare alt Trump kommer til å foreta seg, av positiv karakter.

Norge og Europa er så bortreist i sitt grønne skifte at de først nå begynner å innse at de har tapt mot USA og Kina - det finnes svært få kloke hoder igjen i Europa, økonomien går nedenom og hjem og alt dreier seg fortsatt om det grønne skiftet, som sørger for at all industri forsvinner - teknologien ligger milevis bak USA og Kina og man gjør seg altså helt avhengig av både USA og Kina.

Trump har forstått dette hele tiden - mens Europa tviholder på de indoktrinerte fordommene til det er for sent.

Siste nå er at EU vil at alle medlemslandene skal hefte for gjelden til de som sliter med enorm statsgjeld, som Hellas, Romania, Spania, etc.

Da tenker jeg at vi holder Norge unna EU for får de kloa i oljeinntektene har også Norge tapt alt, siden vi ikke har noe teknologi igjen i landet.

Vindkraft vil vi ikke ha og havbunnsmineralene ble vel også nedstemt ?

Etterhvert blir det en enkel walkover for Russland og Kina å erobre Norge og Europa, som er tapt allerede, dersom ikke USA gidder å holde oss flytende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (29 minutter siden):

Norge og Europa er så bortreist i sitt grønne skifte at de først nå begynner å innse at de har tapt mot USA og Kina - det finnes svært få kloke hoder igjen i Europa, økonomien går nedenom og hjem og alt dreier seg fortsatt om det grønne skiftet, som sørger for at all industri forsvinner - teknologien ligger milevis bak USA og Kina og man gjør seg altså helt avhengig av både USA og Kina.

USA og Kina kjører da mye hardere på det grønne skiftet enn Norge og Europa. Det bygges digre batterifabrikker og produksjonen av fornybar energi øker i høyt tempo. Elbiler subsidieres i stor skala osv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (9 minutter siden):

USA og Kina kjører da mye hardere på det grønne skiftet enn Norge og Europa. Det bygges digre batterifabrikker og produksjonen av fornybar energi øker i høyt tempo. Elbiler subsidieres i stor skala osv. 

De har teknologien som ikke Europa har - og Europa har et altfor høye produksjonskostnader - delvis grunnet det grønne skiftet der dyr strøm er med på å dra opp kostnadsnivået. Tyskland er på vei nedenom  og hjem fordi de var avhengige av billig gass fra Russland. Poenget mitt er at man må ha alternativer - noe Europa ikke har p.t.

Morrow - den siste luftspeilingen fra politikerne i Norge - har kostet staten nesten 2 milliarder 😉 

Batterifabrikk, Morrow AS | Slakter batterifabrikken Morrow Batteries

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-jk- skrev (30 minutter siden):

Hvor stor del av energiproduksjonen er fornybar i Europa vs USA/Kina? Vesentlig høyere tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (56 minutter siden):

Hvor stor del av energiproduksjonen er fornybar i Europa vs USA/Kina? Vesentlig høyere tipper jeg.

Den er høyere i Europa ja, men utbyggingstakten er mye høyere spesielt i Kina. Så om noen år kommer Europa til å være akterutseilt der også. 60% av all ny fornybar elektrisitetsproduksjon frem til 2030 er forventet å komme i Kina. I all hovedsak vindkraft og spesielt solkraft. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (1 time siden):

De har teknologien som ikke Europa har - og Europa har et altfor høye produksjonskostnader - delvis grunnet det grønne skiftet der dyr strøm er med på å dra opp kostnadsnivået. Tyskland er på vei nedenom  og hjem fordi de var avhengige av billig gass fra Russland. Poenget mitt er at man må ha alternativer - noe Europa ikke har p.t.

Landbasert vindkraft samt solkraft er jo det billigste å bygge ut nå. 20-30 øre/kWh. Det er dette Kina satser tungt på, men vi sliter med å få fart på utbyggingen i Europa. Bare se på motstanden mot landbasert vindkraft i Norge. Ingenting kunne gitt oss så mye rimelig strøm som en massiv satsing på landbasert vindkraft sammen med oppgradering av noen eksisterende vannkraftverk til pumpekraft så vi har nok balansekraft. Men nei, vi skal heller satse på kjempedyr flytende vindkraft slik at ingen trenger å se turbinene...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (4 minutter siden):

Landbasert vindkraft samt solkraft er jo det billigste å bygge ut nå. 20-30 øre/kWh. Det er dette Kina satser tungt på, men vi sliter med å få fart på utbyggingen i Europa. Bare se på motstanden mot landbasert vindkraft i Norge. Ingenting kunne gitt oss så mye rimelig strøm som en massiv satsing på landbasert vindkraft sammen med oppgradering av noen eksisterende vannkraftverk til pumpekraft så vi har nok balansekraft. Men nei, vi skal heller satse på kjempedyr flytende vindkraft slik at ingen trenger å se turbinene...

Enig.

Se forøvrig rapporten fra DNV - de ønsker også havvind velkommen :

DNV: Norsk olje vil bli utkonkurrert | DN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (1 time siden):

Den er høyere i Europa ja, men utbyggingstakten er mye høyere spesielt i Kina. Så om noen år kommer Europa til å være akterutseilt der også. 60% av all ny fornybar elektrisitetsproduksjon frem til 2030 er forventet å komme i Kina. I all hovedsak vindkraft og spesielt solkraft. 

Ja politikerne i Europa har vel fucka såpass opp for oss at vi ikke lenger har råd til å bli med på det grønne skiftet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Athod skrev (På 16.11.2024 den 22.39):

Nei jeg tuller ikke. Han støtter Israel i kampen mot Palestinerne og Hezbollah ja, men også der har han uttalt at de må få gjort jobben ferdig.

Men jeg tror også han setter USAs interesser over Israels, og en krig med Iran vil ikke være i USAs interesse.

Så han støtter krigføring. Så du løy igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (På 19.11.2024 den 22.03):

Ironisk med alle som er hjernevasket av Norsk media, og frykter for krig om Trump blir valgt.

I dag har Biden og Harris administrasjonen presset Russland til det som kan bli starten på tredje verdenskrig. 

Når skal folk våkne opp, Biden er den verste, og farligste presidenten USA har hatt i moderne tid. Hvis dette nå vil eskalere ut i en verdenskrig, vil det i historiebøkene bli skrevet om hvordan Biden og demokratene dytter verden utfor stupet og inn i tredje verdenskrig. Det er verre enn noe av det Trump har gjort som president, det er verre enn hva noen president i USA har gjort.

Og folk frykter Trump? Håper faktisk de som er så redde for Trump og mente Harris og demokratene ville gjøre verden til et bedre sted, faktisk får opp øya nå.

Dette kan ikke bortforklares, demokratene har i dag satt verden nærmere en tredje verdenskrig enn vi noen gang har vært tidligere.

Presset Russland? Jada, dette har vi hørt før. Det er selvsagt alle andres feil enn Hitler og nazi-Tyskland at de invaderte andre land!

Fantastisk nazipropaganda. Det er alle andres feil at Russland startet en krig!

nazis.thumb.jpg.69cd342e5942eaa79e230c4457f7d98a.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svava skrev (På 23.11.2024 den 12.51):

En interessant artikkel hvor ei som tidligere jobbet for demokratene intervjues. Hun snudde i siste liten og stemte på Trump. Fokuset hennes var på arbeiderklassen. Hun kommer fra til dels fattige kår og var den første i sin familie som fullførte utdannelse. 
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/KMbo25/har-skaffet-demokratene-millioner-stemte-trump?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Jeg er ikke interessert i amerikansk politikk, og støtter verken den ene eller den andre. Men jeg har merket meg at Trumps velgere stemples som dumme. Jeg synes det er en nedlatende holdning mot mennesker uten utdanning som lever i fattigdom med begrensede muligheter til å komme ut av det. Det er ikke slik man vinner velgere.

Haha, Trump-velger er virkelig de dummeste, mest lettlurte fjolsene i verden. Er det noen som har knust arbeiderklassen så er det Trump. Husk at han sendte hundretusener av industriarbeidsplasser ut av landet og gjorde det enklere for bedrifter å mishandle arbeiderne sine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiger Jack skrev (På 2.12.2024 den 6.39):

Biden har nå benådet sin kriminelle sønn, selv om han alltid har hevdet han ikke skulle blande seg inn i saken. Rett og slett blank løgn der altså. I mine øyne er dette ren misbruk av makt. Hunter Biden har innrømmet flere av forholdene han er dømt for, og bør ta sin straff som alle andre. Men veldig kjekt å ha en president som far da.

Jeg har alltid trodd at Trump ville benåde 6. januar-mobben når han er tilbake, men nå er jeg enda mer sikker, så dette er jo en lissepasning til Trump-administrasjonen, som selvsagt vil bruke dette for alt det er verdt.

https://www.vg.no/nyheter/i/93XEl5/president-biden-benaader-sin-egen-soenn

Han sa han ikke ville gjøre dette i en tid før det ble tydelig at Trump kommer til å angripe alle som står opp mot ham.

Trump selv er jo en dømt kriminell, men du har tydeligvis ingen problemer med det. Dobbeltmoral er herlig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Athod skrev (På 2.12.2024 den 7.42):

Kan vel ikke være noen som er overrasket over dette? Eller det fins vel fortsatt de som tror at Demokratene er ærlige og redelige folk.

Hva har dette med ærlighet og redelighet å gjøre? Biden vet at Trump er en rabiat fascist, og vil naturligvis prøve å beskytte sin egen familie. Trump har allerede misbrukt sin presidentmakt, og er i tillegg en dømt kriminell selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (På 2.12.2024 den 10.57):

Gleder meg til å se hvordan venstre-vridde norske media skal bortforklare alt Trump kommer til å foreta seg, av positiv karakter.

Trump har forstått dette hele tiden - mens Europa tviholder på de indoktrinerte fordommene til det er for sent.

Siste nå er at EU vil at alle medlemslandene skal hefte for gjelden til de som sliter med enorm statsgjeld, som Hellas, Romania, Spania, etc.

Da tenker jeg at vi holder Norge unna EU for får de kloa i oljeinntektene har også Norge tapt alt, siden vi ikke har noe teknologi igjen i landet.

Vindkraft vil vi ikke ha og havbunnsmineralene ble vel også nedstemt ?

Etterhvert blir det en enkel walkover for Russland og Kina å erobre Norge og Europa, som er tapt allerede, dersom ikke USA gidder å holde oss flytende.

Jeg har gitt Trump ros de få gangene han har sagt eller gjort noe bra. Problemet er at han total sett er en forkastelig dritt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 minutter siden):

Haha, Trump-velger er virkelig de dummeste, mest lettlurte fjolsene i verden. Er det noen som har knust arbeiderklassen så er det Trump. Husk at han sendte hundretusener av industriarbeidsplasser ut av landet og gjorde det enklere for bedrifter å mishandle arbeiderne sine.

Trump- velgere er nok ikke de kvasseste knivene i skuffen men de slår nok ikke Woke-klubben til Kamala på lavpannethet da.. Hadde Kamala vunnet tror jeg WW3 hadde vært uunngåelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (På 2.12.2024 den 11.58):

Europa har så vidt større prosentvis del av fornybar enn så lenge men Kina vil gå forbi om noen måneder...Snakker vi TWH er Kina milevis foran Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...