Gå til innhold

USA-valget 2024

Surpomp

Anbefalte innlegg

Klesstativ skrev (10 minutter siden):

Det som er utrolig er at du sitter og skriver at den kandidaten det overveldende flertallet av velgerne vil ha, ikke burde være tillatt å velge. Du tar åpenlyst til orde for fascisme og diktatur. Diagnostiseringen din har ingen troverdighet i det hele tatt, det er helt åpenbart at du ikke er medisinsk kompetent i noen som helst grad.

Nei det har jeg ikke sagt. Det jeg har sagt er at han har begynnende demens, vanskeligheter med og skille fiksjon fra fakta. Liker og ta seg tilrette med tanke på kvinner, og gikk på country clubs fordi der var det finest filter som han selv sa det.

Det er også helt åpenbart for oss at du er kun ute etter en ting. 

Hvorfor skulle du ellers så tvil rundt demokratenes stemmer? Fordi det er det du vil ikke sant?

Når alt kommer til alt så er han bare en olg geezer in his twilight years, og vi vet alle at han ikke vil greie og gjøre alt det han har sagt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx skrev (11 timer siden):

Hvilken politikk fra Trump er det du mener amerikanerne har stemt på? Han har jo ikke engang en plan for helsevesenet etter over ti år. Han har "et konsept av en plan" etter å ha lovet en konkret plan "om to uker" siden 2013.

Er det rart folk er nervøse når Trump har sagt ekstremt mye stygt, og hatt en retorikk som nettopp har gått ut på å svekke vestlige demokratier og NATO, og styrke diktaturer rundt i verden?

Poenget mitt er jo at nå når Trump er valgt, så er det etter mitt skjønn viktig at mediene endrer fokuset de hadde FØR valget. Det er mange som nå er redde og engstelige, og det skjønner jeg. Jeg er på ingen måte en Trump-supporter. Men media har også en rolle hvor de skal dekke bredt, og jeg mener det er viktig at de også får inn stemmer som gjør at folk ikke blir unødig engstelige.

Nå ser det dessverre ut til at Trump får flertall i hele Kongressen, som gir han enda mer makt, men det er fortsatt ikke slik at han bare kan gjøre alt han vil. Det finnes faktisk også fornuftige repulikanere i kongressen som også har stemt i mot Trumps forslag før, og kommer til å gjøre det igjen. Men ja, det er selvsagt uheldig om han får flertall i hele kongressen.

Trump sa også mye stygt forrige gang, men det ble, som er nevnt tidligere - "mye bjeffing og lite biting". La oss håpe at det blir litt av det samme nå. Jeg velger i allefall ikke å legge meg ned i forsterstilling for å vente på dommedag, fordi jeg både tror og håper at det til slutt ikke vil bli så ille som mange frykter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye gode nyheter. Trump har nå bekreftet at han ikke vil ha Mike Pompeo og Nikki Haley i sin administrasjon. Tror han mener det når han sier han ikke vil ha flere kriger. Krysser fingrene.

Endret av Athod
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (På 8.11.2024 den 9.10):

Bra for deg også. Jeg er rimelig sikker på at valget av Trump vil føre til at  Bitcoin går til $ 100 000 i løpet av 2025, kanskje til $ 150 000. Så her er det bare å hive seg på.

Flere burde benytte seg av den voldsomme oppgangen i Bitcoin- og kryptomarkedet. Bitcoin er allerede over $79 000 dollar, og andre kryptovalutaer har steget enda mer. Det er ingen grunn til å tro at oppgangen vil stanse her, for Trump har sagt at han er positiv til krypto. Her er det bare å hive seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (12 timer siden):

Flere burde benytte seg av den voldsomme oppgangen i Bitcoin- og kryptomarkedet. Bitcoin er allerede over $79 000 dollar, og andre kryptovalutaer har steget enda mer. Det er ingen grunn til å tro at oppgangen vil stanse her, for Trump har sagt at han er positiv til krypto. Her er det bare å hive seg på.

Så bra, da kan du opprette en tråd om det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (14 timer siden):

Alt vil gå oppover med Trump. Alt unntatt den norske krona.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pawn Hearts skrev (11 timer siden):

Matt Gaetz har gjort mye rart. Nå blir han justisminister.

Matt

Passer bra inn i gjengen han der ❤️ 

Leser også at Trump skal "rydde bort woke" i militæret. Mao skal han bytte ut moderate/liberale generaler med sine egne yes-men. 

Tenk å ha viet hele livet sitt til militæret, også blir man byttet ut fordi man ikke stemte på sittende president, eller deler hans konservative syn på homofile, transpersoner og kvinner.

*lukker vinduene pga gufs fra fortiden* 

Også har vi Musk, verdens rikeste mann, som skal rydde i det offentlige byråkratiet. Han som er kjent for å ha sparket 80% av staben i Twitter, før han oppdaget at mange av de var uvurdeerlige og måtte ansette dem på nytt. Også er han jo kjent for å jobbe mot fagforeninger og minstelønn. Og hva skjer når tusenvis av offentlige tjenestemenn blir arbeidsledige? 

Også er det Kirsty Noem, som skøyt valpen sin fordi den ikke oppførte seg som en voksen, godt trent hund på jakt. Hun blir fin å ha på grensa. 

Og ikke minst fox-news programleder Pete Hegseth som skal være forsvarsminister. Fox news er for de som ikke vet kjent for skremselspropaganda og fake news, hvor Hegseth har vært en ihuga Trumpsupporter hele veien. 

Helseminister RFK tror ikke på vaksiner, sier selv han har hatt mark i hjernen, er motstander av big pharma (noe som i og for seg er bra), men stor tilhenger av naturmedisiner uten målbar effekt. 

Det er også forventet at Tucker Carlson vil få en sentral rolle. Enda en kristenkonservativ journalist med klare koblinger til Putin. Han mener også han ble angrepet av en demon om natten og fikk merker på kroppen av dette. 

Blir bra ❤️ 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leifr skrev (2 timer siden):

Målsetningen synes å være å ødelegge USA mest mulig fra innsiden.

Hvordan kan du trekke en slik merkelig konklusjon? Hva vi nå ser er de voksne som rykker inn for å rydde opp i rotet en gjeng bortskjemte og forvokste drittunger har etterlatt seg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Vivek Ramaswamy har et godt forslag for hvordan man skal redusere byråkratiet. Hans forslag er å si opp alle offentlig ansatte som har et social security number som slutter på et oddetall. Dette vil umiddelbart redusere antall offentlige ansatte med 50%.

(20) Vivek Ramaswamy on X: "On Day 1, *instantly* fire 50% of federal bureaucrats. Here’s how: if your SSN ends in an odd number, you’re fired. That downsizes government by half. Absolutely *nothing* will break as a result. It doesn’t violate civil service rules because mass layoffs are exempt. SHUT IT" / X

Tenk om vi kunne få til noe slikt i Norge også. Si opp alle offentlige ansatte med et personnummer som slutter på et oddetall.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rick skrev (37 minutter siden):

Jeg synes at Vivek Ramaswamy har et godt forslag for hvordan man skal redusere byråkratiet. Hans forslag er å si opp alle offentlig ansatte som har et social security number som slutter på et oddetall. Dette vil umiddelbart redusere antall offentlige ansatte med 50%.

(20) Vivek Ramaswamy on X: "On Day 1, *instantly* fire 50% of federal bureaucrats. Here’s how: if your SSN ends in an odd number, you’re fired. That downsizes government by half. Absolutely *nothing* will break as a result. It doesn’t violate civil service rules because mass layoffs are exempt. SHUT IT" / X

Tenk om vi kunne få til noe slikt i Norge også. Si opp alle offentlige ansatte med et personnummer som slutter på et oddetall.  

Hahaha, et drømmescenario?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlige folk er lei alt maset om transpersoner nå. Det er nok nå. Vi ser samme trender i Europa 

Disse utfordringene er ikke relevante i Norge. Den eneste utfordringen er homofile som blir angrepet av islamister. Der skal vi fortsette med pride feiring selvsagt. 

Men at alt skal handle om dette orker ikke vanlige folk lenger. Økonomi, innvandring og sikkerhet er aktuelt i disse dager. 
Venstrepartiene må skifte fokus hvis de ønsker å beholde makten, noe jeg personlig håper på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

upa skrev (17 timer siden):

Hvordan kan du trekke en slik merkelig konklusjon? Hva vi nå ser er de voksne som rykker inn for å rydde opp i rotet en gjeng bortskjemte og forvokste drittunger har etterlatt seg.

For en fantastisk virkelighetsoppfatning.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (På 13.11.2024 den 23.12):

Matt Gaetz har gjort mye rart. Nå blir han justisminister.

Matt

Han der tror faktisk ikke blir godkjent i Senatet. Ryktes at flere republikanske senatorer er lite beigeistret for dette valget, så det er høyst usikkert om Trump får viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...