Gå til innhold

Sex i langvarig forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gift i 20+ år, og har reflektert litt rundt dette med sex og tenning i det siste. 

Har dere sex med partner fordi kroppen er kåt, eller blir kroppen kåt på partner? 

Jeg har kommet inn i et spor hvor ønsket om sex ikke lenger handler om begjær. Kroppen vil ha sex, og da blir det selvsagt med den jeg er gift med. 
Sexen er rutinepreget, trygt og greit. Utfordringen ligger i at det begynner å bli kjedelig. Jeg savner lidenskap, MÅ ha hverandre, begynne tafsing på kjøkkenet og ende opp i sengen, rått og villt. 
Det har gått opp for meg at jeg blir mer tent av tanken på sex, enn selve sexen. Jeg vet ikke lenger hva jeg tenner på liker, det har liksom blitt borte i årenes løp. 

Hva gjør dere for å holde gnisten i hverdagen?

Anonymkode: ca223...101

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Gift i 20+ år, og har reflektert litt rundt dette med sex og tenning i det siste. 

Har dere sex med partner fordi kroppen er kåt, eller blir kroppen kåt på partner? 

Jeg har kommet inn i et spor hvor ønsket om sex ikke lenger handler om begjær. Kroppen vil ha sex, og da blir det selvsagt med den jeg er gift med. 
Sexen er rutinepreget, trygt og greit. Utfordringen ligger i at det begynner å bli kjedelig. Jeg savner lidenskap, MÅ ha hverandre, begynne tafsing på kjøkkenet og ende opp i sengen, rått og villt. 
Det har gått opp for meg at jeg blir mer tent av tanken på sex, enn selve sexen. Jeg vet ikke lenger hva jeg tenner på liker, det har liksom blitt borte i årenes løp. 

Kjenner meg mye igjen i dette, men har egentlig alltid vært sånn.

Den der «bare MÅ ha hverandre» har jeg egentlig aldri erfart med noen. Sex har aldri hatt så stor påvirkning på meg.

Tenner også mer på tanken om sex en akkurat å ha sex. Derfor handler jeg svært sjeldent selvom jeg kan ha tanker om sex.

Jeg vet at jeg kan ha sex akkurat når jeg vil. Kona har aldri avvist og tenner lett. Men å faktisk ta initiativ sitter veldig langt inne. Gidder liksom ikke og slik har det nok blitt mer av med årenes løp.

Anonymkode: b01bc...663

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den der «bare MÅ ha hverandre» har jeg egentlig aldri erfart med noen. Sex har aldri hatt så stor påvirkning på meg.

Tenner også mer på tanken om sex en akkurat å ha sex. Derfor handler jeg svært sjeldent selvom jeg kan ha tanker om sex.

Jeg vet at jeg kan ha sex akkurat når jeg vil. Kona har aldri avvist og tenner lett. Men å faktisk ta initiativ sitter veldig langt inne. Gidder liksom ikke og slik har det nok blitt mer av med årenes løp.

Stakkars kona di... dette er noe som hadde skapt vansker for meg om jeg var gift med deg, og kunne vurdert å gå om jeg ikke ble begjært av mannen min..

Anonymkode: 3e40c...22d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hva gjør dere for å holde gnisten i hverdagen?

Er det synet av andre kvinner som gjør deg kåt? Og du da har sex med det som er tilgjengelig, altså konen din?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det synet av andre kvinner som gjør deg kåt? Og du da har sex med det som er tilgjengelig, altså konen din?

Nei, absolutt ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

begynne tafsing på kjøkkenet og ende opp i sengen, rått og villt. 

Akkurat dette! Vi tafser (mye) på hverandre, sender hverandre frekke meldinger og bilder, jeg overrasker med nytt undertøy, kjøper oss nye leketøy, snakker om fantasier, er mye nakne sammen, dusjer sammen, gir hverandre massasje (erotisk og "vanlig") og prøver nye ting under sex. 

Sexen er fortsatt preget av lidenskap og begjær, selv etter 17 år sammen. 

Anonymkode: 63d45...4be

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Stakkars kona di... dette er noe som hadde skapt vansker for meg om jeg var gift med deg, og kunne vurdert å gå om jeg ikke ble begjært av mannen min..

Siste du trenger er å bekymre deg for kona mi. Hun har et særdeles responsivt tenningsmønster og tenker ikke på sex i det hele tatt før jeg tar et initiativ. Da er hun raskt klar, hver gang. 

Perfekt kombo. Vi er kompatible nok til at vi har fungert sammen seksuelt i over 20 år uten diskusjon, krangel eller frustrasjon bare pga sex.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Betyr dette at du ikke tar initiativ til sex og at dere lever i et sexløst forhold nå? (er du min mann?...😅)

Anonymkode: 27ae4...8d0

Skrevet

Sexy og frekke tekster og meldinger. Blikk, stryke tilfeldig på hverandre ila dagen, verbalt fortelle hvor kåt og tent man er, eller hva man kunne tenke seg å gjøre i senga..

Å utforske og prøve nye ting😊

• Nyttig 1
Skrevet

Kroppen blir man ikke tent på etter 20 år. Da er vedkommende uansett for gammel til seksuell attraksjon. Og de aller fleste er ikke sammen med noen som er objektivt sett seksuelt attraktiv. 

Anonymkode: b1b50...73a

Skrevet

Kroppen blir man ikke tent på etter 20 år. Da er vedkommende uansett for gammel til seksuell attraksjon. Og de aller fleste er ikke sammen med noen som er objektivt sett seksuelt attraktiv. 

Anonymkode: b1b50...73a

Du gir deg aldri 😂

Anonymkode: 63d45...4be

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er velsignet med en veldig selvgående seksualitet, hvor det å opprettholde den er uproblematisk, med mindre den blir direkte ødelagt av negative påvirkninger. Så lenge livet er noenlunde greit tikker og går den av seg selv. Kan inspireres til å tikke fortere, trenger ikke inspirasjon for å tikke jevnt og trutt, men kan stoppes ved å påføre meg så mye dritt at kroppen sparer inn energi på dette med sex. Det skal imidlertid litt til, eller at jeg ikke opplever sex som verdt det. 

Samtidig kjeder jeg meg også relativt fort, så jeg tar ansvar for variasjon for å ikke ødelegge at dette bare tikker og går fint og jevnt. 

Høres for min del ut som du også har en slik selvgående seksualitet. Det vil jeg si er en veldig flott ressurs i utgangspunktet, men så virker det som du har rotet det litt til ved å la det bli kjedelig. Det har jeg gjort tidligere også, så derfor lærte jeg meg viktigheten ved å ta ansvar og sørge for variasjon nok til at jeg ikke blir påvirket av min tendens til å kjede meg ved gjentagelse. Dessuten har jeg lært meg at det er svært vesentlig å koble bort hodet og bare nyte. Å tenke for mye og begynne å "klage" på faktorer jeg ikke kan gjøre noe med uten å ødelegge mitt ekteskap vet jeg blir en nedadgående spiral som kan ta for mye plass om jeg lar den vokse. At kroppen min trenger sex jevnlig og at jeg har en partner å tilfredsstille dette med, på så mange ulike måter som min fantasi strekker seg og han tillater, det er der mitt fokus må være for å ikke ødelegge for meg selv og oss to. Med selvgående seksualitet kan jeg så stole på den og på at min kropp responderer på hans kropp og handlinger (bare jeg altså ikke lar hodet blande seg for mye inn). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...