AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Jeg har alltid tenkt jeg er aseksuell. Jeg synes alt med sex er pinlig og ekkelt, og det tiltaler meg veldig lite. Jeg har aldri vært i et forhold eller hatt frivillig og behagelig sex noen gang, og, når seksualitet blir tema, får jeg spørsmål om seksualiteten er et resultat av disse. Aseksualiteten kom først, singeltilværelsen har alltid vært stabil og voldtekt og motvillig sex kom senere, så aseksualiteten er ikke en konsekvens av dårlige erfaringer. Det er Likevel tar jeg meg selv i å tenke mye på sex. Jeg onanerer aldri, for det orker jeg ikke tanken på, men tanker og drømmer omhandlende sex er likevel alltid på sett og vis gledelige. Oftere er fantasiene om voldtekt, for jeg føler annen sex blir for pinlig eller ekkel å forestille seg, men jeg tar meg selv likevel å bli øm av tanken. Det hender noen vil ha sex med meg, enten de er tydelige eller hinter om det. Jeg takker alltid nei, fordi det jeg ser for meg er ekkelt, pinlig og klissete. Så tenker jeg av og til, spesielt der de er diffuse, på det likevel. Sex som i motvillig eller voldtekt. Den formen for sex appellerer mer enn den der jeg er samtykkende og aktiv deltaker. Men, kroppen min stritter likevel imot. Der jeg tror voldtekt eller motvillig sex kan bli utfall velger jeg å være alene. Jeg sier nei til møter med mennesker jeg tror kan komme til å ville det, både fordi jeg ikke orker sexen, men også fordi jeg ikke virke naiv. Oftere tenker jeg at aseksualiteten har blitt en rettferdiggjørelse for hva jeg ikke får. For når jeg er singel og ikke i et seksuelt forhold, mens mine jevnaldrende begynner å gifte seg og få barn, kan jeg alltids skylde på den. Muligens er aseksualiteten og de utfordringene den byr på kjent, mens sex med samtykke og forhold ikke er, og derfor aner jeg ikke hva som kan vente meg. Jeg er muligens redd, eller så er jeg bare skrudd i hodet. Anonymkode: 776cd...2e1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #2 Skrevet 10. september 2024 Blir du kåt noen gang da? Er mange måter å tenke på sex på, ikke alt trenger å bety at man vil ha det. For meg høres du mer redd ut enn at du er aseksuell. Anonymkode: 08bc1...1a6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Blir du kåt noen gang da? Er mange måter å tenke på sex på, ikke alt trenger å bety at man vil ha det. For meg høres du mer redd ut enn at du er aseksuell. Anonymkode: 08bc1...1a6 Ja, eller det kiler. Jeg får jo ikke lyst på sex eller å onanere. Anonymkode: 776cd...2e1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, eller det kiler. Jeg får jo ikke lyst på sex eller å onanere. Anonymkode: 776cd...2e1 Jeg har en kompis som trodde han var aseksuell. Han tenkte veldig likt slik du beskriver her. Han kunne kjenne at han ble kåt noen gang, men han likte ikke tanken på å onanere eller ha sex. Han hadde bygd seg opp en slags forventning til alle premissene rundt sex, og det stoppet han fra å ha sex. Og jo lengre han ventet, jo skumlere ble det. Han hadde sex første gang da han nærmet seg 40. Da med hun som nå er kona hans. Han hadde så mange indre fordommer mot det å skulle ha sex, at det ga ham fysisk ubehag. Men det handlet ikke om at han var aseksuell, men at han rett og slett var redd og at sex ble noe stort og skummelt til slutt. Jeg vet selvsagt ikke om du faktisk er aseksuell, men slik jeg har skjønt det, tenker ikke aseksuelle på sex med mindre de blir spurt om det eller noe sånt. Sex er et ikke-tema stort sett hele tiden. Men det kan selvsagt også variere. Anonymkode: 08bc1...1a6 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #5 Skrevet 10. september 2024 Jeg skal ikke uttale meg om du er aseksuell eller ikke. Men det er tydelig at du har gått gjennom mange traumer, og jeg håper du får hjelp fra psykolog til å jobbe deg gjennom traumene. ❤️ Anonymkode: 61d1a...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #6 Skrevet 10. september 2024 Er det noe du kan tenke deg som medførte skamfølelser og ubehagelige tanker om sex da du vokste opp? Anonymkode: 467d4...8cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #7 Skrevet 10. september 2024 Jeg tror en del av problemet er at du har mye skam knyttet til sex og lyst. Derfor er det kanske lettere å fantasere om voldtekt hvor du ikke har ansvar for det som skjer. Det er kanskje lettere enn å fantasere om at du selv har lyst og er aktiv hvis det føles pinlig. Uansett virker det som du har ganske lav sexlyst og det er ikke sikkert et seksuelt forhold er noe for deg. Anonymkode: a82cd...046 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå