Gå til innhold

Drikker du energidrikk på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ned på folk som ser ned på andre for helt meningsløse ting som hva slags brus de liker, altså deg.

Anonymkode: 71856...ea5

Jeg ser ikke ned på andre fordi de liker en viss type brus.

Jeg ser -litt- ned på kolleger som drikker flere liter med energidrikke hver dag og som starter med dette kl 7.

Fremstår som manglende selvkontroll og som de ikke er helt voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker energidrikk på jobb kanskje et par ganger i året. Ellers drikker jeg kaffe. 

K 50, rådgiver i offentlig sektor.

Det er bare en av kollegaene mine som drikker Monster hver dag, og det er en firebarnsmor på 40, med barn fra 2 - 12 år. Forstår godt at hun trenger litt ekstra energipåfyll. 😄

Anonymkode: 555ab...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er til en viss grad bransjestyrt/oppgavestyrt og litt med alder.

Dvs, de som har kontorjobber drikker i større grad kaffe og du vil se mindre av energidrikker. Beveger du deg over i håndverksbransjen, transport, bhg og andre bransjer hvor det er mindre klassisk komtorjobb, så er det mye høyere andel energidrikker. 

Alder spiller selvfølgelig også inn, flere unge drikker energidrikker. 

Er det frekt å påstå at det kanskje er en korrelasjon mellom utdanningsnivå og antall som drikker energidrikk også? Altså, jo lavere utdanning, jo mer energidrikke...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg drikker aldri energidrikker. Ikke drikker jeg kaffe heller. 

Anonymkode: 7f3c4...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker et par bokser Monster daglig. K45

Anonymkode: 479f8...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke lenger på kontor, men ja, drakk en sukkerfri energidrikk hver dag. For koffeinen og smaken. Liker ikke kaffe.

Jeg lar meg selv ha den ene lasten. Drikker hverken kaffe eller alkohol, røyker ikke, snuser ikke, spiser ikke kjøtt. 

Så da drikker jeg energidrikk.

K43

Anonymkode: 995a4...0ab

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke. Har aldri smakt det heller.

Men jeg har registrert at unge kolleger drikker det ganske ofte. Jeg tror ikke det er bra.

Og jeg tror heller ikke at andre typer ferdigkjøpte drikker som brus, juice, iste, sjokomelk, iskaffe, osv., som unge mennesker drikker veldig mye av, gjør noe noe som helst bra for helsa deres. Snarere tvert imot. Jeg synes det er synd at de heller i seg sånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker energidrikk på jobb, flere av kollegaen og, spesialt blant de yngre, 40 år og nedover.

Lærer.

Anonymkode: a84db...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gothard skrev (10 timer siden):

Jeg ser ikke ned på andre fordi de liker en viss type brus.

Jeg ser -litt- ned på kolleger som drikker flere liter med energidrikke hver dag og som starter med dette kl 7.

Fremstår som manglende selvkontroll og som de ikke er helt voksne.

Å ned DAAA er det jo noe helt annet 🙄. Herregud, selvkontroll? Hører du deg selv eller 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke. Har aldri smakt det heller.

Men jeg har registrert at unge kolleger drikker det ganske ofte. Jeg tror ikke det er bra.

Og jeg tror heller ikke at andre typer ferdigkjøpte drikker som brus, juice, iste, sjokomelk, iskaffe, osv., som unge mennesker drikker veldig mye av, gjør noe noe som helst bra for helsa deres. Snarere tvert imot. Jeg synes det er synd at de heller i seg sånt.

Tror du folk drikker disse tingene for helsas skyld?

Og hva i alle dager er problemet med iskaffe? xD Det er jo bare, kaffe! Syns du alt som kommer i flaske eller boks med spennende navn er skummelt eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ned DAAA er det jo noe helt annet 🙄. Herregud, selvkontroll? Hører du deg selv eller 😂

Ja. 

Du har selvfølgelig lov til å ha en annen mening enn meg.

For meg er det å drikke litervis med energidrikke hver dag ikke noe som vitner om selvkontroll og modenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nesten 1 daglig, åpner når jeg får lyst på og koser meg med boksen ila flere timer...

Jobber på Sfo. 

Drikker det fordi jeg desverre misliker vann, og det meste av annen drikke er kjedelig i forhold til disse energidrikk favorittene jeg har funnet meg.

Anonymkode: 4c553...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tror du folk drikker disse tingene for helsas skyld?

Og hva i alle dager er problemet med iskaffe? xD Det er jo bare, kaffe! Syns du alt som kommer i flaske eller boks med spennende navn er skummelt eller? 

Nei, jeg tror selvfølgelig ikke de drikker det for helsas skyld. Det der var skikkelig dårlig stråmannsargumentasjon.

Men jeg synes det er rart at det er såpass vanlig å drikke veldig usunne drikker nesten daglig. Og for enkelte til og med hver dag. Det er ganske sykt, synes jeg.

Iskaffe er ikke bare kaffe, nei. Hvis man lager det selv, er det potensielt bare kaffe med melk og sukker, men Tines iskaffe inneholder for eksempel stabilisatorer, som sannsynligvis ikke er bra, og mange av dem inneholder dessuten kunstig søtning.

Og ja, jeg synes faktisk mesteparten av det som kommer i flaske eller boks med spennende navn er skummelt. Dvs. skummelt i den forstand at det er veldig dårlig for helsa å drikke mye av det. Alt man gjør bare en sjelden gang, er jo ikke noe problem. Men det at det er så vanlig, og at mange faktisk drikker slike ting hver dag, gjør at jeg synes det er "skummelt", bare sånn for å bruke ditt stråmannsord. (Selv ville jeg brukt "usunt, og noe som bare bør drikkes en sjelden gang".)

Det at drikkeindustrien har klart å normalisere det å drikke noe annet enn vann eller melk til hverdags, synes jeg er helt ufattelig og fullstendig på trynet. De har virkelig klart å endre folks hverdagsvaner, og dermed påvirket befolkningens helse på en veldig negativ måte. De burde burda få kraftige reguleringer lagt på seg.

Endret av Lafamiglia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, 1-2 om dagen..kvinne og saksbehandler i kommunen. Og helt ærlig drikker i skjul, synes det er så flaut. "Må" ha det for å komme meg igjennom dagene, liker ikke kaffe..

Anonymkode: 61534...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Kan drikke flere bokser gjennom døgnet, dårlig vane, men nå får jeg vondt i hodet om jeg ikke drikker det🤯 Kvinne 40, jobber natt i et yrke hvor jeg må holde meg våken og jobbe fysisk gjennom hele natten, 9 timer. Så, drikker det for å holde meg våken på natt, og på ettermiddagen for å våkne🫢 Litt flaut, men gidder ikke bry meg, har sett mange på jobb drikke det. Jeg liker ikke kaffe.

Anonymkode: 8fe9b...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...