Gå til innhold

Til dere som sliter med vond nakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for å forebygge det? Hos meg er det stress, anspent, lite søvn som gjør at jeg får vondt i nakken. 
I tillegg til spenningshodepine, slapp, strålende smerter til skuldrene. 

Går dere til fysio eller tar massasje? 

Anonymkode: 07517...a76

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar tilskudd av elektrolytter, er i aktivitet, bruker god hodepute så jeg ikke tilfører ekstra spenninger ved å ligge feil, gjør øvelser (både styrke og tøying), og går til fysio ved behov. Har ikke hatt behov for fysio etter jeg begynte å ta elektrolytter, så jeg har trolig manglet noe som ikke blodprøver har fanget opp. 

Anonymkode: 54e22...b62

Skrevet

Trodde lenge det var nakken det var galt med, men det var noen låsninger lenger nede i ryggen som var problemet. Gikk til kiropraktor for å løse opp og så lenge ryggen er grei, er nakken også grei. Ellers hjelper det for meg å få igang sirkulasjonen ved å gå tur i ulendt terreng.

Anonymkode: b315a...e56

Skrevet

Har gått til kiropraktor (behandlingsforsikring via jobben), og så har jeg kjøpt meg et godt nakkemassasjeapparat fra Beurer som jeg synes hjelper til å holde plagene på avstand og/eller behandle mellom kiropraktortimer. Brukte det senest under et digitalt kurs (uten video og lyd selvsagt) nå nettopp. 

Anonymkode: cd13d...faf

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hos meg var det allergi som forårsaket det. Fastlegen ser ikke noe sammenheng, men da jeg tok test for noe annet og oppdaget en ikke så vanlige matvare allergi og kuttet ut dette, forsvant alle plagene jag har hatt i 20-25 år.

Anonymkode: bbca6...2f6

Skrevet

Har vond nakke pga prolaps og fibro. Har tempurpute, som jeg ikke kan sove uten. Går på nevrontin som hjelper. Ellers er jeg i aktivitet og tøyer hver dag. 

Prolapsen har nok tørket inn. Men nakken låser seg ved jevne mellomrom går til kiropraktor for å løse opp, hn knekker ikke da kroppen min ikke takler det. Ingen andre får massere nakke og skuldre, da det bare blir verre.. 

Har også en infrarød sauna som hjelper mye på smerter, men bare der og da. 

Anonymkode: 39b94...0d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har gått til kiropraktor (behandlingsforsikring via jobben), og så har jeg kjøpt meg et godt nakkemassasjeapparat fra Beurer som jeg synes hjelper til å holde plagene på avstand og/eller behandle mellom kiropraktortimer. Brukte det senest under et digitalt kurs (uten video og lyd selvsagt) nå nettopp. 

Lyst å dele lenke til massasjeapparatet?

Anonymkode: 8245a...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 11.41):

Lyst å dele lenke til massasjeapparatet?

Beklager sent svar! Jeg har Beurer MG 153.

(denne: https://enklereliv.no/massasje/beurer-mg-153-nakkemasserer/?_gl=1*1yclg4p*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw6JS3BhBAEiwAO9waFwGU3EwJ7Y9ns2jd795aDmEd4roXGbFg7dBKXM11DI3pa8IuqprarBoC6-EQAvD_BwE)

Testet den i butikk til Enklere Liv før jeg kjøpte den (da hadde Enklere Liv fysiske butikker, men nå er det vel bare nettbutikk tror jeg). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager sent svar! Jeg har Beurer MG 153.

(denne: https://enklereliv.no/massasje/beurer-mg-153-nakkemasserer/?_gl=1*1yclg4p*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw6JS3BhBAEiwAO9waFwGU3EwJ7Y9ns2jd795aDmEd4roXGbFg7dBKXM11DI3pa8IuqprarBoC6-EQAvD_BwE)

Testet den i butikk til Enklere Liv før jeg kjøpte den (da hadde Enklere Liv fysiske butikker, men nå er det vel bare nettbutikk tror jeg). 

Takk!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 10.19):

Hva gjør dere for å forebygge det? Hos meg er det stress, anspent, lite søvn som gjør at jeg får vondt i nakken. 
I tillegg til spenningshodepine, slapp, strålende smerter til skuldrene. 

Går dere til fysio eller tar massasje? 

Anonymkode: 07517...a76

Trening hjelper å holde smertene borte, men ingen varig fix I seg selv. Går til manuellterapeut når det blir ille og jobber ellers litt med å prøve å være litt bevist å senke skuldrene når de blir høye, passe på å begrense sånt som gjør det verre, feks sitte å titte ned på mobilen mye eller lese bok, dårlige sitte/liggestillinger osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...