Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
FULLTIDSMEDARBEIDER

Jeg er en jente på 20 år som søker hos dere, fordi det vil virke interessant å jobbe hos dere. Jeg er nå utdannet helsesekretær men har funnet ut at jeg heller vil jobbe som hotellresepsjonist. Jeg er en blid, høflig og utadvent jente som liker å jobbe med mennesker og er flink til og kommunisere med folk. Jeg er veldig innstilt på service og har erfaringer fra deltidsjobb hos Statoil ica express og fra utdanning. Jeg takler også høyt tempo, utfordringer og variasjon veldig bra. Det er ikke noe problem for meg å ta i et tak hvis det trengs. Jeg tar ansvar og er pålitelig.

Jeg håper på et positivt svar tilbake.

Med vennlig hilsen

^me^

hva synes dere?

noe jeg burde gjøre annerledes?

noe jeg bør tilføre/ta bort?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes absolutt du bør endre begynnelsen på søknaden din. Overskriften synes jeg bør endres til evt. Stilling som fulltidsmedarbeider.

F.eks "Jeg viser til annonse i ... og søker (herved) på stilling som ....."

"Årsaken til at jeg søker denne stillingen er fordi....."

"Som person er jeg ..." eller "jeg ser på meg selv som ...."

På avslutningen ville jeg tatt med f.eks Jeg håper på et positivt svar, og hvis evt. spørsmål treffes jeg på tlf.nr ...

Jeg synes også du bør få med om du er i jobb nå, og når du evt kan tiltre stillingen.

Jeg synes at hele søknaden din var veldig uformell, men med tanke på stillingen du søker på behøver man kanskje heller ikke være så veldig formell?

Hvis du går inn på startsiden.no og søker på "søknad" og "cv", så får du opp ulike oppsett på søknader som du kan følge.

Ellers så synes jeg selve innholdet var bra, du får godt frem hvordan du er som person, og at du er villig til å ta i et tak!

Endret av Snupsi79
Gjest GreenSky
Skrevet

Søknad på stilling som resepsjonsarbeider, fulltid.

Viser til stillingsannonse i blabla den 21.02.2006.

Jeg er en jente på 20 år som ønsker å jobbe som hotellresepsjonist hos dere. Det virker som interessant og spennende jobb. Jeg er nå utdannet helsesekretær, men ønsker nye utfordinger, og kunne tenke meg en jobb innen hotell og resepsjon.

Tidligere har jeg erfaring fra en deltidsjobb hos Statoil ica express, samt utdanning innen helsesekretæryrket.

Jeg liker å jobbe med mennesker. Jeg er blid, høflig og utadvent, flink til å kommunisere og er serviceinnstilt. Jeg takler høyt tempo, utfordringer og variasjon veldig bra. Det er ikke noe problem for meg å ta i et tak hvis det trengs. Jeg tar ansvar og er pålitelig.

Ikke nøl med å ta kontakt på tlf blablalba om dere har spørsmål.

Med vennlig hilsen

^me^

Forandret litt på den, jeg. Dette her er bare et eksempel, altså. Lykke til! :)

Skrevet
Søknad på stilling som resepsjonsarbeider, fulltid.

Viser til stillingsannonse i blabla den 21.02.2006.

Jeg er en jente på 20 år som ønsker å jobbe som hotellresepsjonist hos dere. Det virker som interessant og spennende jobb. Jeg er nå utdannet helsesekretær, men ønsker nye utfordinger, og kunne tenke meg en jobb innen hotell og resepsjon.

Tidligere har jeg erfaring fra en deltidsjobb hos Statoil ica express, samt utdanning innen helsesekretæryrket.

Jeg liker å jobbe med mennesker. Jeg er blid, høflig og utadvent, flink til å kommunisere og er serviceinnstilt. Jeg takler høyt tempo, utfordringer og variasjon veldig bra. Det er ikke noe problem for meg å ta i et tak hvis det trengs. Jeg tar ansvar og er pålitelig.

Ikke nøl med å ta kontakt på tlf blablalba om dere har spørsmål.

Med vennlig hilsen

^me^

Forandret litt på den, jeg. Dette her er bare et eksempel, altså. Lykke til!  :)

:klappe:

Men dropp "søknad som" i tittelen. Dette bør aldri være med (råd fra flere som ansetter)

Gjest GreenSky
Skrevet

Søkte litt på startsiden som du sa Snupsi79, fant denne siden

http://www.dn.no/karriere/article686745.ece

hvor dagens næringsliv anbefaler å sette tittelen som "Søknad på jobb som ..."

Hva anbefaler du å ha som tittel i stedet?

Har jobbet i mellomledelsen selv, har ærlig talt aldri tenkt på en slik tittel som uheldig.

Skrevet

Ville ikke tatt med "håper på positivs svar". Det er jo rimelig innlysende side du først søker på jobben at du er interessert. Og så ville jeg bare skrevet "med hilsen" for å holde det litt mer formelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...