AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #1 Skrevet 10. september 2024 Jeg har søkt barnebidrag for mitt barn, og får brev fra nav om at jeg får tilsendt kopi av brevet til den andre bidragsmottakeren. Betyr det at han har barn med flere ? Anonymkode: 8fb46...059
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #3 Skrevet 10. september 2024 Sto det ANDRE bidragsmottakeren? Da er det flere som mottar bidrag fra han ja. Anonymkode: 5362b...490 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #4 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sto det ANDRE bidragsmottakeren? Da er det flere som mottar bidrag fra han ja. Anonymkode: 5362b...490 Ja sto den andre bidragsmottakeren. Men kan nav ta feil å mene meg? Jeg får bidrag fra han på våres to andre barn å når jeg søkte på det tredje så kom dette opp. At han betalte mer en grensen på 25 % av sin inntekt. Men jeg får ikke mye i bidrag å det utgjør kanskje 7/8 % av hans inntekt. vi var sammen siden ungdommen å mange år framover. Hvis det er et barn til der så har han fått barn mens han var med meg. Anonymkode: 8fb46...059
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #5 Skrevet 10. september 2024 Men dette høres rart ut at Nav har skrevet, de har jo selvfølgelig ikke lov til å gi ut slik informasjon til deg. Men.. Nav driver sånn. Min mann sin eks fikk tilsendt brev fra Nav der det sto skrevet alt om hvem han betaler bidrag til, og hvor mye. Med navn og alt. Helt klart ulovlig! Anonymkode: 5362b...490
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #6 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja sto den andre bidragsmottakeren. Men kan nav ta feil å mene meg? Jeg får bidrag fra han på våres to andre barn å når jeg søkte på det tredje så kom dette opp. At han betalte mer en grensen på 25 % av sin inntekt. Men jeg får ikke mye i bidrag å det utgjør kanskje 7/8 % av hans inntekt. vi var sammen siden ungdommen å mange år framover. Hvis det er et barn til der så har han fått barn mens han var med meg. Anonymkode: 8fb46...059 Da mente de nok deg vil jeg tro. Siden du allerede mottar. 👍 Anonymkode: 5362b...490 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #7 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da mente de nok deg vil jeg tro. Siden du allerede mottar. 👍 Anonymkode: 5362b...490 Du kan jo selvfølgelig ikke motta kopi av noen andres brev uansett. Så de må ha ordlagt seg feil bare. Anonymkode: 5362b...490 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #8 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan jo selvfølgelig ikke motta kopi av noen andres brev uansett. Så de må ha ordlagt seg feil bare. Anonymkode: 5362b...490 Maskingenerert brev. Bidragsyter betaler allerede bidrag for to andre barn, det er det de vet. Anonymkode: 1e8bb...f10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #9 Skrevet 10. september 2024 Ok. Men 25% av inntekten er ca 18tusen. Det sto at jeg vil motta kopi av brev som den andre bidragsmottakeren får tilsendt i denne andre saken. Det skulle forholdsmessig fordeles mellom barna. Ts Anonymkode: 8fb46...059
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #10 Skrevet 10. september 2024 Når vi vurderer å fordele barnebidragene forholdsmessig mellom barna, vil alle partene ha innsyn i hverandres saker. Du får derfor tilsendt kopi av brev til bidragsmottakeren i den andre sakene, og du har taushetsplikt om opplysningene du får i bidragsakene. Dette var det som sto i brevet. Ts Anonymkode: 8fb46...059
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #11 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når vi vurderer å fordele barnebidragene forholdsmessig mellom barna, vil alle partene ha innsyn i hverandres saker. Du får derfor tilsendt kopi av brev til bidragsmottakeren i den andre sakene, og du har taushetsplikt om opplysningene du får i bidragsakene. Dette var det som sto i brevet. Ts Anonymkode: 8fb46...059 Da er det nok andre barn i bildet. Anonymkode: a8648...faf 5
Enni Skrevet 10. september 2024 #12 Skrevet 10. september 2024 Det kan det være dine to andre barn med han det refereres til. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #13 Skrevet 10. september 2024 Du får bare vente og se. Jeg ville gjettet at brevet er standardisert, og at du da er "den andre" bidragsmottakeren pga dine to andre barn. Mulig han har gått ned i inntekt, uten at du er informert, og at du dermed ikke har oversikt over hva 25% av hans inntekt er? Anonymkode: f2e6c...39b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #14 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får bare vente og se. Jeg ville gjettet at brevet er standardisert, og at du da er "den andre" bidragsmottakeren pga dine to andre barn. Mulig han har gått ned i inntekt, uten at du er informert, og at du dermed ikke har oversikt over hva 25% av hans inntekt er? Anonymkode: f2e6c...39b Man får se hva han har tjent de siste 3 mndene, samma gjør han om meg . Og jeg får detaljert vite hva han får og får framover. Ts Anonymkode: 8fb46...059
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #15 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du kan jo selvfølgelig ikke motta kopi av noen andres brev uansett. Så de må ha ordlagt seg feil bare. Anonymkode: 5362b...490 Jo da, det kan de. Jeg har fire venninner som er i samme posisjon. De er skilt fra, og har barn med en mann som også er skilt fra og har barn med med en annen dame. hver gang én part, være seg far selv, eller én av de to mødrene søker om endring i barnebidrag, så får alle tre parter kopi av brev. Søker én bidragsmottaker om endring, så vil det påvirke den/de andres bidrag også. min ene venninne har null kontakt med barnefar, men den andre exen styrer hele tiden med bidrag. Hun får brev som angår dem titt og ofte, og hennes bidrag blir justert fordi den andre exen hele tiden styrer med det. Den ene venninnen min fikk vite at exen hadde flere barn på denne måten. Hun var helt i sjokk at hennes barn hadde søsken de ikke visste om. Anonymkode: afe4c...57a 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #16 Skrevet 10. september 2024 https://www.nav.no/barnebidrag her er forresten link som beskriver innsynsrett i andre saker i tilfeller som beskrevet ovenfor. her er screenshot: Anonymkode: afe4c...57a 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #17 Skrevet 10. september 2024 Man får faktisk opplysninger om hverandre i en bidragssak. Jeg søkte om bidrag for mitt barn etter samlivsbrudd, og fikk vite inntekt og andre opplysninger om eksens andre barnemor. Anonymkode: 29307...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #18 Skrevet 10. september 2024 Hvordan kan jeg finne ut av dette? Kan jeg ringe nav å høre om det er flere bidragsmottakere ? Jeg ønsker å vite hva som foregår og om mine barn har søsken. Dette er en mann som hadde en del sidesprang så det er ikke helt utenkelig. Ts Anonymkode: 8fb46...059
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #19 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvordan kan jeg finne ut av dette? Kan jeg ringe nav å høre om det er flere bidragsmottakere ? Jeg ønsker å vite hva som foregår og om mine barn har søsken. Dette er en mann som hadde en del sidesprang så det er ikke helt utenkelig. Ts Anonymkode: 8fb46...059 De skriver jo at du vil få en kopi og innsyn i andres saker, så da må du vel bare vente til dette er klart. Anonymkode: f2e6c...39b 4
Brunello Skrevet 10. september 2024 #20 Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan jo selvfølgelig ikke motta kopi av noen andres brev uansett. Så de må ha ordlagt seg feil bare. Anonymkode: 5362b...490 Det må man få. Hva andre har krav på av bidrag har direkte følge for øvrige mottakere. Det må være transparent. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå