Gå til innhold

kronisk urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har fått kronisk urinveisinfeksjon.. veldig irriterende. hadde det 14 ganger på et år før jeg ble undersøkt.. ingenting feilet meg. så nå har jeg knasket pencilin i et halvt år, og begynner å bli lei av deg. også redd for å bli imun.

noen som har klart å bli kvitt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må be legen din

skrive ut HIPREX på blå resept.Det er tablett som du tar før du legger deg som gjør urinen antiseptisk.

Er litt oppgitt at leger ikke har fått det med seg.Løp å kjøp..lykke til.

Er mye brukt av gamle og når folk skal ta urinrør kateter.

Skrevet

Spis tranebærkapsler. Det hjelper hvertfall på min blærekatarr som kommer og går...

• Liker 1
Skrevet (endret)

spiser både hiprex og tar tranebærkapsler...

men takk for tipset:-)

Endret av mee mee
Skrevet

Er ofte plaget selv. Får alltid selexid som tar knekken på det med en gang.

Det som hindrer nye infeksjoner: appelsinjus, alltid sokker på beina til og med om natten, tisse ofte, spes etter sex, drikke mye vann

Skrevet

Vi blir ikke imun mot pencilin, men bakteriene blir resistente. Det vil si at hvis tilstrekkelig med bakterier blir utsatt for et antibiotikum så kan det utvikle resistens mot dette.

Ikke vær redd for å bli imun, det skal mye til før det skjer siden det må skje på større basis for bakteriene.

Skrevet
jeg har fått kronisk urinveisinfeksjon.. veldig irriterende. hadde det 14 ganger på et år før jeg ble undersøkt.. ingenting feilet meg. så nå har jeg knasket pencilin i et halvt år, og begynner å bli lei av deg. også redd for å bli imun.

Akupunktur er effektivt mht. UVI :)

• 6 år senere...
Gjest sandra pedersen
Skrevet

jeg har vært plaget selv, har det ca annen hver uke på 2 år, så jeg er ikke vørte blitt kvitt det. uansett hva jeg prøver. + at jeg er snart 18 år, å får kun antibiotika, å fuker ca 1 uke å blir ikke kvitt det. har prøvet alt jeg har fått tips om.

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på hva slags undersøkelse legen foretar ve dddenne diagnosen?

AnonymBruker
Skrevet

Mee mee, det er en tråd her som heter "hiprex" i den har flere funnet ut at sur urin gir sårhet i blæren som igjen gir samme UVI symptomer som en UVI selv. Mange har derfor tatt antibiotika når de symptomene har vist seg, helt unødig!

Sjekk tråden!

• 1 måned senere...
Gjest Trine
Skrevet

Det gikk så langt med meg at det begynte og komme "røde tråder" i urinen min, men da sa legen at skjedde dette igjen måtte han gjøre noe drastisk, og jeg må bare banke i bordet etter den gangen har jeg aldri fått det igjen. Jeg fikk det med 3mnd'rs mellomrom hver gang i litt over ett år. Drikk tranebærjuice, vanlig juice, spis youghurt, alt som er surt, vann alene hjalp ikke meg i allefall.

Gjest Swipper
Skrevet

Uff :( Sliter en del med det selv, men pleier heldigvis å hjelpe om jeg putter i 2-3 tranbær kapsler. Eller så drikker jeg masse varmt vann for å "rense" systemet. Om det virkelig hjelper eller er plasibo driter jeg i så lenge det hjelper. Eller så pleier jeg å ligge med varmeflaske bak på korsryggen før jeg legger meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...