Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Blueberrymuffin skrev (2 timer siden):

Faen så provosert jeg blir over alle, minus Silje og Trude, de er de eneste med ryggrad der inne.

Fy fean så kvalm jeg blir av måten Robin holder på, han er jo en mobber, som går tilbake på ting han sier. Og resten av saueflokken som bare verner om Robin, som kun lager splid og kvalme.

Og kommentaren til Sebastian på Silje, hvor han reagerer med «vet du ikke at det er en stemme på Robin» når hun ikke vil syemme Marna, faen, han Sebastian som liksom ville ha ut Robin.

Håper Robin, Sebastian og hu jenta som påpekter at Trude lager dårlig stemning, håper de tre ryker på helvete med huet og ræva ut. Samme med Desta og, lager bare dårlig stemning.

Og Desta, mener at Trude ikke spiller spillet, Trude er real, samme med Silje. Resten mangler ryggrad. Ting blir jo personlig med mobbekulturen som Robin legger opp til, hvor alle bare henger seg på, hvor de som tørr å ha egen meninger og står opp mot Robin blir snakka stygt til.

Faen for en jævla gjeng på tur. Hvis ikke Robin ryker neste gang, så slutter jeg å se dette programmet. Det ble rett og slett ødelagt for meg.

Alltid likt Robin og fulgt han på Youtube, men etter Vokteren har jeg mistet totalt respekt og fått avsmak på hele fyren. 

OK, nå er det nok. Dette er et spill, hva forstår du ikke med det. Robin spiller et game der han har lyst til å satse høyt med å spille aggressivt. Han prøver en egen taktikk og en egen spillstrategi som ingen andre har. Å kalle Robin en mobber er skikkelig ufint når du selv er ugrei mot han og noen av de andre deltakerne. Dette er ikke reality, dette er et spill.

Han spiller på sin egen måte og her må du respektere alles spilltaktikk. Skjønner at han kanskje spiller aggressivt, men å ta alt som blir vist på TV personlig ovenfor en deltaker er bare ikke greit. Dette er et spill, de er ikke sånn på ekte, Robin sa selv at han ikke er sånn, at det er "Spill-Robin". Stopp å klikk over et deltakernes spilltaktikk. Det er ikke du som spiller, det er dem. Og slutt å vær så frekk mot deltakerne.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blueberrymuffin skrev (3 timer siden):

Og kommentaren til Sebastian på Silje, hvor han reagerer med «vet du ikke at det er en stemme på Robin» når hun ikke vil syemme Marna, faen, han Sebastian som liksom ville ha ut Robin.

Men det er jo sånn? Ved å ikke stemme på Marna så stemte hun på Robin. Ingen som satt der hadde lyst til å rekke opp hånda og stemme, men de må fordi det er sånn spillet er. Da kan ikke én person sitte der å si at hun ikke har stemt på noen fordi hun er jo bare søt og snill og grei og vil at alle skal kose seg. 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar folk ting bokstavelig talt seriøst her. Deltakerne prøver å underholde og de spiller et søren meg spill. ET SPILL. Dette er ikke noe reality, de er i en spillerrolle. 

Det hjelper ikke å si at en av deltakerne er frekke, når dere er frekke selv mot han/hun. Fy fader ass, kjenner virkelig at jeg blir drit sur på mennesker her.

Se på denne artikkelen. Robin sier selv at han spilte en rolle gjennom hele oppholdet!! Folk er ikke sånn på ekte, de spilte bare et SPILL: 

https://www.nettavisen.no/kjendis/trude-vasstrand-og-robin-hofset-fok-i-tottene-pa-hverandre-under-vokteren/s/5-95-2048550

Endret av Osten
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (43 minutter siden):

Deltakerne prøver å underholde og de spiller et søren meg spill. ET SPILL. Dette er ikke noe reality, de er i en spillerrolle

Det er fortsatt et realityprogram. 😶🫨

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (8 minutter siden):

Deres realitet et par uker. Hendelser og situasjoner som de ikke kan være forberedt på og har opplevd før. De kommer hjem til sitt 'trygge sted' når spillet er over og opplever mer forutsigbarhet igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (8 timer siden):

Det virker som denne alliansen til Robin egentlig er ganske skjør. Fikk inntrykk av at Sebastian allerede planlegger å få stemt Robin ut. :popcorn:

Og hva var dette i teaseren for neste episode om en "helt syk tvist" eller noe i den dur? Det må nesten skje noe som setter alt på hodet. Hva kan det være? :klo:

Jeg mener å huske fra en av teasere fra første episodene viste Marna sitte på et berg og grine litt opprørt? Har ikke sett dette klippet i sin helhet i en episode enda. Er det en plot twist å velge inn igjen en utstemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robin er styrete og slitsom. Silje er naiv og skjønner ikke hva hun er med på. Trude overreagerer. Og jeg kan ikke fatte og begripe at alle stemte Marna og ikke Robin! Til og med Lyrån og Joner??? Noe så dumt🙈

Endret av Ella Grisella
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (54 minutter siden):

Robin er styrete og slitsom. Silje er naiv og skjønner ikke hva hun er med på. Trude overreagerer. Og jeg kan ikke fatte og begripe at alle stemte Marna og ikke Robin! Til og med Lyrån og Joner??? Noe så dumt🙈

Virker litt styrete, men tror det har sammenheng med at han er den eneste som tør å spille åpent. Ingen andre tør å heve stemmen i frykt for å bli tatt ut neste dag. Ganske feig og tafatt gjeng spill-messig. Robin får ufortjent mye hat syns jeg.  Hvem hadde ikke fremstått dominerende blant den tafatte gjengen der?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yamask skrev (4 timer siden):

Men det er jo sånn? Ved å ikke stemme på Marna så stemte hun på Robin. Ingen som satt der hadde lyst til å rekke opp hånda og stemme, men de må fordi det er sånn spillet er. Da kan ikke én person sitte der å si at hun ikke har stemt på noen fordi hun er jo bare søt og snill og grei og vil at alle skal kose seg. 

Helt enig! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojojo1988 skrev (3 timer siden):

Virker litt styrete, men tror det har sammenheng med at han er den eneste som tør å spille åpent. Ingen andre tør å heve stemmen i frykt for å bli tatt ut neste dag. Ganske feig og tafatt gjeng spill-messig. Robin får ufortjent mye hat syns jeg.  Hvem hadde ikke fremstått dominerende blant den tafatte gjengen der?

Det der tenker jeg også, aller andre sitter bare på gjerdet og vet liksom ikke helt om de skal spille eller ikke, de vil helst dra på søndagstur og få alle opp på fjellet. Nesten som man skulle tro de fikk null info i forkant av innspillingen... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Det der tenker jeg også, aller andre sitter bare på gjerdet og vet liksom ikke helt om de skal spille eller ikke, de vil helst dra på søndagstur og få alle opp på fjellet. Nesten som man skulle tro de fikk null info i forkant av innspillingen... 

men vet vi at de fikk det? På Spillet fikk de jo heller ikke noe særlig info. Og Anette Hoff holdt jo på å få sammenbrudd da hun kom i kjelleren, måtte jo ha samtaler osv. Også i det konseptet så vi jo at flere slet med å takle det sosiale spillet, det å «ofre» relasjoner. Det framstår som et ganske klart skille mellom dem som primært har levd av YouTube, influensere og av å være med på reality, og dem som er mer «ordinære kjendiser» når det gjelder å både forstå og å takle det sosiale spillet (da snakker jeg ikke om sosiale ferdigheter og å lese andre sosialt, men SPILLINGA). Hvor førstnevnte gruppe ser ut til å håndtere det vesentlig enklere, mens sistnevnte gruppe får problemer med å skille relasjoner og følelser fra spill-relasjonene, og «koble fra» der og da og spille spillet. Sier ikke at førstnevnte gruppe er følelsesløse, bare så det er sagt!

Synes det stemmer opp mot det Desta sa om Trude og relasjoner også. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (6 minutter siden):

men vet vi at de fikk det? På Spillet fikk de jo heller ikke noe særlig info. Og Anette Hoff holdt jo på å få sammenbrudd da hun kom i kjelleren, måtte jo ha samtaler osv. Også i det konseptet så vi jo at flere slet med å takle det sosiale spillet, det å «ofre» relasjoner. Det framstår som et ganske klart skille mellom dem som primært har levd av YouTube, influensere og av å være med på reality, og dem som er mer «ordinære kjendiser» når det gjelder å både forstå og å takle det sosiale spillet (da snakker jeg ikke om sosiale ferdigheter og å lese andre sosialt, men SPILLINGA). Hvor førstnevnte gruppe ser ut til å håndtere det vesentlig enklere, mens sistnevnte gruppe får problemer med å skille relasjoner og følelser fra spill-relasjonene, og «koble fra» der og da og spille spillet. Sier ikke at førstnevnte gruppe er følelsesløse, bare så det er sagt!

De visste jo ikke hva de skulle være med på, Sebastian trodde jo det var Spillet, hehe. Informasjonen fikk de jo først i innledningen på episode 1 og så ble de bare kastet ut i det. Uansett så er det jo alltid noen 'skinnhellige' med i slike programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (8 timer siden):

Fair enough at dette er et realityprogram. Det jeg vil komme fram til er at hele dette greia er et freaking spill.

Forræder er også en reality, men der går de i en spillrolle, en lojalspiller eller en forræder. Samme prinsipp gjelder det her i Vokteren bare at folka velger selv hvordan de skal spille dette spillet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (27 minutter siden):

Vet jo selvsagt ikke nøyaktig hva de fikk vite, litt av gamet er vel å bli overrasket. Men kan ikke tenke meg at de gikk inn i det, i tro om at det bare skulle filmes at de gikk på en hvilken-som-helst-tur. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (46 minutter siden):

Fair enough at dette er et realityprogram. Det jeg vil komme fram til er at hele dette greia er et freaking spill.

Forræder er også en reality, men der går de i en spillrolle, en lojalspiller eller en forræder. Samme prinsipp gjelder det her i Vokteren bare at folka velger selv hvordan de skal spille dette spillet

Tror noe av utfordringa er nettopp dette. Vokteren er mer som Spillet og Forræder, sånn i prinsippet. Men pga settinga tenker man mer reality som 71grader Nord.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Tror noe av utfordringa er nettopp dette. Vokteren er mer som Spillet og Forræder, sånn i prinsippet. Men pga settinga tenker man mer reality som 71grader Nord.

Veldig likt 71gr Nord. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lawyam skrev (10 minutter siden):

Veldig likt 71gr Nord. 

Er også lett å glemme hvordan 71 var de første årene, da var det også utstemming og grupperinger og sånn sett mer sosialt spill. Men i 71 begynte det å ødelegge hele konseptet, og derfor gikk man over til merking og utslagskonkurranser basert på prestasjoner i stedet. Hadde man ikke gjort det tror jeg ikke 71 som konsept hadde overlevd. Så spørsmålet er om Vokteren har bomma på mål ved at konseptet satt i «flott norsk natur» ikke funker så bra egentlig, og det har noen andre erfart før. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis deltakerne da har fått vite minimalt på forhånd så blir det jo også mer forståelig at de har tenkt i «71 grader Nord»-gata, som da ikke har det allianse-konseptet lenger, og at det kan ha kommet litt bardus på flere at de må spille sånn og nominere og dolke hverandre i ryggen. Det er tross alt litt annet enn slik 71 grader nord er lagt opp nå hvor folk ryker på mer «objektivt» grunnlag. Og da er det heller ikke overraskende at folk som har deltatt i mer alliansebasery reality tidligere takler dette bedre enn dem som ikke har det, og at dette med verdi av relasjoner blir krevende. Vi må også ta med i regnestykket at de faktisk bruker seg selv fysisk og er slitne (kontra i Spillet liksom), som også påvirker evnen til å håndtere mer relasjonelle og sosiale utfordringer. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Hvis deltakerne da har fått vite minimalt på forhånd så blir det jo også mer forståelig at de har tenkt i «71 grader Nord»-gata, som da ikke har det allianse-konseptet lenger, og at det kan ha kommet litt bardus på flere at de må spille sånn og nominere og dolke hverandre i ryggen. Det er tross alt litt annet enn slik 71 grader nord er lagt opp nå hvor folk ryker på mer «objektivt» grunnlag. Og da er det heller ikke overraskende at folk som har deltatt i mer alliansebasery reality tidligere takler dette bedre enn dem som ikke har det, og at dette med verdi av relasjoner blir krevende. Vi må også ta med i regnestykket at de faktisk bruker seg selv fysisk og er slitne (kontra i Spillet liksom), som også påvirker evnen til å håndtere mer relasjonelle og sosiale utfordringer. 

Det er sant, gode poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojojo1988 skrev (9 timer siden):

Robin får så mye ufortjent hat. Han er den eneste som gidder å tenke spill og selvfølgelig vil han ta plass når ingen av de andre gidder å si en eneste ting og spille. Han er også den enste som våger å ta sjanser fordi han tenker taktisk.

Nå begynner Desta, Anders og Sebastian å spille da, så det blir kanskje greit å se videre. Truls virker litt for stille, men jeg har troa på at han kan komme langt

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...