Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (12 minutter siden):

Trude skulle heller meldt seg på Skal Vi Danse, og ikke deltatt på Vokteren. Når hun ikke makter å spille og skal bedrive moralpreik med surking ovenfor de andre deltakerne når en utstemming må skje, da er hun bra malplassert. For Trude glemte det viktigste: èn MÅTTE stemmes ut, gjennom en utstemming basert på nominasjoner. Nominasjoner er som kjent ikke rettferdig.

Trude fremstår som herskete ovenfor Robin, men også hele gruppa. Gruppas Mor Hubro. En bedreviter og moralens vokter der hun selv har en mening om alt og alle. Ironien er at det er liksom feil at Robin vil ha henne ut, men det er helt greit at hun vil ha han ut... 

Problemet til Trude er at noen truer hennes ego. Det er vel det hun takler dårlig.

Hadde det ikke vært for Robin så hadde vi alle visst rekkefølgen på hvem som røk når. Så bra at Robin fyrer i gang spill. Og det er liksom ikke mer riktig å stemme ut "den svakeste" etter tur og orden, som Desta sa. 

Silje på sin side er sterk og inkluderende som fy, men er totalt bortkommen i spillet. 

Desta er en favoritt for meg. For en kvinne hun er! Måtte hun nå langt. Hun ligger vel ikke an til å ryke med det første heller. For hun er plassert fint midt på i gruppa.

Det skjedde kanskje ikke såå mye arrangert i dag, men en god episode likevel. Takket være Robin og co.

Helt latterlig med denne skjennepreken mot den eneste ene som tør å åpne kjeften mot Robin. Robin spiller og jeg klandrer han ikke, tvert i mot klandrer jeg alle de andre  som følger strømmen uten å bruke stemmen. Trude er ikke en av de, tvert i mot var hun den eneste som åpnet kjeften, Sebastian og de andre hadde allerede klargjort at Robin skulle ta støyten fordi de selv er for feige!

Endret av K_mb
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (1 minutt siden):

Trude skulle heller meldt seg på Skal Vi Danse, og ikke deltatt på Vokteren. Når hun ikke makter å spille og skal bedrive moralpreik med surking ovenfor de andre deltakerne når en utstemming må skje, da er hun bra malplassert. For Trude glemte det viktigste: èn MÅTTE stemmes ut, gjennom en utstemming basert på nominasjoner. Nominasjoner er som kjent ikke rettferdig.

Trude fremstår som herskete ovenfor Robin, men også hele gruppa. Gruppas Mor Hubro. En bedreviter og moralens vokter der hun selv har en mening om alt og alle. Ironien er at det er liksom feil at Robin vil ha henne ut, men det er helt greit at hun vil ha han ut... 

Problemet til Trude er at noen truer hennes ego. Det er vel det hun takler dårlig.

Hadde det ikke vært for Robin så hadde vi alle visst rekkefølgen på hvem som røk når. Så bra at Robin fyrer i gang spill. Og det er liksom ikke mer riktig å stemme ut "den svakeste" etter tur og orden, som Desta sa. 

Silje på sin side er sterk og inkluderende som fy, men er totalt bortkommen i spillet. 

Desta på sin side er en favoritt for meg. For en kvinne hun er! Måtte hun nå langt. Hun ligger vel ikke an til å ryke med det første heller. For hun er plassert fint midt på i gruppa.

Det skjedde kanskje ikke såå mye arrangert i dag, men en god episode likevel. Takket være Robin og co.

Robin ryker jo. Jeg heier på Desta jeg også, men også på Sebastian som INGEN så for seg ville ha kommet lengre enn noen meter ;) - hvertfall ikke jeg. Han har overrasket så til de grader, den lille 'jålebukken' og det har også hun 'svakeste'. Hvorfor skulle ikke de vinne? Ha lov å kjempe seg frem. De hadde ikke hatt en sjanse mot de med rå styrke og ego større enn fjellet de skal bestige hvis de bare skulle godta 'den sterkestes rett' og lagt seg ned for å bli tråkket på fordi de ikke er veltrente og gamle nok...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (13 minutter siden):

De tenkte jo å ta ut de svakeste, det de ikke liker er å føle seg truet selv fordi de er de sterke som så for seg å bli. Hykleri. 

Just det. Det er jo ikke noe bedre det, å ta noen fordi de er "svak". Og med svak antar jeg jo de mener fysisk svak. Personlig ville jeg heller hatt for eks Isabella med meg enn Trude 😅

Det er jo litt interessant å se Trude i denne settingen. Hun har jo en datter som ikke tåler motgang sånn kjempegodt (les: å tape). Eplet faller ikke langt fra stammen gitt 😅

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (16 minutter siden):

Helt latterlig med denne skjennepreken mot den eneste ene som tør å åpne kjeften mot Robin. Robin spiller og jeg klandrer han ikke, tvert i mot klandrer jeg alle de andre  som følger strømmen uten å bruke stemmen. Trude er ikke en av de, tvert i mot var hun den eneste som åpnet kjeften, Sebastian og de andre hadde allerede klargjort at Robin skulle ta støyten fordi de selv er for feige!

Men så er det ikke om å gjøre å åpne kjeften bare for å gjøre det. Det handler om hva du sier og hvorfor du gjør det. Trude kan gjerne gå etter Robin, men ikke med herskete moralpreik i et sosialt spill. Her bommer Trude grovt, og det mener jeg er helt greit å påpeke. 

Jeg er enig i at de andre er fryktelige passive og lar seg diktere. Det er vel strengt tatt det som er problemet til Trude, og ikke Robin. Robin gjør som alle egentlig skal. Å spille. Men siden Trude og co ikke evner det, så styrer Robin mye. Da burde Trude svare med motspill, og ikke kle på seg krenkekappa ovenfor alle bare fordi ting gikk imot Trudes vilje. 

Noen måtte ut i dag. Og det hadde ikke vært mer rettferdig at det var Anny Isabella eller Johannes som røk enn Marna. Man må spille spillet om plassene, og det skjedde i dag. Så får Trude og co steppe opp spillet om de ønsker å være med videre.
Så enkelt, men så vanskelig, viser det seg å være når man er ute på tur.

Endret av Ctrl
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (Akkurat nå):

Just det. Det er jo ikke noe bedre det, å ta noen fordi de er "svak". Og med svak antar jeg jo de mener fysisk svak. Personlig ville jeg heller hatt for eks Isabella med meg enn Trude 😅

Det er jo litt interessant å se Trude i denne settingen. Hun har jo en datter som ikke tåler motgang sånn kjempegodt (les: å tape). Eplet faller ikke langt fra stammen gitt 😅

Hovmod står for fall. Hvis Trude har rett i at det er urettferdig å stemme ut noen samlet så hvorfor skal det være så mye bedre om alle skulle stemt ut Isabella? Med den tankegangen der, kunne de svakeste vel bare trukket seg i første program og finalen kommet i episode 2. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ganske morsomt og samtidig ekstremt frustrerende å se på. Én skal ut. Det vet de jo alle sammen. Tidligere har det vært enkelt, fordi noen har trukket seg relativt frivillig. De visste at denne gangen ble det ikke sånn, og at de på en eller annen måte måtte stemme ut en som ønsket å være der. Da er det jo helt idiotisk å ikke diskutere det med de man stoler på. Jeg skjønner virkelig ikke hva Silje, Trude & co tenker på. De sitter bare rundt bålet og hygger seg og så blir de støtt av at andre faktisk tenker logisk og snakker strategi. Det er jo faktisk det eneste naturlige å gjøre i den settingen de er i. Jeg reagerer også på at de bestemmer hvem som skal bli immune på den måten de gjør. "Den og den" er utsatt, derfor bør de få immunitet. Ja, men det betyr jo bare at du selv er enda mer utsatt, ettersom det er færre folk å velge fra. Jeg synes det er rart at det ikke er mer konkurranse om immuniteten eller at de har en mer rettferdig utvelgelse. Nå måtte jo Marna dra fordi Trude og Silje fikk immunitet, selv om hun egentlig ikke var spesielt utsatt før valget om immunitet ble tatt...

Endret av Cookiesandcream
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Men så er det ikke om å gjøre å åpne kjeften bare for å gjøre det. Det handler om hva du sier og hvorfor du gjør det. Trude kan gjerne gå etter Robin, men ikke med herskete moralpreik i et sosialt spill. Her bommer Trude grovt, og det mener jeg er helt greit å påpeke. 

Jeg er enig i at de andre er fryktelige passive og lar seg diktere. Det er vel strengt tatt det som er problemet til Trude, og ikke Robin. Robin gjør som alle egentlig skal. Å spille. Men siden Trude og co ikke evner det, så styrer Robin mye. Da burde Trude svare med motspill, og ikke kle på seg krenkekappa ovenfor alle. 

Noen måtte ut i dag. Så enkelt, men så vanskelig, viser det seg å være når man er ute på tur.

Trude er ikke problemet!

Trude er motstemmen! Alle satt der jo og nikket! Trude hadde åpenbart ikke mer makt enn at Robin fikk sin vilje. Så hva er problemet? Jeg hyller Trude for å stå opp for den nominerte, som den eneste! Og jeg kan likegodt hylle Robin for godt spill og samtidig mene at de som fulgte han er en saueflokk og at Silje som fikk trygghet av blant annet den utstemte var feig og illojal når hun bestemte seg for å være taus og samtykkende.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (4 minutter siden):

Trude er ikke problemet!

Trude er motstemmen! Alle satt der jo og nikket! Trude hadde åpenbart ikke mer makt enn at Robin fikk sin vilje. Så hva er problemet? Jeg hyller Trude for å stå opp for den nominerte, som den eneste! Og jeg kan likegodt hylle Robin for godt spill og samtidig mene at de som fulgte han er en saueflokk og at Silje som fikk trygghet av blant annet den utstemte var feig og illojal når hun bestemte seg for å være taus og samtykkende.

Trude er en motstemme på helt gale premisser. Trude snakker på vegne av at alle skal være venner, stole på hverandre og støtte hverandre opp fjellsiden slik at alle kan stå å juble sammen. 

Trude er ikke en spillstemme. Og hun glemmer at noen må nomineres og stemmes ut. Men hun har vel tatt for gitt at "de svakeste" skal da ryke i tur og orden? Vet ikke, men det ser slik ut. Og det blir faktisk helt feil. 

Jeg håper Trude fikk en a-ha-opplevelse og starter med motspill mot Robin. Og ikke fortsetter å gå rundt med pekefinger. Da er hun faktisk et stort problem selv. Kanskje det største problemet...

Endret av Ctrl
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvem Trude er, egentlig? Det sto bare "lærer" under navnet hennes. Javel? Er hun en kjendis?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaY skrev (5 timer siden):

Helt enig, Og hvorfor er hun med i et kjendisprogram? Hun er nobody.

Hele den familien prøver å melke Jørgines kjendisstatus.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (Akkurat nå):

Trude er en motstemme på helt gale premisser. Trude snakker på vegne av at alle skal være venner, stole på hverandre og støtte hverandre opp fjellsiden slik at alle kan stå å juble sammen. 

Trude er ikke en spillstemme. Og hun glemmer at noen må nomineres og stemmes ut. Men hun har vel tatt for gitt at "de svakeste" skal da ryke i tur og orden? Vet ikke, men det ser slik ut. Og det blir faktisk helt feil. 

Jeg håper Trude fikk en a-ha-opplevelse og starter med motspill mot Robin. Og ikke fortsetter å gå rundt med pekefinger. Da er hun faktisk et stort problem selv.

Hun sa til Silje, akkurat som om det skulle komme som en overraskelse, "det er ikke alle som vil at alle skal komme frem" eller noe. Hun sa det på en måte som om hun hadde blitt dolka i ryggen eller noe. Skjønner ikke at de damene ikke skjønner at de spiller et spill. Både Robin og Trude er sjefete, men samtidig så er det jo nesten ingen andre som tør å spille, annet enn Robin. Så sånn sett skjønner jeg at han stresser. Og at Trude blir så butthurt over at folk faktisk gjør det de meldte seg på, blir for "bitter gammalkjerring" for meg.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (36 minutter siden):

Trude skulle heller meldt seg på Skal Vi Danse, og ikke deltatt på Vokteren. Når hun ikke makter å spille og skal bedrive moralpreik med surking ovenfor de andre deltakerne når en utstemming må skje, da er hun bra malplassert. For Trude glemte det viktigste: èn MÅTTE stemmes ut, gjennom en utstemming basert på nominasjoner. 

Problemet til Trude er at Robin truer egoet hennes. Det er vel dèt hun takler dårlig.

Desta er en favoritt for meg. For en kvinne hun er! Måtte hun nå langt. Hun ligger vel ikke an til å ryke med det første heller. For hun er plassert fint midt på i gruppa.

God episode i dag. Takket være Robin og co.

Hun var jo med på Skal vi danse i fjor!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Jeg håper Trude fikk en a-ha-opplevelse og starter med motspill mot Robin. Og ikke fortsetter å gå rundt med pekefinger. Da er hun faktisk et stort problem selv.

Men har hun ikke startet m det for lenge siden da når hun går rundt og sier han er en spiller, forrige lørdags program...Hun vet vel at det får folk til å få mot Robin og stemme han ut... Denne episoden fortsatte hun jo bare 'å peke' ut fienden...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (41 minutter siden):

Kan noen fortelle meg hvem Trude er, egentlig? Det sto bare "lærer" under navnet hennes. Javel? Er hun en kjendis?

Se litt tilbake i tråden på mine innlegg så ser du at hun har en samfunnsviktig jobb i tillegg til å inneha et like "høyt" kjendisnivå som influencere og andre såkalte "kjendiser" som blir brukt i andre kjendis-realityprogram.

Helt utrolig etter hvordan man nå vet at randomse mennesker som har deltatt i diverse reality og som opptrer som influencere som inntekt nærmest er mer godtatt enn folk med en ærlig jobb. Jeg vet ikke hvem et par av deltagerne er, men skriker ikke ut om det da de sikkert er "kjent" for en grunn jeg ikke vet om som og helt  sikkert er influencere på en eller annen måte.

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (15 minutter siden):

Se litt tilbake i tråden på mine innlegg så ser du at hun har en samfunnsviktig jobb i tillegg til å inneha et like "høyt" kjendisnivå som influncere og andre såkalte "kjendiser" som blir brukt i andre kjendis-realityprogram.

Helt utrolig etter hvordan man nå vet at randomse mennesker som har deltatt i diverse reality og som opptrer som influencere som inntekt nærmest er mer godtatt enn folk med en ærlig jobb. Jeg vet ikke hvem et par av deltagerne er, men skriker ikke ut om det da de sikkert er "kjent" for en grunn jeg ikke vet om som og helt  sikkert er influencere på en eller annen måte.

Nå lurte jeg nu bare på hvem hun var. At hun er lærer, sa meg jo ikke så mye. Dette er jo et kjendis-program så at det sto "lærer" der og ikke det hun evt er kjent for, er vel ikke så underlig at man spør om?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (36 minutter siden):

Nå lurte jeg nu bare på hvem hun var. At hun er lærer, sa meg jo ikke så mye. Dette er jo et kjendis-program så at det sto "lærer" der og ikke det hun evt er kjent for, er vel ikke så underlig at man spør om?

Helt greit det, men da kan man google. Jeg visste ikke hvem Truls eller Anny Isabella var. Har intet behov for å spørre her inne om hvem de er da jeg skjønner at noe er det som gjør at de får delta, og at nå til dags er folk  "kjendiser" for det minste eller meste om du vil.

Endret av K_mb
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Grüner skrev (1 time siden):

Hele den familien prøver å melke Jørgines kjendisstatus.

Synes at Trude er en vel så "verdig" kjendis som Sebastian Solberg, Anny Isabell og Robin Hofseth. Hva gjør dem til kjendiser egentlig?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noe essensielt har forsvunnet i klippinga. Jeg har ikke oppfatta det som at Trude ikke skjønner at det er et spill, men at for henne så er den eneste strategien hun fikser å spille med åpne kort, dvs at om noen spør hvem hun skal stemme så stemmer hun den hun sa oppgir, at hun ikke vil spille ved å lyve og dolke i ryggen. Så man man mene det er naivt og teit, men det er nóe annet enn ‘kumbaya, alle må til toppen». Mulig jeg hørte feil også, for jeg oppfatta at hun prøvde å realitetsorientere Silje på at ikke alle skal til toppen, men mulig jeg mista noe der, var ikke så fokusert. Oppfatter at Trude blir provosert av Robin av akkurat samme årsak som Hilde, forskjellen er at Trude sier det høyt: at Robin plutselig «nå er vi er lag»selv om det var en random og midlertidig inndeling, og at han bruker det som er lojalitetspressmiddel overfor de andre på «laget» nærmest som walk-over, Hilde sier jo selv at hun føler hun må stemme det han sier for å ikke brenne seg selv, selv om hun egentlig ikke vil. Og det er jo det kuppet, som faktisk er utstrakt bruk av hersketeknikker og direkte manipulasjon av Robin som Trude klikker på og adresserer. Så kan man mene at det er å spille, men det er også fullt mulig å mene at det er dårlig spillestil (uten å mene at det skal være kumbaya). Tror Desta traff blink på sin uttalelse om Trude og relasjoner og hvorfor det blir trøblete.

og så kjente jeg at jeg ble pisse provosert av Robin og «kan jeg få klem», altså hva faen? Så skal han da stille Trude i dårlig lys som ikke gir det, men går bra fordi fikk klem av en av de andre, synes faktisk akkurat der at det sto resepekt av Trude sin avgjørelse, at da blir det ikke en ekte klem og det vil hun ikke. Trude er ikke perfekt, og hun har Defintivt en krevende personlighet på noen områder. Men hun er også veldig what you see is what you Get, og det tror jeg er ganske uvant for mange unge på de områdene der, og kan oppleves som truende. 

Jeg er så drittlei Silje at hun kunne bare blitt sparka på huet og ræva ut. Er hun så naiv og blond og dum, eller spiller hun en rolle?! Altså noe så grønnjævlig irriterende…

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (1 minutt siden):

Synes at Trude er en vel så "verdig" kjendis som Sebastian Solberg, Anny Isabell og Robin Hofseth. Hva gjør dem til kjendiser egentlig?

Enig!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (25 minutter siden):

Helt greit det, men da kan man google. Jeg visste ikke hvem Truls eller Anny Isabella var. Har intet behov for å spørre her inne om hvem de er da jeg skjønner at noe er det som gjør at de får delta, og at nå til dags er folk er "kjendiser" for det minste eller meste om du vil.

Ikke noe galt i å spørre. Alle de er kjent for noe og har sine tilhengere på hvert sitt felt. Nå har tv2 valgt å løfte dem frem for at hver av oss skal finne 'sin' de kjenner til....Isabelle hadde jeg ALDRI hørt om, gått under min radar, men det er helt sikkert noen yngre som kjenner henne 'best' og ser på programmet fordi HUN er der og ikke aner hvem Desta er f.eks fordi de aldri har sett God Morgen Norge eller sett en værmelding, sånn må det nesten være. Verdige er de alle slikt sett. 

Endret av Lawyam
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...