K_mb Skrevet 5. oktober #221 Del Skrevet 5. oktober Lawyam skrev (1 minutt siden): Ikke noe galt i å spørre. Alle de er kjent for noe og har sine tilhengere på hvert sitt felt. Nå har tv2 valgt å løfte dem frem for at hver av oss skal finne 'sin' de kjenner til....Isabelle hadde jeg ALDRI hørt om, gått under min radar, men det er helt sikkert noen yngre som kjenner henne 'best' og ser på programmet fordi HUN er der og ikke aner hvem Desta er f.eks fordi de aldri har sett God Morgen Norge eller sett en værmelding. For meg blir det litt nedlatende, dog ikke av bruker jeg svarte i innlegget du siterer, men av bruker som beskriver deltaker som en nobody. Jeg tenker man bør lese gjennom tråden et par sider før man hiver seg på i diskusjonen istedenfor å skrive på måfå, få opp kunnskapen før man slenger inn at folk som diskuteres ikke er i sin egen radar og dermed "ukjent" da kjendisstatus til vedkommende kan man lett finne ut selv. Å google er en fin bil. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 5. oktober #222 Del Skrevet 5. oktober Jeg klarer bare ikke Trude i dette programmet. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. oktober #223 Del Skrevet 5. oktober (endret) Osten skrev (8 minutter siden): Jeg klarer bare ikke Trude i dette programmet. Ikke jeg heller, men la oss være ærlige, det er mye følelser og slike settinger får frem det 'verste i folk'. De er ikke på søndagstur. Det er ikke situasjon man er vant å befinne seg i så Trude er nok god på bunn hun også, som alle andre. Endret 5. oktober av Lawyam 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 5. oktober #224 Del Skrevet 5. oktober Lawyam skrev (10 minutter siden): Ikke jeg heller, men la oss være ærlige, det er mye følelser og slike settinger får frem det 'verste i folk'. De er ikke på søndagstur. Det er ikke situasjon man er vant å befinne seg i så Trude er nok god på bunn hun også, som alle andre. Her har du et reelt poeng! At the end of the day så er dette bare et program for å underholde oss, og få oss engasjert i programmet. Synes ikke at mennesker bør hate spillerene for det. Vi vet ikke hva de går gjennom. De tenker forskjellig og de spiller spillet på deres egne måter. Å bruke hat er bare feil. Du kan mene hva du vil, men bare ikke hat folka som er på serien (spørs om hun/han har sagt eller gjort noe utrolig frekt). Hat spillet, ikke spilleren! De er jo der for å vinne alle sammen. Synes virkelig synd på Sebastian som jeg har hørt har fått mye hat pga. programmet. Skjønner at han kanskje er "litt" for åpen om ting og kanskje judger for ofte, men at folk begynner å spre ekstrem form for hat er ikke bra. Ja han er kanskje frekk innimellom, men trusler fortjener han ikke. Ja jeg synes at Trude er veldig slitsom gjennom hele dette oppholdet, men jeg hater henne ikke som et menneske for det. Har deltakeren gjort noe uakseptabelt på noen som helst måte som ikke kan tolereres, så skjønner jeg hatet, men da er det viktig å ikke dra det for langt. Bra at noen tok dette opp.👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #225 Del Skrevet 6. oktober K_mb skrev (6 timer siden): Helt greit det, men da kan man google. Jeg visste ikke hvem Truls eller Anny Isabella var. Har intet behov for å spørre her inne om hvem de er da jeg skjønner at noe er det som gjør at de får delta, og at nå til dags er folk "kjendiser" for det minste eller meste om du vil. Jeg skjønner ikke problemet med å spørre inne på et forum om hvem vedkommende man diskuterer, er. Det har blitt spurt hvem andre er, jeg så noen lure på hvem Anny var. Det var jo helt greit, så er det Trude spesielt man ikke skal spørre om men heller google selv? 😅 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 6. oktober #226 Del Skrevet 6. oktober K_mb skrev (6 timer siden): For meg blir det litt nedlatende, dog ikke av bruker jeg svarte i innlegget du siterer, men av bruker som beskriver deltaker som en nobody. Jeg tenker man bør lese gjennom tråden et par sider før man hiver seg på i diskusjonen istedenfor å skrive på måfå, få opp kunnskapen før man slenger inn at folk som diskuteres ikke er i sin egen radar og dermed "ukjent" da kjendisstatus til vedkommende kan man lett finne ut selv. Å google er en fin bil. Selv om DU ikke synes det er ok å spørre; man kan gå tilbake i tråden eller google, så betyr ikke det at andre tenker som deg. Du trenger ikke å forsvare det så mye da ei heller hisse deg opp. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 6. oktober #227 Del Skrevet 6. oktober Er jo mulig det var noen som tror de er med på en konkurranse om å være den sterkeste som kommer seg opp på fjellet. Ikke veldig imponert over "spillet" da - er jo en Robin som startet det hele - men ble jo styrt av hvem som havnet på lag og var de fleste. Akkurat i hvem som havnet på lag styrte Robin - de andre hang ikke helt med / ville ikke si noe. Skjønner ikke helt konseptet med at hvis det skal være et spill at ikke nominering/avstemning er hemmelig - da kan man jo lettere bryte avtaler uten å bli avslørt. Nå var det jo da ingen som gikk mot planen. Hvis de først skulle spille - hvorfor stemte ikke da folk på Robin da han ble nominert ? Da hadde de jo fått ut den største plotteren med en gang Kan jo virke som om det er noen andre enn deltagerne selv styrer litt hvem som skal ut neste gang - det kan jo sette alle ut litt Jeg håper jo ikke det er Isabella som står igjen til slutt - hun er jo overhodet ikke istand til å komme seg på toppen. Vet ikke om hun er den beste spilleren heller - går litt under radaren med å være svak og bli beskyttet samt at hun egentlig ikke tør si noe - selv om hun vel også bevisst velger å holde seg litt lavt. Så jeg sliter litt med å skjønne konseptet når egentlig oppgaven er å komme seg opp på et fjell som ikke hvem som helst klarer - hvem er da en "verdig" vinner ? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 6. oktober #228 Del Skrevet 6. oktober Sen ve ben skrev (1 time siden): Selv om DU ikke synes det er ok å spørre; man kan gå tilbake i tråden eller google, så betyr ikke det at andre tenker som deg. Du trenger ikke å forsvare det så mye da ei heller hisse deg opp. Er helt rolig 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. oktober #229 Del Skrevet 6. oktober punkyB skrev (1 time siden): Er jo mulig det var noen som tror de er med på en konkurranse om å være den sterkeste som kommer seg opp på fjellet. Ikke veldig imponert over "spillet" da - er jo en Robin som startet det hele - men ble jo styrt av hvem som havnet på lag og var de fleste. Akkurat i hvem som havnet på lag styrte Robin - de andre hang ikke helt med / ville ikke si noe. Skjønner ikke helt konseptet med at hvis det skal være et spill at ikke nominering/avstemning er hemmelig - da kan man jo lettere bryte avtaler uten å bli avslørt. Nå var det jo da ingen som gikk mot planen. Hvis de først skulle spille - hvorfor stemte ikke da folk på Robin da han ble nominert ? Da hadde de jo fått ut den største plotteren med en gang Kan jo virke som om det er noen andre enn deltagerne selv styrer litt hvem som skal ut neste gang - det kan jo sette alle ut litt Jeg håper jo ikke det er Isabella som står igjen til slutt - hun er jo overhodet ikke istand til å komme seg på toppen. Vet ikke om hun er den beste spilleren heller - går litt under radaren med å være svak og bli beskyttet samt at hun egentlig ikke tør si noe - selv om hun vel også bevisst velger å holde seg litt lavt. Så jeg sliter litt med å skjønne konseptet når egentlig oppgaven er å komme seg opp på et fjell som ikke hvem som helst klarer - hvem er da en "verdig" vinner ? Vet ikke jeg, men nå kom jo både Isabella og resten over den broa...så i mitt hode skulle de vel også klare å klare å klatre opp et fjell. Jeg hadde trukket meg DER, og Isabella HAR styrket seg og er begynt å vise muskler, mye pga at hun følte hun var 'alene' i førstningen, nå føler hun seg mer inkludert og hun har ikke tenkt å feige ut hun, hun vokser på meg hver episode. Husk hun er den yngste og at det nok var litt overveldende med det samme, men tror ikke vi skal undervurdere henne nei. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #230 Del Skrevet 6. oktober Lawyam skrev (1 minutt siden): Vet ikke jeg, men nå kom jo både Isabella og resten over den broa...så i mitt hode skulle de vel også klare å klare å klatre opp et fjell. Jeg hadde trukket meg DER, og Isabella HAR styrket seg og er begynt å vise muskler, mye pga at hun følte hun var 'alene' i førstningen, nå føler hun seg mer inkludert og hun har ikke tenkt å feige ut hun, hun vokser på meg hver episode. Husk hun er den yngste og at det nok var litt overveldende med det samme, men tror ikke vi skal undervurdere henne nei. Enig, tror det bor mye guts i henne! Og folk er jo forskjellige, hun synes kanskje det var ubehagelig å skulle "by på seg selv" når hun var med en gruppe ukjente menneske, hvor flere allerede kjente hverandre internt. Da blir man jo litt på siden frem til man blir kjent. Nå er hun varmere i trøya og jeg heier på henne. Jeg synes til og med det var imponerende da hun under utstemningen sa til Trude at det var Trude som virket til å lage dårlig stemning, og det etter at Trude hadde vært krass. Da er man faktisk ganske tøff, særlig siden Anny er så mye yngre enn Trude og at man lett kan føle seg "truet" av en eldre, sterk stemme. 8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 6. oktober #231 Del Skrevet 6. oktober (endret) Ninaen skrev (10 timer siden): og så kjente jeg at jeg ble pisse provosert av Robin og «kan jeg få klem», altså hva faen? Ja, hva i alle dager drev Robin på med der? Han har hatt en agenda mot Trude i mange dager og hadde akkurat hatt en oppfyrt krangel med henne, der han hadde påpekt at hun var herskete, hvor hun framfor alle avslutter med at hun følte seg støtt over hele seansen. Og så kommer Robin ut av det blå krypende mot henne som et skadet, stakkarslig dyr med halen mellom beina og spurte etter klem? Ikke noe prat, men en klem... En godklem. Helt innsiktsløst. Nærmere ufint enn noe annet. Må være det pinligste tv-øyeblikket i år. Jeg ble ille berørt bare av å se på. Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor Robin søkte etter klem fra Trude der og da. Og selvfølgelig får han nei fra ei dame som Trude. Og godt var det. Robin hadde ikke fortjent noe annet. Disputten mellom de var jo ikke avklart eller ferdig, og det var altfor tidlig til å begynne å kose og trøste hverandre. Endret 6. oktober av Ctrl 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heartland Skrevet 6. oktober #232 Del Skrevet 6. oktober Ninaen skrev (10 timer siden): Jeg lurer på om noe essensielt har forsvunnet i klippinga. Jeg har ikke oppfatta det som at Trude ikke skjønner at det er et spill, men at for henne så er den eneste strategien hun fikser å spille med åpne kort, dvs at om noen spør hvem hun skal stemme så stemmer hun den hun sa oppgir, at hun ikke vil spille ved å lyve og dolke i ryggen. Så man man mene det er naivt og teit, men det er nóe annet enn ‘kumbaya, alle må til toppen». Mulig jeg hørte feil også, for jeg oppfatta at hun prøvde å realitetsorientere Silje på at ikke alle skal til toppen, men mulig jeg mista noe der, var ikke så fokusert. Oppfatter at Trude blir provosert av Robin av akkurat samme årsak som Hilde, forskjellen er at Trude sier det høyt: at Robin plutselig «nå er vi er lag»selv om det var en random og midlertidig inndeling, og at han bruker det som er lojalitetspressmiddel overfor de andre på «laget» nærmest som walk-over, Hilde sier jo selv at hun føler hun må stemme det han sier for å ikke brenne seg selv, selv om hun egentlig ikke vil. Og det er jo det kuppet, som faktisk er utstrakt bruk av hersketeknikker og direkte manipulasjon av Robin som Trude klikker på og adresserer. Så kan man mene at det er å spille, men det er også fullt mulig å mene at det er dårlig spillestil (uten å mene at det skal være kumbaya). Tror Desta traff blink på sin uttalelse om Trude og relasjoner og hvorfor det blir trøblete. og så kjente jeg at jeg ble pisse provosert av Robin og «kan jeg få klem», altså hva faen? Så skal han da stille Trude i dårlig lys som ikke gir det, men går bra fordi fikk klem av en av de andre, synes faktisk akkurat der at det sto resepekt av Trude sin avgjørelse, at da blir det ikke en ekte klem og det vil hun ikke. Trude er ikke perfekt, og hun har Defintivt en krevende personlighet på noen områder. Men hun er også veldig what you see is what you Get, og det tror jeg er ganske uvant for mange unge på de områdene der, og kan oppleves som truende. Jeg er så drittlei Silje at hun kunne bare blitt sparka på huet og ræva ut. Er hun så naiv og blond og dum, eller spiller hun en rolle?! Altså noe så grønnjævlig irriterende… Sååå enig med deg her! Robin bestemte veldig kjapt hvem som skulle være på lag. Han bestemte da også at hans lag ble 6 deltakere og i overtall. Når han i tillegg kjører over de andre og sier « nå er vi et lag, vi stemmer sammen, vi stemmer på Marna», så har han ene og alene bestemt hvem som skal ryke ut. Og det andre laget er sjanseløse. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. oktober #233 Del Skrevet 6. oktober Heartland skrev (5 minutter siden): Sååå enig med deg her! Robin bestemte veldig kjapt hvem som skulle være på lag. Han bestemte da også at hans lag ble 6 deltakere og i overtall. Når han i tillegg kjører over de andre og sier « nå er vi et lag, vi stemmer sammen, vi stemmer på Marna», så har han ene og alene bestemt hvem som skal ryke ut. Og det andre laget er sjanseløse. Men dem er ikke sjanseløse. De har like store muligheter til å ta ordet og regien selv, men når absolutt alle i den gruppa virker helt handlingslammet og på "kosetur" så er det fint at én gjør det. Om det var pent spill kan diskuteres, men pent blir det uansett ikke i en slik setting der noen skal stemmes ut. De første episodene var kjedelige. Nå tok det seg opp, blant annet fordi Robin tok regien. Trist for Marna at Trude og Silje fikk immunitet, men for underholdningen videre var det helt ok. Per nå heier jeg på Desta. Jeg liker også underdogsa Johannes og Isabella, og jeg hadde ikke sett på dem som uverdige vinnere. Kommer man seg til toppen uten å bli stemt ut så er man jo verdig uansett. Planen til "damegjengen" med å stemme ut de svakeste først er noe av det mest egoistiske og urettferdige jeg har hørt. Det er ingen i den gruppa der som er for svake til å nå toppen uansett. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 6. oktober #234 Del Skrevet 6. oktober Det ønsket om klem var skikkelig puteflaut å bevitne… der dreit han seg skikkelig ut! 🙈🙈 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. oktober #235 Del Skrevet 6. oktober yamask skrev (24 minutter siden): Men dem er ikke sjanseløse. De har like store muligheter til å ta ordet og regien selv, men når absolutt alle i den gruppa virker helt handlingslammet og på "kosetur" så er det fint at én gjør det. Om det var pent spill kan diskuteres, men pent blir det uansett ikke i en slik setting der noen skal stemmes ut. De første episodene var kjedelige. Nå tok det seg opp, blant annet fordi Robin tok regien. Trist for Marna at Trude og Silje fikk immunitet, men for underholdningen videre var det helt ok. Per nå heier jeg på Desta. Jeg liker også underdogsa Johannes og Isabella, og jeg hadde ikke sett på dem som uverdige vinnere. Kommer man seg til toppen uten å bli stemt ut så er man jo verdig uansett. Planen til "damegjengen" med å stemme ut de svakeste først er noe av det mest egoistiske og urettferdige jeg har hørt. Det er ingen i den gruppa der som er for svake til å nå toppen uansett. Mulig jeg er dårlig på å Google , men er det noen som vet når vokteren kommer i reprise denne uken ?🙏❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. oktober #236 Del Skrevet 6. oktober NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Mulig jeg er dårlig på å Google , men er det noen som vet når vokteren kommer i reprise denne uken ?🙏❤️ Har ikke linjær-TV selv så jeg ser det på tv2-play appen 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 6. oktober #237 Del Skrevet 6. oktober Fjugur skrev (5 minutter siden): Det ønsket om klem var skikkelig puteflaut å bevitne… der dreit han seg skikkelig ut! 🙈🙈 Robin har dritet seg ut i andre program også. Jeg synes bare den klemme greia var bare en klassisk Robin-tabbe at this point. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 6. oktober #238 Del Skrevet 6. oktober Fjugur skrev (7 minutter siden): Det ønsket om klem var skikkelig puteflaut å bevitne… der dreit han seg skikkelig ut! 🙈🙈 Synes også det var kleint, men kanskje det er hans måte å vise at han ikke ønsker dårlig stemning. Umusikalskt uansett, særlig siden han har vært ute etter Trude såpass lenge og gjort det så klart. Hadde jeg vært han, hadde jeg bare latt henne være i fred... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 6. oktober #239 Del Skrevet 6. oktober PusheenPusheen skrev (1 minutt siden): Synes også det var kleint, men kanskje det er hans måte å vise at han ikke ønsker dårlig stemning. Umusikalskt uansett, særlig siden han har vært ute etter Trude såpass lenge og gjort det så klart. Hadde jeg vært han, hadde jeg bare latt henne være i fred... Det tenker jeg også. Ikke fordi jeg heier på Robin, men fordi han selv sa at han ikke er en person som lager dårlig stemning og at han bare spiller dette spillet aggressivt for å prøve på "high chance, high reward", men han sa selv at det ikke var så lurt på snapchatten hans, som tyder på at han kanskje blir stemt ut 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. oktober #240 Del Skrevet 6. oktober Fjugur skrev (6 minutter siden): Det ønsket om klem var skikkelig puteflaut å bevitne… der dreit han seg skikkelig ut! 🙈🙈 Utsteminger og dårlig stemning blir det uansett hver "uke". Og når de tross alt må forholde seg til hverandre videre kan det jo være greit å huske på at det er et spill. Syns ikke en klem etter en diskusjon er det verste man kan be om. Jeg kjenner ikke til Robin annet enn fra forræder så jeg har ikke noe dårlig inntrykk av ham fra før, så kan hende dere ser noe jeg ikke ser. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå