Gå til innhold

Sover dårlig, men bare hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rar greie: Jeg sover aldri noe spesielt godt hjemme - våkner nesten aldri godt uthvilt, våkner i løpet av natten svett og varm med puls langt over hvilepuls, klokken min registrerer også elendig søvnkvalitet hvor jeg nesten ikke "lader batteriet". Med en gang jeg sover borte, om det er hos venner, på hotell, selv bare på en tynn flis av en skumgummimadrass eller på en sofa på samme rom som andre, sover jeg enormt mye bedre og våkner frisk og uthvilt.

Har kjøpt nye madrasser, dyner, puter, sengetøy, har det ikke hverken for varmt eller kaldt, ikke lyst, har god ventilasjon. Ikke noe forstyrrende, sover alene på rommet.

Dette er ganske irriterende, da jeg i hverdagen iblant sliter med å holde meg våken gjennom dagen, men fort "dupper" fordi jeg blir steintrøtt med en gang det ikke skjer noe.

Det rare her er at det er knyttet til å sove hjemme, mens omtrent alle steder borte, selv i et telt, sover jeg bedre.

Noen idé?

Anonymkode: 66d5b...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du virkelig sjekket luftkvaliteten? Du kan ha skjult mugg i veggene. Eller lav/høyfrekvente lyder som du ikke legger merke til våken men som forstyrrer søvnen. Jeg reagerer f.eks veldig på ladere og adapter som stå i strøm. Kan det komme lyder utenfra som forstyrrer? Eller er problemet kanskje nettopp det at du sover alene, kontra når du sover godt borte hos andre?

Anonymkode: 15740...c92

Skrevet

Har du opplevd noe vanskelig hjemme som gjør at du får dårlige assosiasjoner av sengen din/rommet ditt etc.? 
Hvis ikke tenker jeg også det kan være noe mugg eller lignende. Hvordan er temperaturen på rommet ditt og luften? Er vinduet åpent?

Anonymkode: 9a087...db0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...