Gå til innhold

Ang mann som ikke vil bruke beskyttelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Dere foretrekker altså at dama dere har sex med, får bivirkninger og smerter i stedet. Nydelig.

Anonymkode: 417dc...829

Noen går på p-piller av helt andre årsaker enn ren prevensjon. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Abort og fødsel er heller ingen enkel «prosedyre». Og all prevensjon for kvinner  har en risiko, spiraler som setter seg fast, hormoner som ødelegger systemet i  kroppen osv. 

Anonymkode: ad545...47e

Det virker til å være problemer med leseforståelsen her. Jeg har aldri skrevet det du skriver her. Jeg har kun poengtert hvorfor noen av oss menn ikke steriliserer oss selv om vi ikke har barn og at det ikke er en enkel komplikasjonsfri prosedyre.

Jeg har ikke nevnt noe om abort eller fødsler, så den stråmannen kan du droppe.

La meg gjenta, siden dette er så ufattelig vanskelig å få inn:

Sterilisering er ikke problemfritt og det er diverse faktorer som øker sannsynligheten for kronisk (invalidiserende) smertetilstand. Jeg har noen av disse faktorene, og derfor har jeg og min partner blitt enig - i lag - om at jeg ikke skal sterilisere meg, selv om jeg egentlig hadde lyst.

Dette sier ingenting om hva mine tanker er rundt risikoene som kommer av p-piller, abort eller fødsler.

Sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det morsomste er at for mange kvinner kan forskjellige leker gjøre mer nytte enn en mann, når det gjelder nytelse. Så hva blir motivasjonen til å ha sex med en mann i stedet for å bruke leker, når dette fører til bivirkninger og ubehag? Da kan man heller klare seg med lekene. 

Motivasjonen er nærhet og hudkontakt med en mann jeg elsker. Ingen leketøy kan erstatte det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare finne en annen mann?

Anonymkode: 0da24...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (39 minutter siden):

Motivasjonen er nærhet og hudkontakt med en mann jeg elsker. Ingen leketøy kan erstatte det. 

Selvfølgelig. Men hvis denne hudkontakten har som følge at du får migrene, store humørsvingninger, sterke menssmerter eller vektoppgang, er det kanskje best å holde seg til lekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri blitt bedt om å bruke kondom. Kona ordner dette og jeg legger meg ikke borti det.

Aldri opplevd mas om kondom da jeg datet.

Anonymkode: bbac2...3f9

Blitt bedt om kondom.

Aldri opplevd mas om kondom.

Sjarmerende menn som heller sprer kjønnssykdommer til andre og som sier ifra seg alt ansvar for prevensjon helt automatisk. Jesus.

Anonymkode: f7584...29c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig. Men hvis denne hudkontakten har som følge at du får migrene, store humørsvingninger, sterke menssmerter eller vektoppgang, er det kanskje best å holde seg til lekene.

Det har jeg aldri opplevd så det kan jeg ikke svare på...

Jeg har ikke og får ikke migrene, sterke menssmerter har jeg heller ikke...

Humørsvingninger har vel alle litt innimellom. Det er nok ikke til å unngå. Vektoppgang tviler jeg sterkt på 😂

Har du erfaring med slikt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri blitt bedt om å bruke kondom. Kona ordner dette og jeg legger meg ikke borti det.

Aldri opplevd mas om kondom da jeg datet.

Så praktisk for deg!

Slippe å tenke, ta ansvar, ha ubehag. Ingen bivirkninger, ingen økt fare for blodpropp. 

Heia menn!

🙄

Anonymkode: 4633b...276

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bil anbefale sterilisering til de damene som er ferdige med barnefødsler. 
Å slippe hormonprevensjon var befriende. 
Grunnen til at jeg tenker at damene også kan sterilisere seg er at da har en kontrollen uavhengig om en har samme mann eller om en får en ny. 

Anonymkode: 51611...70f

Støttes 100%, men vil bare legge til at det samme gjelder for menn.

Uansett kjønn; man må ta ansvar for egen kropp og fruktbarhet. Er man selv ferdig med å få barn er sterilisering en ypperlig ting. Det er et relativt lite inngrep, med stor befrielse og frihet som belønning.

PS: man skal kun vurdere sterilisering om man -selv- er ferdig med å få barn. Man skal ikke sterlisere seg på andres vegne og man kan heller ikke kreve at noen annen steriliserer seg fordi du selv er ferdig med å få barn. Ingen skal bli presset til medisinske inngrep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (4 timer siden):

Nå er ikke jeg mannen til TS, jeg bare påpeker at sterilisering for menn ikke er et enkelt inngrep uten videre bekymringer.

Personlig gjør jeg heller andre seksuelle ting enn penetrering med kondom. Der er også min partner enig, så ikke noe du trenger å bekymre deg om.

Jeg er uenig.
Sterilisering for menn ER et veldig enkelt inngrep. Det er raskt, rimelig og utføres bare med lokal bedøvelse. Det er minimale sjanser for komplikasjoner.

Jeg har sterilisert meg.
Jeg har hatt skrubbsår og myggestikk som har vært mer plagsomme enn sårene etter operasjonen.
Toget til legesenteret tok lengre tid enn operasjonen.
Det er bokstavlig talt ikke mer enn hvilket som helst annet sår; litt forsiktig med dusjing rett på såret, spis et par piller, ikke sitt på et hardt sykkelsete på et par dager. Klar til å pule etter en drøy uke.

Ingen effekt på potens, lyst, følelse, nytelse, sædmenge, -farge, -smak eller konsistens. Absolutt ingen forskjell, annet en stor frihetsfølelse.

Vanskelighetsgrad: 1/10
Verdi for penga: 10/10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva hvis kvinner synes det er uaktuelt med prevensjon, slik menn synes kondom er uaktuelt i forhold? Skal ikke vi få lov til det?Hvis ingen kvinner vil utsette seg for skadelige bivirkninger lenger så må mannen endelig ta ansvar også.

Kvinner har også rett til å sette en grense.

Om kvinnen ønsker å bruke kondom men han nekter, så kan hun også nekte å ha sex. Det er bokstavlig talt ikke verre enn det. Si nei. Ingen knulling uten gummi.

Det er ikke hennes feil at det ikke blir sex. Han har ingen rett til å bli sur ... han er like delskyldig i sex-tørken som henne. Og kanskje han egentlig ikke er like stor kjæreste-materiale som man først antok. Om jeg hadde vært kvinne, ville jeg opplevd kondom-nekt som noe svært usexy og avvisende. Det ville vært en slags ulekker "entitlement" som ville drept mesteparten av lysten.
Hvem trenger egentlig en litt vrang og usympatisk person som partner?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette inn spiral er ikke en så mye enklere prosedyre enn sterilisering er for menn. Det gjør vondt å sette inn (uten bedøvelse) det er dyrt, man må ha et fremmedlegeme i kroppen og som påvirker kroppen. den kan sette seg fast i livmoren- og da må man ha en operasjon.  Så hvis kvinner har brukt spiral en stund i et forhold kan mannen ofre seg senere ved å sterilisere seg synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex med en mann som sier nei til kondom, er virkelig ikke verdt det.

Ønsk dere bedre menn. Det som er dumt, er at det ikke er nok av de gode for oss alle.

Anonymkode: 160f7...dab

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ønsk dere bedre menn. Det som er dumt, er at det ikke er nok av de gode for oss alle.

Vi må vente på skilsmissen 😅

Anonymkode: f7584...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da får dere dele på de gode da! De som ligger rundt uten kondom er ikke noe å dele på uansett.

Anonymkode: 88c0d...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 15.02):

De fleste kvinner står for prevensjonen, så da finner han seg fort noen andre.

Kondom ødelegger mye av nytelsen for menn.

Hormonprevenskon kan også ødelegger sexlysten og nytelsen til kvinner. 

Anonymkode: d4175...f68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for deg, ts! Jeg nekter også å bruke hormonell prevensjon eller spiral. Det første får jeg syke hormonsvingninger av og sexlysten blir helt borte (vanligvis ganske høy sexdrive). Og spiralen satte seg fast hos meg… det var er smertefullt døgn før den ble fjernet, det kjentes ut som veer. Aldri igjen!! 

Anonymkode: b3f14...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Humørsvingninger skulle det stå

Anonymkode: b3f14...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioten kan vel sterilisere seg?

Anonymkode: 737de...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (11 timer siden):

Kvinner har også rett til å sette en grense.

Om kvinnen ønsker å bruke kondom men han nekter, så kan hun også nekte å ha sex. Det er bokstavlig talt ikke verre enn det. Si nei. Ingen knulling uten gummi.

Det er ikke hennes feil at det ikke blir sex. Han har ingen rett til å bli sur ... han er like delskyldig i sex-tørken som henne. Og kanskje han egentlig ikke er like stor kjæreste-materiale som man først antok. Om jeg hadde vært kvinne, ville jeg opplevd kondom-nekt som noe svært usexy og avvisende. Det ville vært en slags ulekker "entitlement" som ville drept mesteparten av lysten.
Hvem trenger egentlig en litt vrang og usympatisk person som partner?

Nå er vell ikke akkurat KG hvor de mannlige Hunks'ene i samfunnet bruker tiden sin om dagene😜 Men du kan jo selv tenke deg om de er villige til å bruke donge i en eksklusiv relasjon hver bidige gang det skal sexes, eller om de da velger å sveiper videre?🤷 Vi snakker her om de 20 som ligger med de 80!!  

Anonymkode: 1d65c...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.9.2024 den 8.18):

Nå er vell ikke akkurat KG hvor de mannlige Hunks'ene i samfunnet bruker tiden sin om dagene😜 Men du kan jo selv tenke deg om de er villige til å bruke donge i en eksklusiv relasjon hver bidige gang det skal sexes, eller om de da velger å sveiper videre?🤷 Vi snakker her om de 20 som ligger med de 80!!  

Anonymkode: 1d65c...841

Hvis forholdet stod og hand på en kondom, så var vel det forholdet ikke verdt å ofre mange kaloriene sine på. Da er det kanskje like greit at de gikk i grøfta nå framfor senere ... så sparte begge litt tid og innsats.

Kondombruk er isolert sett en liten ting oppe i alt, men det kan også fungere som en proxy for andre ting. Holdninger viser seg, omtanke, vilje til å sette partners ønsker høyt, respekt for den andres synspunkter og massevis mer kommer til syne når man setter en så liten ting som betingelse.
Det er ikke nødvendig svaret som betyr så mye, men reaksjonen. Blir man møtt med forståelse, omtanke, kommunikasjon, vilje og alt det der, så er det gode tegn på partneren faktisk setter pris på deg. I motsatt fall kan det vise egoisme, ego-sentrisme, og slike negative ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...