Gå til innhold

Ang mann som ikke vil bruke beskyttelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er kvinnens ansvar. 
Kondom gir dårlig friksjon.

Anonymkode: bbac2...3f9

Mannen har ingen ansvar for hvor han sprer spermen sin?

Anonymkode: 7fc9f...ce3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen har ingen ansvar for hvor han sprer spermen sin?

Det får størst konsekvenser for kvinner, derfor er det helt naturlig at de har ansvaret for dette. 

90% av kvinner forstår dette, og de som vil påtvinge mannen kondom får ha lykke til med det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får størst konsekvenser for kvinner, derfor er det helt naturlig at de har ansvaret for dette. 

90% av kvinner forstår dette, og de som vil påtvinge mannen kondom får ha lykke til med det.

Det får like mye konsekvenser for begge når et barn kommer til verden.

Ingen vits i å påtvinge noen noe, man kan bare finne seg en annen mann som ikke er totalt egosentrisk😊

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kondom bruk i forhold er fullstendig uaktuelt for min del!! Og hos mine kompiser!! Man mister jo fullstendig tenningen underveis.... Heldigvis er normen at kvinner tar ansvar for prevensjon i forhold, så vil der jo selvfølgelig være variasjoner slik det alltid vil være blant mennesker. Ons stiller jeg meg annerledes til selvfølgelig...

Anonymkode: 1d65c...841

Og det er derfor det florerer av kjønnssykdommer. Fordi dere ikke gidder å beskytte dere.

Anonymkode: 417dc...829

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere menn klager hele tiden at ingen kvinner vil ligge med dere, og at kvinner flest kun går etter topp 5-10 % av de mest attraktive mennene. Dere er som bikkjer på julebord og pub, med tunga ute, på musejakt. Så skal DERE stille vilkår for sexen i tillegg? Dere har misforstått noe her :D 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det får like mye konsekvenser for begge når et barn kommer til verden.

Ingen vits i å påtvinge noen noe, man kan bare finne seg en annen mann som ikke er totalt egosentrisk😊

Nettopp. Min mann har sterilisert seg etter å ha vært ferdig med barn. Begge slipper bivirkninger og har mye gøy :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt beskjed til samboeren min om at jeg kommer til å slutte på hormonprevensjon ved utgangen av året. Nå har jeg tatt ansvar i alle år og stappet meg full av hormoner og drit, og det er jeg ferdig med. Jeg sa at han kunne velge mellom kondom eller sterilisering, men at det fremover er hans ansvar. Han har valgt sterilisering, og har bestilt time. 

Enig med flere over, det er helt på styr at kvinner godtar potensielt å dø av bivirkninger for at menn skal slippe kondom. Er det så jævlig å ha sex med kondom så la være, og bruk hånda.

Anonymkode: 02269...26c

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt beskjed til samboeren min om at jeg kommer til å slutte på hormonprevensjon ved utgangen av året. Nå har jeg tatt ansvar i alle år og stappet meg full av hormoner og drit, og det er jeg ferdig med. Jeg sa at han kunne velge mellom kondom eller sterilisering, men at det fremover er hans ansvar. Han har valgt sterilisering, og har bestilt time. 

Enig med flere over, det er helt på styr at kvinner godtar potensielt å dø av bivirkninger for at menn skal slippe kondom. Er det så jævlig å ha sex med kondom så la være, og bruk hånda.

Anonymkode: 02269...26c

Det morsomste er at for mange kvinner kan forskjellige leker gjøre mer nytte enn en mann, når det gjelder nytelse. Så hva blir motivasjonen til å ha sex med en mann i stedet for å bruke leker, når dette fører til bivirkninger og ubehag? Da kan man heller klare seg med lekene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Egoistisk kan det kanskje være, men det er fortsatt det normale at det er kvinnen som går på prevensjon enten man liker det eller ei. Når det gjelder kondom så tar du helt feil, det er overhode ingen tilvenningssak! Det er fullt mulig å bruke, men en mannlig orgasme uten kondom triumfer jo det meste....  Men dette må jo hver enkelt menneske ta stilling til, slik som jeg som sier at det hadde vært uaktuelt i det lange løp!!

Anonymkode: 1d65c...841

At det er normalt betyr ingenting. Og jo- jeg har riktig

Jeg har garantert hatt med kondom i spillet mye mer enn det. Og igjen argumenterer du bare for ditt eget beste, i stedet for den parten du liksom skal være glad i.

Anonymkode: f7584...29c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du ser ikke at du påtvinge kvinner til å ta prevensjon med din innstilling, men det er du vel for kort til. I tillegg til at du ikke skjønner at du kan bli far. Lykke til med livet uten konsekvenstenkning, kommer til å bite deg i ræva.

Det mest horrible med dette er at for mange menn er ikke dette en diskusjon engang. Damene deres SKAL gå på piller eller hun skal overtales til å gå på det med argumentet: ikke like digg for MEG, som om det trunfer bivirkninger ved p-pilldr, som de ikke tenker over engang fordi de tenker på seg selv.

Jeg finner meg i hvert fall heller en fyr som faktisk kan tenke og inkluderer min situasjon og mine behov i tenkningen sin i stedet for en ego fyr som vare tar egen lyst og behov i betraktning.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og

Økt risiko for arterielle og venøse trombotiske og tromboemboliske hendelser, inkl. hjerteinfarkt, slag, transitorisk iskemisk attakk, venetrombose og lungeembolisme.

Alvorlige bivirkninger sett for kombinasjons-p-piller: Hypertensjon, leversvulst, Crohns sykdom, ulcerøs kolitt, porfyri, systemisk lupus erytematosus, svangerskapsrelatert pemfigoid, Sydenhams chorea, hemolytisk uremisk syndrom, kolestatisk gulsott. Frekvensen av diagnostiserte brystkrefttilfeller er lettere økt blant p-pille-brukere. Økningen i antall er liten i forhold til den totale risikoen for å få brystkreft. Årsakssammenhengen med bruk av kombinasjons-p-piller er ukjent.

Anonymkode: f9367...17b

Pluss en del ting man ikke har undersøkt ordentlig; dårligere sædkvalitet hos menn, dårligere forplantningsevne hos fisk (kloakk med rester av hormoner som havner i havet)

Anonymkode: 88c0d...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har fungert veldig godt for meg. Men jeg har ikke sex med egoistiske idioter

Anonymkode: 4fc13...321

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle kvinner (som trenger prevensjon da) bli enige om en gang for alle å si nei til samleie uten kondom? Tipper at pipen hadde fått en annen lyd etter få uker blant disse stakkars syterne...

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg slutter aldri å forundre meg over at menn ikke ønsker å bruke kondom, og derfor pålegger kvinnen alt ansvar for prevensjon… Men når prevensjonen til kvinnen svikter og de må betale bidrag, DA blir de forbanna! 

Anonymkode: 51f81...8c2

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg slutter aldri å forundre meg over at menn ikke ønsker å bruke kondom, og derfor pålegger kvinnen alt ansvar for prevensjon… Men når prevensjonen til kvinnen svikter og de må betale bidrag, DA blir de forbanna! 

Anonymkode: 51f81...8c2

De digger i hodet sitt at vi må gå og lekke ut gugga deres hele dagen🤮 Visitt-kortet deres...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan klarte du å bli interessert i en fyr som vil gi deg forhøyet kreftrisiko for å selv slippe kondom?

Da får han kutte strengen, det er reversibelt.

Anonymkode: 644a9...39a

Det er tull. Det er faktisk tvert i mot - hormonprevensjon gir redusert kreftrisiko. P-piller gir lett forhøyet risiko for brystkreft, men kraftig redusert risiko for underlivskreft (og du vil mye heller har brystkreft enn underlivskreft!), mens hormonspiral gir redusert risiko for begge deler.

https://www.nrk.no/nordland/hormonell-prevensjon-beskyttar-mot-kreft-_-men-far-kritikk-pa-tiktok-1.16609481

https://tidsskriftet.no/2002/08/legemidler-i-praksis/bruk-av-p-piller-og-risiko-kreft

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mens dere driter i at damene får smerter, depresjon, uregelmessige blødninger, vektøkning, kviser og fare for blodpropp. Bare DERE skal ha det deilig. 

Og mange får ingen av disse bivirkningene. 

Veldig mange kvinner har lite kunnskap om hormonprevensjon og hva det gjør og ikke gjør med kroppen. Fare for kreft er samlet lavere på hormonprevensjon enn uten, og fare for blodpropp er mye høyere under graviditet enn på p-piller. Med mindre man er i en spesiell risikogruppe for blodpropp, er det ikke noe å tenke på.

Han kan ikke kreve at du bruker hormonprevensjon, men du kan ikke kreve at han bruker kondom heller (utover selvfølgelig å la være å ha sex hvis han ikke vil bruke det). Kanskje dere ikke er kompatible? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Uanonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er tull. Det er faktisk tvert i mot - hormonprevensjon gir redusert kreftrisiko. P-piller gir lett forhøyet risiko for brystkreft, men kraftig redusert risiko for underlivskreft (og du vil mye heller har brystkreft enn underlivskreft!), mens hormonspiral gir redusert risiko for begge deler.

https://www.nrk.no/nordland/hormonell-prevensjon-beskyttar-mot-kreft-_-men-far-kritikk-pa-tiktok-1.16609481

https://tidsskriftet.no/2002/08/legemidler-i-praksis/bruk-av-p-piller-og-risiko-kreft

Veldig mange kvinner har lite kunnskap om hormonprevensjon og hva det gjør og ikke gjør med kroppen. Fare for kreft er samlet lavere på hormonprevensjon enn uten, og fare for blodpropp er mye høyere under graviditet enn på p-piller. Med mindre man er i en spesiell risikogruppe for blodpropp, er det ikke noe å tenke på.

Han kan ikke kreve at du bruker hormonprevensjon, men du kan ikke kreve at han bruker kondom heller (utover selvfølgelig å la være å ha sex hvis han ikke vil bruke det). Kanskje dere ikke er kompatible? 

Det er vel en ærlig sak å la være å ha samleie hvis eneste akseptable prevensjon er kondom? Hva med risikoen med å ha masse forskjellige partnere uten kondom? Da tenker jeg ikke bare kjønnssykdommer. Og hva med forplantningsevnen til gutte-barn der mor har brukt hormoner i kanskje 15 år? Avfallsstoffer ut i havet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (9 minutter siden):

Veldig mange får bivirkninger. En rekke kvinner merker det heller ikke før de slutter på dem, når de plutselig får bedre humør, høyere sexlyst og annen hud. Mange av bivirkningene kommer snikende så man ikke merker at de kommer.

Poenget er ikke krav og datt, men at mange menn forventer at kvinner går på prevansjon, og at det nærmest er obligatorisk for kvinner å begynne på det når de er ganske unge. Det er rett og slett en kultur for at kvinner skal gå på det, litt som å få sin første mens. Vi trenger at denne kulturen endrer seg og at gutta slutter å ta for gitt at han skal slippe å bruke prevensjon. De fleste menn jeg kjenner vet ikke en dritt om p-piller - det er bare noe damene tar og fikser.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vma skrev (19 timer siden):

Heldigvis vokser faktisk menn på trær. Dump han! Du har et helt hav av bedre menn å velge i.

flott ærlighet om hvordan dating er for menn or kvinner

Anonymkode: 17d60...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi trenger at denne kulturen endrer seg og at gutta slutter å ta for gitt at han skal slippe å bruke prevensjon. De fleste menn jeg kjenner vet ikke en dritt om p-piller - det er bare noe damene tar og fikser.

Nei hvorfor skal vi endre på noe som fungerer så bra? Unødvendig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...