Gå til innhold

Ang mann som ikke vil bruke beskyttelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kondom, eller ikke sammen med deg.

Stor forskjell på det og "kondom eller singel".

Anonymkode: 1e576...697

Jeg har en partner som bruker kondom. Alternativet er at jeg er singel.
Mer forståelig?

Anonymkode: 67d43...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til dere menn; Hvor mye føler du under samleie med kondom kontra uten kondom? Er følelsen den samme med som uten?

Anonymkode: 5356a...1dd

For min del er det mye det samme. Kan egentlig ikke merke at den er på.
Det som er en forskjell er avbruddet for å ta den på ... og det mentale, tanken, følelsen av å komme inni henne.

Men rent fysisk er det null forskjell for min del.
Om noe er det mer en positiv enn noe annet. Kondomet kan sette ned følsomheten noe, som gjør samleiet lengre ... og det er bedre for begge. I tillegg kan den fungere litt som en penisring. Større pikks om varer lengre; er jo gull det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fuck friend som sa det en gang, jeg bare sa at da fikk han ikke sex med meg. Han endret mening. 

Anonymkode: 88803...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er i et forhold (ganske nytt) og jeg ønsker ikke bruke hormonell prevensjon eller å sette inn et fremmedlegeme. Jeg vil ikke gå rundt med masse bivirkninger (har prøvd prevensjon tidligere og har tidligere «ofret» meg i et annet forhold). Men denne mannen vil ikke bruke kondom. Skal vi kvinner gå på prevensjon som påvirker kroppen konstant- eller burde mannen bruke kondom, som kun «påvirker» kroppen hans akkurat når man skal gjøre ting? Jeg vil ikke gå rundt å være redd for å bli gravid, og jeg føler han er egoistisk ang. dette..

Anonymkode: ad545...47e

Du skal ikke risikere noe, og heller ikke ha dårlig samvittighet for noe som helst! Vi har vert gift i over 20 år og har brukt kondom hele veien. Absolutt ikke noe problem eller hemmende for noen av oss. Bare litt tilvenning i begynnelsen, pluss å finne merket som passer best, så er det virkelig ikke noe mer problem en andre ting, tvert i mot, slipper søl og helseproblemer🥰

Anonymkode: 88c0d...20f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondom bruk i forhold er fullstendig uaktuelt for min del!! Og hos mine kompiser!! Man mister jo fullstendig tenningen underveis.... Heldigvis er normen at kvinner tar ansvar for prevensjon i forhold, så vil der jo selvfølgelig være variasjoner slik det alltid vil være blant mennesker. Ons stiller jeg meg annerledes til selvfølgelig...

Anonymkode: 1d65c...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er i et forhold (ganske nytt) og jeg ønsker ikke bruke hormonell prevensjon eller å sette inn et fremmedlegeme. Jeg vil ikke gå rundt med masse bivirkninger (har prøvd prevensjon tidligere og har tidligere «ofret» meg i et annet forhold). Men denne mannen vil ikke bruke kondom. Skal vi kvinner gå på prevensjon som påvirker kroppen konstant- eller burde mannen bruke kondom, som kun «påvirker» kroppen hans akkurat når man skal gjøre ting? Jeg vil ikke gå rundt å være redd for å bli gravid, og jeg føler han er egoistisk ang. dette..

Støtter deg 100%. Jeg mener det samme og har ikke gått på noe prevensjon på årevis. Her er det så enkelt som kondom eller ikke få deg noe. Fyren er en dust. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte hvorfor han ikke ville bruke det, han sa han ikke tålte det.. jeg tenkte lateksallergi men det var ikke det. Og han sa han aldri hadde  brukt det med noen, kun når han var tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kondom bruk i forhold er fullstendig uaktuelt for min del!! Og hos mine kompiser!! Man mister jo fullstendig tenningen underveis.... Heldigvis er normen at kvinner tar ansvar for prevensjon i forhold, så vil der jo selvfølgelig være variasjoner slik det alltid vil være blant mennesker. Ons stiller jeg meg annerledes til selvfølgelig...

Hva hvis kvinner synes det er uaktuelt med prevensjon, slik menn synes kondom er uaktuelt i forhold? Skal ikke vi få lov til det?Hvis ingen kvinner vil utsette seg for skadelige bivirkninger lenger så må mannen endelig ta ansvar også.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (16 timer siden):

Kobberspiral er vel en mulighet??

Jeg prøvde kobberspiral. Etter noen få måneder fikk jeg jernmangel pga stadig økende blødninger. 

Anonymkode: 7a3c3...6e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Grunnen til at dere mister tenningen underveis er at dere er rigide og bare tenker på at dere har på kondom, og dyrker den surheten som rammer ufleksible menn. Kondom er en tilvenningssak bare. HELDIGVIS er det normen at kvinner tar ansvar for prevensjon. Så utrolig egoistisk.

Anonymkode: f7584...29c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Grunnen til at dere mister tenningen underveis er at dere er rigide og bare tenker på at dere har på kondom, og dyrker den surheten som rammer ufleksible menn. Kondom er en tilvenningssak bare. HELDIGVIS er det normen at kvinner tar ansvar for prevensjon. Så utrolig egoistisk.

Anonymkode: f7584...29c

Egoistisk kan det kanskje være, men det er fortsatt det normale at det er kvinnen som går på prevensjon enten man liker det eller ei. Når det gjelder kondom så tar du helt feil, det er overhode ingen tilvenningssak! Det er fullt mulig å bruke, men en mannlig orgasme uten kondom triumfer jo det meste....  Men dette må jo hver enkelt menneske ta stilling til, slik som jeg som sier at det hadde vært uaktuelt i det lange løp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kanskje du (og dine kompiser) rett og slett skal la være å pule? Slike holdninger gjør at jeg håper det ikke blir noe på dere på lang tid. Du har tydeligvis ikke hørt eller lært en dritt om kjønnssykdommer, helserisiko og plager for kvinner som må bruke hormon-piller eller ikke tåler spiral osv. Bli voksen og tørr bak øra, gutt!

Anonymkode: 88c0d...20f

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg prøvde kobberspiral. Etter noen få måneder fikk jeg jernmangel pga stadig økende blødninger. 

Anonymkode: 7a3c3...6e4

Samme her. Og ble gravid utenfor livmoren, som kan være livsfarlig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er glad jeg ikke har vært i forhold med egoister/idiotiske. Jeg tåler ikke noe hormonprevensjon, og ble syk av kobberspiral. 

Anonymkode: 4fc13...321

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Egoistisk kan det kanskje være, men det er fortsatt det normale at det er kvinnen som går på prevensjon enten man liker det eller ei. Når det gjelder kondom så tar du helt feil, det er overhode ingen tilvenningssak! Det er fullt mulig å bruke, men en mannlig orgasme uten kondom triumfer jo det meste....  Men dette må jo hver enkelt menneske ta stilling til, slik som jeg som sier at det hadde vært uaktuelt i det lange løp!!

Det er jo normalen fordi egoistiske menn forventer at kvinner lever med bivirkninger, ansvar og risiko for prevensjon og graviditet i tiår. Når man er i et forhold er det normalt å ta hensyn til hverandre slik at man finner løsninger begge to kan leve med. Håper virkelig kvinner setter foten ned og krevet at dette ansvaret deles og man finner en løsning som begge to kan leve med. 

Anonymkode: 2ad29...58c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei ts, kanskje lettere sagt enn gjort, og et svar du ikke vil høre: jeg tenker det er best å ikke være sammen med den mannen. Jeg har hørt det der også fra tidligere menn jeg var sammen med, at kondom tok bort noe av nytelsen. Enkelte av de nektet å bruke kondom og bare forventet at dama beskyttet seg, og spurte ikke engang om man brukte prevensjon før penis var inne. Det er veldig uansvarlig, og vitner mer om egosentrisme enn noe annet. Og ikke minst umodenhet for det som kan være konsekvensen både for deg på prevensjon, og at man faktisk kan bli gravid uten prevensjon. Og at man ikke bare kan ta abort i en fei eller forlange at dama gjør det. 

Nå har jeg funnet meg en skikkelig mann, som ser hele meg og forstår meg på alle plan. Han synes det er 100% null stress å bruke kondom, og sier selv at det er minimal forskjell med og uten. Med han har jeg lært at det aller viktigste med en partner er forståelse og kommunikasjon. Jeg har sagt at hvis han syns det er dumt med kondom så kan vi vurdere andre ting, men han syns ikke det da han ser at både hormoner og kobberspiral fungerer dårlig for meg, og som sagt syns han det går helt fint med kondom. 

Så det er mye bedre å finne deg en mann som du er mer kompatibel med, som ikke er totalt egosentrisk verken når det gjelder sex, kropp, helse, eller noe som helst annet. 

Klem til deg❤️

Anonymkode: 7fc9f...ce3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så dere mener at kvinner bare må finne seg i å proppe i seg piller som har høyere sannynlighet for blodpropp enn hva covid-vaksninen som ble trukket av markedet?

Her har du bivikrningene til en av de mest bruke p-pillene her til lands:

Svært vanlige

Kjønnsorganer/brystMetroragi

NevrologiskeHodepine (inkl. migrene)

Vanlige

GastrointestinaleKvalme, magesmerter

GenerelleVæskeretensjon, ødem

HudAkne

InfeksiøseVaginitt (inkl. candidiasis)

Kjønnsorganer/brystAmenoré, cervikal ektropion og utflod, dysmenoré, endret menstruasjonsmengde, smerter i brystene, ømhet i brystene

NevrologiskeAngst, svimmelhet

PsykiskeHumørforandringer (inkl. depresjon)

UndersøkelserVektforandringer (økning eller reduksjon)

Mindre vanlige

GastrointestinaleDiaré, magekramper, oppblåsthet, oppkast

HudAlopesi, hirsutisme, kloasma (som kan være vedvarende), kløe, urtikaria, utslett

Kjønnsorganer/brystForstørrede bryster

PsykiskeRedusert libido

Stoffskifte/ernæringAppetittforstyrrelse (økning eller reduksjon)

UndersøkelserForandring i serumlipidnivå (inkl. hypertriglyseridemi), økt blodtrykk

Sjeldne

HudErythema multiforme, erythema nodosum

ImmunsystemetAnafylaktiske/anafylaktoide reaksjoner (inkl. svært sjeldne tilfeller av urtikaria, angioødem og alvorlige reaksjoner med respiratoriske og sirkulatoriske symptomer), overfølsomhetsreaksjon

Kjønnsorganer/brystBrystvæsking, vaginal utflod

Lever/galleKolestatisk gulsott

PsykiskeØkt libido

Stoffskifte/ernæringGlukoseintoleranse

UndersøkelserReduksjon i serumnivået av folat (kan være klinisk signifikant dersom kvinnen blir gravid etter seponering av p-piller)

ØyeIntoleranse mot kontaktlinser

Svært sjeldne

GastrointestinalePankreatitt

ImmunsystemetForverring av systemisk lupus erythematosus

KarForverring av varicer

Lever/galleLeveradenom, sykdom i galleblæren, inkl. gallestein (kan forverre eksisterende galleblærelidelser og kan fremskynde utviklingen av galleblærelidelser hos symptomfrie kvinner)

NevrologiskeForverring av chorea

Nyre/urinveierHemolytisk uremisk syndrom

Stoffskifte/ernæringForverring av porfyri

Svulster/cysterLeversvulst

ØyeOptikusnevritt (som kan gi delvis eller fullstendig synstap), retinal vaskulær trombose

Ukjent frekvens

GastrointestinaleInflammatorisk tarmsykdom (Crohns sykdom, ulcerøs kolitt), iskemisk kolitt

ImmunsystemetForverring av symptomer på hereditært eller ervervet angioødem

Lever/galleLeverskade (f.eks. hepatitt, unormal leverfunksjon)

Og det for at dere skal slippe kondom.... egoister kaller man folk som dere.

Anonymkode: f9367...17b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og

Økt risiko for arterielle og venøse trombotiske og tromboemboliske hendelser, inkl. hjerteinfarkt, slag, transitorisk iskemisk attakk, venetrombose og lungeembolisme.

Alvorlige bivirkninger sett for kombinasjons-p-piller: Hypertensjon, leversvulst, Crohns sykdom, ulcerøs kolitt, porfyri, systemisk lupus erytematosus, svangerskapsrelatert pemfigoid, Sydenhams chorea, hemolytisk uremisk syndrom, kolestatisk gulsott. Frekvensen av diagnostiserte brystkrefttilfeller er lettere økt blant p-pille-brukere. Økningen i antall er liten i forhold til den totale risikoen for å få brystkreft. Årsakssammenhengen med bruk av kombinasjons-p-piller er ukjent.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nei, for menn er deres nytelse det aller viktigste. Kvinnen er kun et redskap for deres nytelse og ikke noen de faktisk bryr seg om.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kvinnens ansvar. 
Kondom gir dårlig friksjon.

Anonymkode: bbac2...3f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...