Gå til innhold

Ang mann som ikke vil bruke beskyttelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt synd å si det, for jeg vet det høres litt dust ut, men om en kvinne hadde sagt det i et helt nytt forhold så hadde jeg nok revurdert hele greia. Sex uten kondom og uten frykt er blitt helt normalt for meg, og jeg veit ikke om jeg kunne levd uten. Da måtte hun i hvert fall være helt klar på at hun aldri skulle ha barn, også kunne jeg gått å sterilisert meg.

Er det senere i forholdet, og man tenker at det ikke er så farlig om noen blir gravide, så er det noe annet.

Anonymkode: 1e576...697

Fordi menn er vant til at kvinner tar ansvaret. Men denne mannen jeg møter er ferdig med barn, og jeg er også ferdig med barn. Så selv om det blir slutt må det vel være fint for mannen å ha sterilisert seg slik at han ikke risikerer å bli far?

Anonymkode: ad545...47e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i et forhold (ganske nytt) og jeg ønsker ikke bruke hormonell prevensjon eller å sette inn et fremmedlegeme. Jeg vil ikke gå rundt med masse bivirkninger (har prøvd prevensjon tidligere og har tidligere «ofret» meg i et annet forhold). Men denne mannen vil ikke bruke kondom. Skal vi kvinner gå på prevensjon som påvirker kroppen konstant- eller burde mannen bruke kondom, som kun «påvirker» kroppen hans akkurat når man skal gjøre ting? Jeg vil ikke gå rundt å være redd for å bli gravid, og jeg føler han er egoistisk ang. dette..

dropp ham

Anonymkode: fcbd5...bb7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi menn er vant til at kvinner tar ansvaret. Men denne mannen jeg møter er ferdig med barn, og jeg er også ferdig med barn. Så selv om det blir slutt må det vel være fint for mannen å ha sterilisert seg slik at han ikke risikerer å bli far?

Ja, han kan sterilisere seg hvis han ikke vil bruke kondom. Har du foreslått det? Er ikke akkurat uvanlig at menn som er ferdig med barn gjør det.

Anonymkode: f7584...29c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er i et forhold (ganske nytt) og jeg ønsker ikke bruke hormonell prevensjon eller å sette inn et fremmedlegeme. Jeg vil ikke gå rundt med masse bivirkninger (har prøvd prevensjon tidligere og har tidligere «ofret» meg i et annet forhold). Men denne mannen vil ikke bruke kondom. Skal vi kvinner gå på prevensjon som påvirker kroppen konstant- eller burde mannen bruke kondom, som kun «påvirker» kroppen hans akkurat når man skal gjøre ting? Jeg vil ikke gå rundt å være redd for å bli gravid, og jeg føler han er egoistisk ang. dette..

Tenker at alle må velge det selv. Men selvsagt er det lettere med kondom enn noe som gir bivirkninger, men samtidig så mener han vel at han får mindre nytelse med kondom. Høres ut som begge har tatt valget sitt, så kanskje dere må finne dere nye partnere. 

Anonymkode: 4feca...4fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En metode? Tror du det er så enkelt å finne den rette prevensjonen for en kvinne? Det finnes mange ulike prevensjonsmidler, som alle kan gi bivirkninger for en kvinne. Da har du ikke lest mye om det temaet. Med bivirkninger som hormonforstyrrelser, søvnproblemer, vektøkning, nedstemthet, depresjon, blodpropp og hjerteinfarkt - så er ikke det så enkelt, ei heller risikofritt. Så det å ta på seg en kondom som prevensjon er vel likevel litt mer enkelt enn å måtte gå rundt og bekymre seg konstant for at noe kan skje? Eller? Er du allergisk så får du skaffe kondomer som ikke inneholdet latex eller andre ting du reagerer på, ikke kom her og bruk det som en unnskyldning. Du har et ansvar. 

Anonymkode: 5356a...1dd

Det er da en svært enkel metode å unngå å bli gravid. Nemlig ikke å ha sex ( uten kondom )

Anonymkode: d08da...18f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er da en svært enkel metode å unngå å bli gravid. Nemlig ikke å ha sex ( uten kondom )

Anonymkode: d08da...18f

Ja, for menn ønsker seg kjærester som ikke har sex med dem :D :D 

Anonymkode: 417dc...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (2 minutter siden):

Kobberspiral er vel en mulighet??

Ts ønsker ikke å putte et fremmedlegeme i kroppen. Mange blør som en gris, har lange menstruasjoner og mye smerter av kobberspiral. Hadde DU ønsket å putte en metalldings inn i pikken som prevensjon?

Anonymkode: 417dc...829

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden):

Har brukt det, og det er faktisk ikke uten risiko og kan gjøre forandringer på kroppen. Pga kobberet kan klusse  til hormoner, påvirke miljøet i livmorområdet, sette seg fast i livmoren, den kan gi smerter og ekstra blødninger. Noen får mer urinveisinfeksjoner av den. Kobber som løses opp i livmoren for å skade slimhinnen der.. noen har og sagt at den påvirker humøret. Det er dyrt og vondt å sette inn

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere menn; Hvor mye føler du under samleie med kondom kontra uten kondom? Er følelsen den samme med som uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kondom eller singel. Ikke veldig vanskelig.

Aldri hadde jeg vært i forhold med en som nektet å bruke kondom.

Anonymkode: 67d43...8df

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Til dere menn; Hvor mye føler du under samleie med kondom kontra uten kondom? Er følelsen den samme med som uten?

Er individuelt. Menn som sier de ikke føler noe, sier dette ofte så de skal slippe. Alle jeg har hatt sex med har kommet med kondom, så de føler de, men to av mine ons klaget til og med under sexen over at de ikke kjente noe. (De kom de også). Var ekstremt turn off. Merkelig nok ville de mer videre, men jeg gadd ikke.

Anonymkode: f7584...29c

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så lenge mennene får nyte så spiller det vel ingen rolle hva damene får ut av det. Damer er jo bare damer, who cares liksom.
🙄

Anonymkode: 1ecb5...913

Du tok ikke helt poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jo ingenting med kondom. 

Kan like gjerne ligge med en oppblåsbar sak

Anonymkode: bbac2...3f9

Men det er helt greit at damer får bivirkninger av prevensjon?? Noen tilogmed alvorlige. Jeg har aldri tålt hormonprevensjon. Har heldigvis vært forskånet for sånne som deg. Eksmann og jeg brukte kondom, bortsett når vi ønsket barn og i graviditeten. Hadde spiral, men ble dårlig av det og. Når vi hadde fått de barna vi ønsket, steriliserte han seg. Han hadde ingen problemer med å få orgasme med kondom. Ikke de jeg hadde sex med etter skilsmissen heller. Kom som bare det. De som ikke ville bruke det, hadde jeg ikke sex med. Aldri manglet på tilbud. Rart det er noen som sier de ikke kjenner noe🤔 Tenker at de får heller bruke hånda, fleshlight eller ei dukke. 

Anonymkode: 4fc13...321

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (57 minutter siden):

Jeg fikk veldig kraftige blødninger. Som ikke ga seg. I tillegg ble jeg gravid utenfor livmoren. Noe som holdt på å gå riktig galt. Havnet på sykehus. 

Anonymkode: 4fc13...321

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trolltunge skrev (1 time siden):

Tja, er det nå egentlig friksjon som gir oss kvinner mest nytelse? Jeg heller mer mot trykk og press de rette steder, med riktig rytme. Tenker at dette kanskje er litt av hva som medfører at menn ikke bestandig forstår hva som gir kvinner mest nytelse, fordi det ikke er friksjonen, som det er mer for menn. 

Det er nok mulig, og jeg kan nok bare snakke for menn. Menn er jo ikke like heller, noen liker sex med kondom, og andre får ingenting ut av det. Heldigvis finnes det andre ting man kan gjøre uten kondom hvis uønsket graviditet er det man vil unngå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og mennene ville ikke ta dem.. Men de vil at vi kvinner skal ta en pille med samme bivirkninger.

Snakk for deg selv. Gi meg den pilla, så tar jeg den umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kondom eller singel. Ikke veldig vanskelig.

Aldri hadde jeg vært i forhold med en som nektet å bruke kondom.

Anonymkode: 67d43...8df

Kondom, eller ikke sammen med deg.

Stor forskjell på det og "kondom eller singel".

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kræsjbang skrev (2 timer siden):

Bruker du alltid personangrep når du ikke har argumenter ? I tidligere tider, særlig i Hellas, var analsex "normalen" for å unngå graviditet. Kanskje var det sarkastisk ment, det får du aldri vite.

Så bra at det finnes alternativer 😊 Hva er det vanligvis damene bruker på mannen? Er det dildo, eller noe annet? Og hva gjør mannen for at kvinnen skal få nytelse? Veldig spent på svar! 

Anonymkode: bfda7...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...