AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #1 Del Skrevet 8. september 2024 Kan statistisk sentralbyrå sende ut informasjon om diverse fakta? er mailadressen din åpen for alle slik at de fleste kan sende en mail? trodde min mailadresse var skjult men noen har sendt meg en mail om overgangsalderen, så synes det er merkelig,😆 Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 8. september 2024 #2 Del Skrevet 8. september 2024 (endret) Vil forvente Statistisk Sentralbyrå vil forholde seg til personopplysningsloven og GDPR (General Data Protection Regulation). De skal dermed innhente tillatelse til å sende ut spørsmål og opplyse kilde, og muliggjøre sletting. Men, det er mye svindel, mulig noen har utgitt seg for å være fra Statistisk Sentralbyrå? De som gjør dette samler inn, eller kjøper e-post adresser, og sender ut tusenvis av e-poster helt ukritisk. Målet for disse er å hente inn betalingsinformasjon, bruker og passord til e-post konto, Facebook eller andre opplysninger. https://www.datahjelperne.no/statistisk-sentralbyra-mail-svindel/ Endret 8. september 2024 av TBL12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #3 Del Skrevet 8. september 2024 Kan det være at din epost er delt fra altinn eller digipost? Anonymkode: ed2f0...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #4 Del Skrevet 8. september 2024 Ja, men jeg får bare opp en mailadresse, og det er min egen, ergo er mailen om overgangsaderen kun sendt til meg, 07.30 på en søndags morgen, merkelig. Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #5 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være at din epost er delt fra altinn eller digipost? Anonymkode: ed2f0...825 Men det er vel ikke lov? Anonymkode: 0640c...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #6 Del Skrevet 8. september 2024 Det er ett eller annet vesen der ute som sender meg mail og linker til en youtube video ( om overgangen ) en tidlig søndags morgen. 🔺 Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #7 Del Skrevet 8. september 2024 SSB følger også statistikkloven og kan derfor fritt innhente opplysninger. Anonymkode: cfaed...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #8 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): SSB følger også statistikkloven og kan derfor fritt innhente opplysninger. Anonymkode: cfaed...c3b kun sendt til en mailadresse, den er min Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. september 2024 #9 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, men jeg får bare opp en mailadresse, og det er min egen, ergo er mailen om overgangsaderen kun sendt til meg, 07.30 på en søndags morgen, merkelig. Anonymkode: 0640c...173 Det er nok mulig å sende ut masseutsendelser uten at du ser hvem andre som har fått e-posten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #10 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): kun sendt til en mailadresse, den er min Anonymkode: 0640c...173 Som du kan se, ja. Får du et nyhetsbrev fra et eller annet så får du aldri se andres mailadresse. Ellers er det ikke lov å sende reklamemailer til noen som ikke har tillatt det, men ofte er boksen for tillatelse huket av når du gjør en bestilling et sted, eller hvis du registrerer en konto f.eks. Hvem er avsender? Anonymkode: e4b7f...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #11 Del Skrevet 8. september 2024 Ingen reservasjonsmulighet mot SSB – SSB Anonymkode: cfaed...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #12 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som du kan se, ja. Får du et nyhetsbrev fra et eller annet så får du aldri se andres mailadresse. Ellers er det ikke lov å sende reklamemailer til noen som ikke har tillatt det, men ofte er boksen for tillatelse huket av når du gjør en bestilling et sted, eller hvis du registrerer en konto f.eks. Hvem er avsender? Anonymkode: e4b7f...09d Det var et direkte skriv og yt video. Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. september 2024 #13 Del Skrevet 8. september 2024 Jeg skjønner ikke hvor SSB kommer inn i bildet her 🤔 Er det SSB som står som avsender? Eller tror du SSB gir bort/selger e-postadresser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #14 Del Skrevet 8. september 2024 Hateridioter skrev (24 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvor SSB kommer inn i bildet her 🤔 Er det SSB som står som avsender? Eller tror du SSB gir bort/selger e-postadresser? Nei, tanken bare slo meg. Hvem er det som sender en slik mail en tidlig søndagsmorgen.. er litt psykt Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. september 2024 #15 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, tanken bare slo meg. Hvem er det som sender en slik mail en tidlig søndagsmorgen.. er litt psykt Anonymkode: 0640c...173 Skjønner ikke hva som er psykt med en e-post om overgangsalder 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #16 Del Skrevet 8. september 2024 Hateridioter skrev (1 time siden): Skjønner ikke hva som er psykt med en e-post om overgangsalder 🤔 Tidlig søndags morgen uten avsender. Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. september 2024 #17 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tidlig søndags morgen uten avsender. Anonymkode: 0640c...173 Jeg får stadig vekk e-poster tidlig på morgenen, aldri tenkt at det er rart. I dag (søndag) fikk jeg 10 e-poster før kl. 09:00. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #18 Del Skrevet 8. september 2024 Hateridioter skrev (26 minutter siden): Jeg får stadig vekk e-poster tidlig på morgenen, aldri tenkt at det er rart. I dag (søndag) fikk jeg 10 e-poster før kl. 09:00. Og pointet er? Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. september 2024 #19 Del Skrevet 8. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og pointet er? Anonymkode: 0640c...173 At det ikke er uvanlig med e-post på søndagsmorgen 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #20 Del Skrevet 8. september 2024 Hateridioter skrev (6 minutter siden): At det ikke er uvanlig med e-post på søndagsmorgen 🤷♀️ Den er kun sendt til meg fra en adresse jeg aldri har hørt om tidligere og linker direkte til en you tube video? den må være sendt fra en eller annen. Takk for at du svarer forresten Anonymkode: 0640c...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå