Gå til innhold

Hva feiler det barnet mitt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere prøvd forstøver med saltvann? 

Anonymkode: e15b6...b89

Nei, det har vi ikke 🤔måtte Google det for å se hva dette var for noe 😅 takk for tipset 👍🏼

ts

Anonymkode: 9b31d...5c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette med speil har ikke vi hørt om før, så nei. Vi hadde funnet en saltvannsspray med mentol som hjalp en liten periode for da fikk hun følelse av det åpnet opp litt mer, en kort periode, men var nok til at hun klarte å sovne. Men vi skal nok prøve å begynne med det igjen og se om det blir bedre.

Da ville jeg faktisk bedt om den enkle testen. Jeg hadde ei venninne som slet i mange år, helt til hun endelig kom til en ØNH som enkelt og greit fikk henne til å puste på et speil, da ble årsaken funnet og problemet løst. 

Anonymkode: 3aa85...b05

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da ville jeg faktisk bedt om den enkle testen. Jeg hadde ei venninne som slet i mange år, helt til hun endelig kom til en ØNH som enkelt og greit fikk henne til å puste på et speil, da ble årsaken funnet og problemet løst. 

Anonymkode: 3aa85...b05

Hva var det som var årsaken til din venninnes plager?

• Liker 1
Skrevet

Har noen sjekket om hun har astma? Dette høres egentlig mye mer ut som astmaanfall enn noe annet. Jeg har selv astma og begge barna mine har astma, det eneste tydelige symptomet er at de får astmaanfall om natta når de er forkjølet. Det ville forklart den desperate reaksjonen hennes, for da får hun jo faktisk ikke puste med munnen heller. Og det er jo det hun sier, så...

Skrevet

Ta hinde med till læge

Anonymkode: c78bd...538

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har noen sjekket om hun har astma? Dette høres egentlig mye mer ut som astmaanfall enn noe annet. Jeg har selv astma og begge barna mine har astma, det eneste tydelige symptomet er at de får astmaanfall om natta når de er forkjølet. Det ville forklart den desperate reaksjonen hennes, for da får hun jo faktisk ikke puste med munnen heller. Og det er jo det hun sier, så...

Hun har ikke fått påvist astma, men første gangen vi var til lege med dette her har hun fått resept på flutide. Grunnen til det var fordi hun var så ofte forkjølet og det hjalp med å bruke den. Etter noen år kuttet vi den ut (i samråd med lege da). Men merket ikke noe forverring etter det. 

Det er astma i familien, så muligheter for at det kan være astma er der, men hun selv sier at det er bare nesen som er tett, hun blir ikke «tett» i brystet eller halsen, så vet ikke helt. Må det ikke være symptomer i nedre luftveier for at det skal være astma? Det er som sagt fint ellers, bare i perioder når hun er forkjølet eller «tilstanden» i nesen blir verre av andre grunner. Ikke hele tiden.

ts

Skrevet

Om hun er avhengig av otrivin og tar nesespray før hun legger seg, vil jo nesen bli tett igjen i løpet av natten. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun har ikke fått påvist astma, men første gangen vi var til lege med dette her har hun fått resept på flutide. Grunnen til det var fordi hun var så ofte forkjølet og det hjalp med å bruke den. Etter noen år kuttet vi den ut (i samråd med lege da). Men merket ikke noe forverring etter det. 

Det er astma i familien, så muligheter for at det kan være astma er der, men hun selv sier at det er bare nesen som er tett, hun blir ikke «tett» i brystet eller halsen, så vet ikke helt. Må det ikke være symptomer i nedre luftveier for at det skal være astma? Det er som sagt fint ellers, bare i perioder når hun er forkjølet eller «tilstanden» i nesen blir verre av andre grunner. Ikke hele tiden.

ts

Det er veldig vanskelig for barn å lokalisere hvor det er tett, at hun sier hun ikke kan puste med munnen betyr jo at det er i halsen det er tett. Flutide går mine barn på også, men de får likevel astmaanfall ved forkjølelse. Det hadde vært mye bedre om dere fikk teste å gi et par doser ventoline når hun våkner og ikke får puste, og hvis det hjelper innen et kvarter tyder det på astma. 

Skrevet

Hun sliter kanskje med følelsesregulering siden du gjør det. Du er din datters viktigste rollemodeml

Skrevet

Som noen andre har nevnt, kan hun være avhengig av Otrivin? Er man det, så får man jo fort litt noia når en blir tett igjen. 

Sånn ellers så ville jeg bare nevne at det er helt innafor at du blir frustrert og at du kjenner deg hjelpesløs. Er vanskelig når vi som foreldre ikke vet hva godt vi kan gjøre og det er klart vi kan ha en reaksjon på en frustrerende situasjon vi og. Syntes det var en god ide å ta deg en pause i bilen når det ble overveldende. Så lenge far er der så ser jeg null problem. 

Jeg håper det blir bedre for dere snart ❤️

Anonymkode: 6b5ed...e85

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er veldig vanskelig for barn å lokalisere hvor det er tett, at hun sier hun ikke kan puste med munnen betyr jo at det er i halsen det er tett. Flutide går mine barn på også, men de får likevel astmaanfall ved forkjølelse. Det hadde vært mye bedre om dere fikk teste å gi et par doser ventoline når hun våkner og ikke får puste, og hvis det hjelper innen et kvarter tyder det på astma. 

Vi prøver det i kveld. Har ventoline også, siden flutide er mer langtidsvirkende så får vi prøve ventoline 👍🏼

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som noen andre har nevnt, kan hun være avhengig av Otrivin? Er man det, så får man jo fort litt noia når en blir tett igjen. 

Sånn ellers så ville jeg bare nevne at det er helt innafor at du blir frustrert og at du kjenner deg hjelpesløs. Er vanskelig når vi som foreldre ikke vet hva godt vi kan gjøre og det er klart vi kan ha en reaksjon på en frustrerende situasjon vi og. Syntes det var en god ide å ta deg en pause i bilen når det ble overveldende. Så lenge far er der så ser jeg null problem. 

Jeg håper det blir bedre for dere snart ❤️

Anonymkode: 6b5ed...e85

Ja hun er nok litt avhengig av den dessverre. Men vanligvis så får hun en dose før hun skal sove og det varer helt til neste kveld hun skal legge seg. Vi pleier ikke våkne på natten og bruke nesespray, fordi hun har ikke behov for det. Men nå er det som sagt en forkjølelse som muligens er bihulebetennelse eller noe, klager på ingen smerte men sier det er akkurat som en vegg som sperrer nesen sånn at til og med nesespray ikke når gjennom 🤷🏼‍♀️

ts

Skrevet

Blir man ikke mer tett av overforbruk av Otrivin? Jeg var avhengig da jeg var yngre og det ble en ond sirkel. Ble helt desperat med én gang jeg kjente jeg ble tett. 

Anonymkode: 8699c...c0f

Skrevet

Hvordan gikk det ts?

Skrevet

Kanskje det hjelper å smøre mentolatumsalve under nesen? Det åpner luftveiene litt. 

Syns synd på henne, hun føler jo sikkert at hun kveles og får panikk. 

Syns synd på deg også. Lurt av deg å trekke deg unna når du blir oppgitt, og la far ta seg av det. 

Ikke bry deg om kritikken her inne, det er en styrke å kjenne sine svakheter. 

Anonymkode: d82fa...7f8

Skrevet

Hvorfor tar du ikke henne til lege? Du bedriver omsorgssvikt.

Anonymkode: bad0d...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...