Gå til innhold

Pene stearinlys, hvor kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på om jeg skal prøve å få tak i hvite stearinlys med enten relieff i, dreide eller med litt gull/ sølvfarget mønster i. sånn slags bord eller noe. men allikevel forholdsvis enkle lys. Hvor kjøper man slikt?

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Gjest nevèsta
Skrevet

Hvis du bor i Oslo-området, har du prøvd Løyten lys på Strømmen (bak Strømmen Storsenter)? Der har de et utrolig godt utvalg av lys, finner sikkert noe. Jeg vet at de om våren eller sommeren pleier å pynte et "bryllupsbord", og husker jeg ikke feil, går de gjerne i hvitt/sølv...

Skrevet

Takk :) Men strømmen er litt upraktisk, da vi ikke har bil. lettere med noe i sentrum ;) Kommer meg så sjelden ut andre steder enn akkurat der jeg drar forbi til jobb pga guttungen som må hentes i barnehagen ;)

Andre tips i Oslo sentrum?

Gjest nevèsta
Skrevet

"Hvis du bor i Oslo-området" (Doh...). Ut på tur med toget ;)

Har du prøvd Glasmagasinet, Tilbords, Kremmerhuset eller noen sånne butikker, da? Ellers kan det hende bryllupsbutikken har noe. De holder til i sentrum.

Kanskje disse lager ting på bestilling?

Disse har nettbutikk.

Det kan hende at disse sender ut (?)

Og her er det en nettbutikk.

Ellers vet jeg ikke. De eneste stedene jeg har vært i en spesialbutikk for lys er på Strømmen og i Drøbak, men det bør da finnes noe?

Skrevet
"Hvis du bor i Oslo-området" (Doh...). Ut på tur med toget ;)

Har du prøvd Glasmagasinet, Tilbords, Kremmerhuset eller noen sånne butikker, da? Ellers kan det hende bryllupsbutikken har noe. De holder til i sentrum.

Kanskje disse lager ting på bestilling?

Disse har nettbutikk.

Det kan hende at disse sender ut (?)

Og her er det en nettbutikk.

Ellers vet jeg ikke. De eneste stedene jeg har vært i en spesialbutikk for lys er på Strømmen og i Drøbak, men det bør da finnes noe?

hehehe, ja jeg får ta meg en tur på glasmagasinet/ steen & strøm eller noe :) Var ingen slike jeg ser etter på de linkene desverre, men takk for hjelpen :)

Skrevet

Regner med du skal bruke dem til de nydelige lysmansjettene. Da vil jeg anbefale at du bruker skikkelige lys - av stearin (ikke parafinvoks). Det ville vært så synd om mansjettene ble tilsølt av rennende parafin.

Spør i butikken om det er stearin i lysene - man kan egentlig se det også.

Skrevet
Regner med du skal bruke dem til de nydelige lysmansjettene.  Da vil jeg anbefale at du bruker skikkelige lys - av stearin (ikke parafinvoks).  Det ville vært så synd om mansjettene ble tilsølt av rennende parafin. 

Spør i butikken om det er stearin i lysene - man kan egentlig se det også.

Takk for tipset :) Skal huske på det. Jeg tror at sånne flotte dreide lys eller lys med relieff er sånne rennefrie egentlig. mener å huske det. ellers vil jo også den rennende stearinen ødelegge det fine mønsteret lenger nede på lyset :) Det er viktig det du sier der :)

Skrevet

Men du - sikker på at det ikke blir penest med helt enkle lys til de mansjettene da? Har forelska meg helt i de mansjettene jeg. :ler:

Skrevet
Men du - sikker på at det ikke blir penest med helt enkle lys til de mansjettene da?  Har forelska meg helt i de mansjettene jeg. :ler:

Kanskje ;) Takk for det forresten :)

Hadde vært penest med enkle hvite lys med litt relieff i tror jeg. så enkelt som mulig, men bare litt mønster i liksom?

Skrevet

Jeg kjøpte noen i en butikk som fører endel Sia-produkter, tror de har noen filialer rundt omkring, skal søke litt...

Skrevet
ååå, det var veldig synd de ikke hadde filial i Oslo  :sur:

De selger de i Asker og på Liertoppen tror jeg. Jeg kjøpte mine i Asker ihvertfall, på Trekanten

Gjest Fruktfat
Skrevet
ååå, det var veldig synd de ikke hadde filial i Oslo  :sur:

nærmeste er kanskje metro senteret på lørenskog?

Skrevet

Hvite lys med gullpynt kan du lage VELDIG enkelt selv.!!!!!

Kjøp vanlige hvite lys, gå i hobbybutikken og kjøp dekor folie og lim.

Enten lyslim eller 3d-glue.

Du kan påføre limet med pensel eller svamp, du kan bruke sjablonger eller lage "virrvarr" på egenhånd.

Dette er veldig lett, og koster en brøkdel av å kjøpe ferdige lys.

Jeg støper mye lys selv, men skulle ha nyttårsmiddag, og hadde ingen dekorative lys.

Då jeg tok noen hvite kubbelys jeg hadde liggende ogpynta lit på dem.

Gjestene mine måpte da jeg sa att det egentelig var kjøpelys som jeg hadde pynta på. det tok meg ca 20 minn å pynte 6 kubbelys.

Det kosta ca 5 kr å pynte lysene. :)

Skrevet

Om du ikke har lyst til å pynte lysene med dekor folie, kan du kjøpe voksdekor i hobbybutikken.

Kjøp et stansejern, foreksempel hjerte.

Stans ut hjerter og lim dem på lysene.

Lysfolie er farget stearin plater som er "klissete" på baksiden.

Men jeg er ikke sikker på hvor godt det sitter på kjøpelys, så kjøp lim så du er sikker på att det sitter. :)

Disse tingene jeg snakker om får du kjøpt i alle hobbybutikker.

Om du vil se hva jeg snakker om kan du gå inn på :

terapisløyd eller sløyddetaljer.

lykke til. :)

• 4 år senere...
Skrevet (endret)

Ok

Endret av Earthtree

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...