kitekatt Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Lurer på om jeg skal prøve å få tak i hvite stearinlys med enten relieff i, dreide eller med litt gull/ sølvfarget mønster i. sånn slags bord eller noe. men allikevel forholdsvis enkle lys. Hvor kjøper man slikt? Endret 21. februar 2006 av kitekatt
Gjest nevèsta Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 Hvis du bor i Oslo-området, har du prøvd Løyten lys på Strømmen (bak Strømmen Storsenter)? Der har de et utrolig godt utvalg av lys, finner sikkert noe. Jeg vet at de om våren eller sommeren pleier å pynte et "bryllupsbord", og husker jeg ikke feil, går de gjerne i hvitt/sølv...
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 Løiten lys De har visst butikker andre steder også.
kitekatt Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2006 Takk Men strømmen er litt upraktisk, da vi ikke har bil. lettere med noe i sentrum Kommer meg så sjelden ut andre steder enn akkurat der jeg drar forbi til jobb pga guttungen som må hentes i barnehagen Andre tips i Oslo sentrum?
Gjest nevèsta Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 "Hvis du bor i Oslo-området" (Doh...). Ut på tur med toget Har du prøvd Glasmagasinet, Tilbords, Kremmerhuset eller noen sånne butikker, da? Ellers kan det hende bryllupsbutikken har noe. De holder til i sentrum. Kanskje disse lager ting på bestilling? Disse har nettbutikk. Det kan hende at disse sender ut (?) Og her er det en nettbutikk. Ellers vet jeg ikke. De eneste stedene jeg har vært i en spesialbutikk for lys er på Strømmen og i Drøbak, men det bør da finnes noe?
kitekatt Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2006 "Hvis du bor i Oslo-området" (Doh...). Ut på tur med toget Har du prøvd Glasmagasinet, Tilbords, Kremmerhuset eller noen sånne butikker, da? Ellers kan det hende bryllupsbutikken har noe. De holder til i sentrum. Kanskje disse lager ting på bestilling? Disse har nettbutikk. Det kan hende at disse sender ut (?) Og her er det en nettbutikk. Ellers vet jeg ikke. De eneste stedene jeg har vært i en spesialbutikk for lys er på Strømmen og i Drøbak, men det bør da finnes noe? ← hehehe, ja jeg får ta meg en tur på glasmagasinet/ steen & strøm eller noe Var ingen slike jeg ser etter på de linkene desverre, men takk for hjelpen
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Regner med du skal bruke dem til de nydelige lysmansjettene. Da vil jeg anbefale at du bruker skikkelige lys - av stearin (ikke parafinvoks). Det ville vært så synd om mansjettene ble tilsølt av rennende parafin. Spør i butikken om det er stearin i lysene - man kan egentlig se det også.
kitekatt Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2006 Regner med du skal bruke dem til de nydelige lysmansjettene. Da vil jeg anbefale at du bruker skikkelige lys - av stearin (ikke parafinvoks). Det ville vært så synd om mansjettene ble tilsølt av rennende parafin. Spør i butikken om det er stearin i lysene - man kan egentlig se det også. ← Takk for tipset Skal huske på det. Jeg tror at sånne flotte dreide lys eller lys med relieff er sånne rennefrie egentlig. mener å huske det. ellers vil jo også den rennende stearinen ødelegge det fine mønsteret lenger nede på lyset Det er viktig det du sier der
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #9 Skrevet 21. februar 2006 Men du - sikker på at det ikke blir penest med helt enkle lys til de mansjettene da? Har forelska meg helt i de mansjettene jeg.
kitekatt Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2006 Men du - sikker på at det ikke blir penest med helt enkle lys til de mansjettene da? Har forelska meg helt i de mansjettene jeg. ← Kanskje Takk for det forresten Hadde vært penest med enkle hvite lys med litt relieff i tror jeg. så enkelt som mulig, men bare litt mønster i liksom?
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #11 Skrevet 22. februar 2006 Jeg kjøpte noen i en butikk som fører endel Sia-produkter, tror de har noen filialer rundt omkring, skal søke litt...
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #12 Skrevet 22. februar 2006 http://www.blackdesign.no/Produkter.aspx Her har de det jeg ihvertfall kaller relieff-lys... kostet vel mellom 20 og 40 kroner pr. lys, kjempefine og brant en evighet
kitekatt Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #13 Skrevet 22. februar 2006 http://www.blackdesign.no/Produkter.aspx Her har de det jeg ihvertfall kaller relieff-lys... kostet vel mellom 20 og 40 kroner pr. lys, kjempefine og brant en evighet ← ååå, det var veldig synd de ikke hadde filial i Oslo
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #14 Skrevet 22. februar 2006 ååå, det var veldig synd de ikke hadde filial i Oslo ← De selger de i Asker og på Liertoppen tror jeg. Jeg kjøpte mine i Asker ihvertfall, på Trekanten
Gjest Fruktfat Skrevet 23. februar 2006 #15 Skrevet 23. februar 2006 ååå, det var veldig synd de ikke hadde filial i Oslo ← nærmeste er kanskje metro senteret på lørenskog?
monikabrx Skrevet 23. februar 2006 #16 Skrevet 23. februar 2006 Hvite lys med gullpynt kan du lage VELDIG enkelt selv.!!!!! Kjøp vanlige hvite lys, gå i hobbybutikken og kjøp dekor folie og lim. Enten lyslim eller 3d-glue. Du kan påføre limet med pensel eller svamp, du kan bruke sjablonger eller lage "virrvarr" på egenhånd. Dette er veldig lett, og koster en brøkdel av å kjøpe ferdige lys. Jeg støper mye lys selv, men skulle ha nyttårsmiddag, og hadde ingen dekorative lys. Då jeg tok noen hvite kubbelys jeg hadde liggende ogpynta lit på dem. Gjestene mine måpte da jeg sa att det egentelig var kjøpelys som jeg hadde pynta på. det tok meg ca 20 minn å pynte 6 kubbelys. Det kosta ca 5 kr å pynte lysene.
monikabrx Skrevet 23. februar 2006 #17 Skrevet 23. februar 2006 Om du ikke har lyst til å pynte lysene med dekor folie, kan du kjøpe voksdekor i hobbybutikken. Kjøp et stansejern, foreksempel hjerte. Stans ut hjerter og lim dem på lysene. Lysfolie er farget stearin plater som er "klissete" på baksiden. Men jeg er ikke sikker på hvor godt det sitter på kjøpelys, så kjøp lim så du er sikker på att det sitter. Disse tingene jeg snakker om får du kjøpt i alle hobbybutikker. Om du vil se hva jeg snakker om kan du gå inn på : terapisløyd eller sløyddetaljer. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå