AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #1 Skrevet 6. september 2024 Vil myndighetene gripe inn? Anonymkode: 9c7f0...21f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #2 Skrevet 6. september 2024 Det tror jeg ikke de vil. Så lenge du ikke blir beregnet som psykisk ustabil, tror jeg du har lov å sulte deg i hjel. Vet flere eldre som har gjort det, men det er muligens anderledes med yngre folk. Anonymkode: 93ce6...778 1
Meowmere Skrevet 6. september 2024 #3 Skrevet 6. september 2024 Ja, det er lov. Sitat Pasient- og brukerrettighetsloven: § 4-9.Pasientens rett til å nekte helsehjelp i særlige situasjoner Pasienten har på grunn av alvorlig overbevisning rett til å nekte å motta blod eller blodprodukter eller til å nekte å avbryte en pågående sultestreik. 1
Capazitet Skrevet 6. september 2024 #4 Skrevet 6. september 2024 Har du spisevegring er der hjelp å få
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Skrevet 7. september 2024 Meowmere skrev (1 time siden): Ja, det er lov. Nå er det forskjell på sultestreik og om man for eksempel har en alvorlig spiseforstyrrelse, for i sistnevnte eksempel får man ikke lov. Anonymkode: fdb5f...48b 3
Perelandra Skrevet 7. september 2024 #6 Skrevet 7. september 2024 Kjære trådstarter, Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd. Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Med omtanke og hilsen Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg