Gå til innhold

Flere som har dårlig erfaring med Ving?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde booket kun fly med Ving/Sunclass til Antalya forrige lørdag, og fikk en sms rett før jeg skulle dra hjemmefra om at flyet var blitt omdisponert til 2 fly og jeg måtte dra dagen etter. Ble utrolig irritert, jeg hadde folk som skulle hente meg i Antalya og hadde også forhåndsbetalt hotell. I tillegg måtte jeg booke hotell på Gardermoen siden jeg ikke har bil og det går ikke kollektiv så tidlig på morgenen. Ga meg masse utgifter det der :( 

Fikk senere en mail fra Ving at jeg ikke har rett på å få noe dekket siden jeg har bestilt kun fly fra dem. Og Europeiske sier at jeg må ta det via Ving. Kan de virkelig oppføre seg sånn? De ødela ferien min. 

Anonymkode: 34bf7...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare positive opplevelser med ving, har reist med de mange ganger.

Men det er jo et charterselskap og ikke et flyselskap. Kjedelig at du ble ombooket, men ting skjer. 

Anonymkode: 199de...d15

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ikke gitt meg på. Du kan sende klage til Transportklagenemda.

Anonymkode: 1c41d...00e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bestiller fly og hotell separat er det høyere risiko, det kommer man ikke bort fra. 

Anonymkode: 12605...e5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når man bestiller fly og hotell separat er det høyere risiko, det kommer man ikke bort fra. 

Anonymkode: 12605...e5a

Ving hadde ikke hotell der jeg skulle så jeg ordnet hotell selv. Uansett er det jo utrolig surt å måtte legge om planer og få ekstra utgifter fordi flyselskapet bare booker meg om. Så selv om man ikke reiser på en vanlig pakkereise så bør man jo få en kompensasjon. Men  jeg skal ta det videre om de er vanskelige, ser noen nevner Transportklagenemda. 

 

Anonymkode: 34bf7...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje prøve å få kompensasjon direkte fra flyselskapet for forsinkelsen. Europeiske tror jeg skal dekke hotellet.

Anonymkode: a3b7a...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 9.15):

Dette ville jeg ikke gitt meg på. Du kan sende klage til Transportklagenemda.

Anonymkode: 1c41d...00e

Det er ikke en pakkereise når man har bestilt kun fly. 

Anonymkode: f9514...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.9.2024 den 0.16):

Ving hadde ikke hotell der jeg skulle så jeg ordnet hotell selv. Uansett er det jo utrolig surt å måtte legge om planer og få ekstra utgifter fordi flyselskapet bare booker meg om. Så selv om man ikke reiser på en vanlig pakkereise så bør man jo få en kompensasjon. Men  jeg skal ta det videre om de er vanskelige, ser noen nevner Transportklagenemda. 

 

Anonymkode: 34bf7...108

Det er ikke ment som kritikk, altså. Jeg bestiller alltid fly og hotell separat. Men jeg gjør det vel vitende om at jeg da påtar meg mer risiko. 

Anonymkode: 12605...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke en pakkereise når man har bestilt kun fly. 

Anonymkode: f9514...77d

Det er vi enige om. Derfor jeg skrev Transportklagenemda, og ikke Pakkereisenemda.

Anonymkode: 1c41d...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...