Gå til innhold

Slutte å koke vannet?

Fremhevede innlegg

Gjest marthepia
Skrevet

Mamma for første gang jeg vettu :) Lurer på en del.. Har spurt både mamma og svigermor men de vet ikke. Skal på kontroll om 1 uke, men jeg spør allikevel her jeg da :)

Når sluttet dere å koke vannet til babyen? Er det helt individuelt eller? Eller er det et fast tidspunkt det å?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg sluttet med det når han var ca 6 måneder.

Skrevet

Nå husker ikke jeg helt når jeg sluttet med å koke vannet, men det har vel litt med vannkvaliteten der man bor også - i tillegg til babyens alder.

Skrevet
Tror jeg sluttet med det når han var ca 6 måneder.

:overrasket:

Det er ingen grunn til å koke vannet etter at ungen får lov til å komme på golvet. -Med mindre det vannet er forurenset av colibakterier eller lignende.

Der vi bodde da mine var små var det ingen grunn til å koke vannet deres over hodet.

Skrevet

Jeg har aldri kokt vannet til Oliver.

Men han begynte ikke å drikke noe særlig vann før etter at han var 5 måneder.

Skrevet

Jeg sluttet å koke vann til eldstemann da han var 7 mnd, men det er nok ikke nødvendig å holde på så lenge.

Lilebror er fire måneder nå, og ligger og slikker på gulvet, så kjempefarlig er det nok ikke.

Gjest marthepia
Skrevet
Jeg har aldri kokt vannet til Oliver.

Men han begynte ikke å drikke noe særlig vann før etter at han var 5 måneder.

Koket du ikke vannet da du gav han morsmelkerstatning heller? Hadde pupp du kanskje? :)

Jeg gikk ut i fra at man skulle koke vannet jeg. Både mamma og svigermor sa det. Men er det ikke nødvendig lenger? Hmm.. :)

Gjest marthepia
Skrevet

Forresten takk for gode svar! Da tror jeg at jeg skal slutte å koke vannet til tuppa. Vannet her er veldig bra, så jeg tror ikke det er noe problem :)

Gjest StoreSky
Skrevet

Tror ikke jeg kokte vannet noen ganger. Foruten til melke erstatning, som hun ikke begynte med før ganske sent.

Skrevet

Med nummer en koker man alt, hele tiden og fryktelig ofte. Med nummer to gidder man ikke....... :ler:

Gjest f-f-f (ikke innlogget)
Skrevet

Heisann!

Da vi var på barseltreff for første gang med både jordmorog helsesøster, sa helse- søster at det ikke var nødvendig å koke vann til babyene. Hun sa at på prematuravdeleingen på Stavanger Universitetssykehus fikk de premature vann rett fra springen. De varmet det opp til 37 grader, men ingen koking. Men uansett hva du gjør så ikke bruk varmt vann fra springen...det er ikke helt sunt.

Så jeg kokte aldri vannet når han fikk det reint, men jeg kokte vannet hvis jeg måtte bruke morsmelk erstatning. Han fikk for det meste pupp!

f-f-f

Skrevet (endret)

Jeg har aldri kokt vann til henne. Ikke til morsmelkerstatningen heller, men hun fikk ikke det før hun var 7 mnd. Har i tillegg lest dokumentasjon på at det ikke er noe i veien for å ta varmt vann fra springen, men gjør det ikke fordi det er så innprentet i meg at man ikke skal gjøre det.

Endret av Elise_
Gjest marthepia
Skrevet

Da vet jeg det til neste baby :)

Er ikke nødvendig å koke vannet altså.. :)

Gjest marthepia
Skrevet
Med nummer en koker man alt, hele tiden og fryktelig ofte. Med nummer to gidder man ikke....... :ler:

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...