Gå til innhold

Ny Remarkable. Tror dere de vil lykkes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har kommet ny versjon av Remarkable. Denne gangen med en slags fargeskjerm. For de som ikke vet er Remarkable en tablet som er laget for å kunne ta notater på og KUN det. Tanken er at man skal ha en tablet som er skreddersydd for å kunne ta notater og at det ikke skal være noe ekstra som kan føre til distraksjon.  Det er også et norsk firma og det er derfor jeg lagde denne tråden. 

En på jobben har Remarkable og selv om hun er fornøyd med den så mente hun at den var for dyr. Hun hadde fått den så derfor hun hadde den. Nå ser jeg den nye versjonen har blitt enda dyrere. Starprisen er 7300. Om man skal ha med pennen med digitalt viskelær og ha etui blir prisn 10 000 kroner. 

Det er stiv pris for å kunne ha en tablet som kun er laget for å ha digitale håndskrevne notater. 

Anonymkode: 4da1d...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker den.

Er en digital notatbok, hvor ingen ting blir borte, og man slipper flere bøker - syns den er bra. Men enig i at prisen er stiv. Og den blir nok for dyr for hvermansen.

Anonymkode: 4a339...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har kommet ny versjon av Remarkable. Denne gangen med en slags fargeskjerm. For de som ikke vet er Remarkable en tablet som er laget for å kunne ta notater på og KUN det. 

Man vil selvsagt også kunne lese dokumentene. Men man vil ikke kunne surfe på nettet, bruke ekstern programvare, se på videoer, osv.  Så man vil måtte ha en PC/tablet i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er alt for høy. Jeg vurderte Remarkable, men valgte iPad. Når bruksområdet blir så snevert, kan man ikke forsvare prisen. 

Anonymkode: 89860...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er for høy. Og så må man ha abonnement. Og det er egentlig sistnevnte som gjør at det er uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 4aad1...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Prisen er for høy. Og så må man ha abonnement. Og det er egentlig sistnevnte som gjør at det er uaktuelt for meg. 

Anonymkode: 4aad1...15d

Var ikke klar over at man måtte ha abonnement i tillegg. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Prisen er alt for høy. Jeg vurderte Remarkable, men valgte iPad. Når bruksområdet blir så snevert, kan man ikke forsvare prisen. 

Anonymkode: 89860...d78

Samme her! for mye penger og for lite funksjoner. Er fornøyd med ipad og mulighet for blant annet tegneprogram-app.

Anonymkode: f15f7...1d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Meowmere said:

Jeg synes prisen er for dyr. Du får en Ipad med penn for under startprisen.

Nettopp. I tillegg vil man trenge å ha en tablet eller PC uansett. Det er jo ingen som har en jobb hvor de har behov for en tablet som kun kan brukes til å lese og skrive notater. Man vil ha behov for internett og en del programvare. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er for stiv! 

Jeg har en, men det er jobben som betaler (jeg hadde aldri kjøpt den privat for den prisen!) Jeg er strålende fornøyd og bruker min hver eneste dag på jobb. Jeg har alle notatene mine samlet på ett sted (før hadde jeg mange kladdebøker som jeg ikke holdt styr på!). Summa summarum er det et genialt arbeidsverktøy i jobbsammenheng, som er overpriset. De burde også kuttet den abonnement tjenesten... 

Anonymkode: 28313...c7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den forrige versjonen, betalte vel litt over 5000,- tror jeg. Jeg er fornøyd. Hvis en tenker på den som laptop eller iPad så er jo selvsagt en laptop eller iPad for samme pris bedre. Men det er jo andre ting for andre formål. En sko er en dyr gummistøvel, uansett hva prisen er.

Jeg har en laptop i tillegg. Det jeg liker med Remarkable'n og grunnen til at jeg bruker den er at den er veldig fin til å lese dokumenter, spesielt på reise. Den veier lite og har batteri som varer i en måned med daglig bruk. Når jeg togpendler til jobb så synes jeg der er mye mer behagelig å dra opp denne enn en pc eller tablet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Prisen er for stiv! 

Jeg har en, men det er jobben som betaler (jeg hadde aldri kjøpt den privat for den prisen!) Jeg er strålende fornøyd og bruker min hver eneste dag på jobb. Jeg har alle notatene mine samlet på ett sted (før hadde jeg mange kladdebøker som jeg ikke holdt styr på!). Summa summarum er det et genialt arbeidsverktøy i jobbsammenheng, som er overpriset. De burde også kuttet den abonnement tjenesten... 

Anonymkode: 28313...c7a

Enig. Elsker min remarkable 2 og bruker den masse, privat og på skole. Jeg syntes den var verdt prisen som jeg kjøpte den for, men denne nye syns jeg blir for dyr. Nå er jo ikke abonnementet så dyrt men unødvendig betalingstjeneste, spesielt når brettet er så dyrt i innkjøpspris. 

Anonymkode: 29211...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å ta notater for hånd og skulle gjerne hatt en Remarkable, men har rett og slett ikke råd til den i tillegg til laptop og mobil. Dessverre.

(Har kjøpt budsjettvarianten Rocketbook for å spare papir da. 😅)

Anonymkode: efff1...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg foretrekker å ta notater for hånd og skulle gjerne hatt en Remarkable, men har rett og slett ikke råd til den i tillegg til laptop og mobil. Dessverre.

(Har kjøpt budsjettvarianten Rocketbook for å spare papir da. 😅)

Anonymkode: efff1...370

Tror mange er i situasjonen din om skulle gjerne hatt en Remarkable, men at den blir for dyr. Det er jo også litt trist at fokuset nå virker å være å få kommet inn i luksussegmentet i stedet for å prøve å få prisene ned slik at teknologien blir tilgjengelig til flere.

Anonymkode: d407f...c9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke prisen som er problemet med remarkable, det er manglende sikkerhet. Har de fikset det i den nye versjonen?

Anonymkode: b3d8a...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel ikke prisen som er problemet med remarkable, det er manglende sikkerhet. Har de fikset det i den nye versjonen?

Anonymkode: b3d8a...0f0

Det står: image.thumb.png.a4887e172f52b721236f833dd472608f.png

Men jeg kan ingenting om IT så vet ikke om dette tilfredsstiller bedriftskrav til sikkerhet eller regler for personvern, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...