AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Del Skrevet 5. september 2024 Hvor høy utdanning har du (i forholdet til jobben din) og hvor enkelte er det for deg på på dagtid en vanlig uke og få lagt inn eller gjennomført avtaler man egentlig ikke har permisjonsrett til, som legebesøk (vanlig, ikke sykehus og slikt), slippe inn håndverkere, få reperatør på besøk, dyrlege osv? Anonymkode: 14844...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Del Skrevet 5. september 2024 Har den utdanningen som er ønsket for stillingen min, en ingeniørbachelor. Det er null problem å få gjort de tingene du nevner i arbeidstiden. Anonymkode: a23d4...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Del Skrevet 5. september 2024 Har mastergrad, dette er et krav i min stilling. Styrer hverdagen stort sett selv. Anonymkode: d4d27...65b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Del Skrevet 5. september 2024 Bachelor. Tar tannlege, veterinær, og alle helsetjenester som fastlege, kiropraktor etc i arbeidstiden. Ved håndverker, verksted, eller varelevering så tar jeg helt/delvis hjemmekontor. Anonymkode: 10dda...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvor høy utdanning har du (i forholdet til jobben din) og hvor enkelte er det for deg på på dagtid en vanlig uke og få lagt inn eller gjennomført avtaler man egentlig ikke har permisjonsrett til, som legebesøk (vanlig, ikke sykehus og slikt), slippe inn håndverkere, få reperatør på besøk, dyrlege osv? Anonymkode: 14844...659 Jeg har 9 år høyere utdanning og har noe ekstra irrelevant utdanning til det jeg jobber med, men trives godt med den. På dagtid kan jeg stikke av en tur hvis nødvendig. Man har jo også mulighet for å søke om permisjon uten lønn, eller jobbe ekstra en annen dag hvis man trenger det. Jeg jobber i det offentlige, så jeg får permisjon for alt av lege- og tannlegebesøk. Håndverkere/ reparatører kan man jo legge ut nøkkel til eller gi kode til nøkkelboks til. Anonymkode: dae44...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Del Skrevet 6. september 2024 Det spørs jo litt hva slags stilling man har, ikke kun utdannelse? De som jobber i helsevesenet kan jo (stort sett) ikke jobbe hjemmefra. Jeg er ingeniør og valgte meg bort fra helsevesenet. Nå som jeg har kontorjobb har jeg det ekstremt fleksibelt i forhold til arbeidssted og tid. Anonymkode: 8895c...30e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Del Skrevet 6. september 2024 Dette har mer med tillit hos arbeidsgiver å gjøre enn antall år på skole. Står du på og jobber og gjør en god innsats i det daglige får du enklere tilgang til å gjøre slike ting, enn om du stadig lurer deg unna/utnytter evt systemer dere har for slikt på arbeidsplassen. jeg har lite skolegang utenom mange fagkurs jeg har tatt mens jeg har vært i jobb opp igjennom årene, og jeg har styrt min egen hverdag i mange år for ledelsen har tillit til at jeg gjør det jeg skal gjøre, og da legger de seg ikke opp i når jeg gjør det så lenge ting blir gjort innen fristen det skal være ferdig. Anonymkode: db6be...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Del Skrevet 6. september 2024 Dette har da ikke noe særlig med lengde på utdanning å gjøre? Det kommer an på hvor grei arbeidsgiver er, og hvorvidt du har en stilling som involverer praktiske oppgaver hvor du må være til stede (lærer, sykepleier osv.), eller har en kontorjobb hvor ingen blir skadelidende om du er borte en time eller to. Jeg har full frihet til å legge opp arbeidsdagen min slik at det passer med eventuelle ærender jeg må gjøre på dagtid. Ingen spesifikke krav til utdanning i min jobb. Anonymkode: 35ce8...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Del Skrevet 6. september 2024 Jeg har bachelor (+ 2,5 år videreutdanning). Jobber som lærer. Får fri til legetimer, men de skal helst være etter jobb om mulig. Å få fri for rørlegger osv får vi ikke. Jeg spurte en gang om fri 16.mai fordi vi var invitert på familiefeiring langt unna, men det fikk jeg ikke. Time hos optiker må jeg ta i helgene. Fikk fri siste skoledag da vi var invitert på en feiring i sverige. Men det var fordi jeg ikke er kontaktlærer, og det var kontaktlærerne som skulle være med klassen. Jeg hadde uansett bare vært "utapå". Så da var det greit. Det kommer altså litt an på. Anonymkode: dd154...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Del Skrevet 6. september 2024 Jeg har 7 års universitetsutdannelse, som består av en master, et årsstudium og en del enkeltemner. Jobber som rådgiver i offentlig forvaltning, i en stilling der masterutdannede foretrekkes, men det er ikke et absolutt krav. Jeg har også jobbet i tilsvarende stillinger i privat sektor. Det er ingen problemer å få fri (med lønn) til legetimer, tannlege og slikt. Det står i personalreglementet vårt at slike ting i størst mulig grad skal legges utenom arbeidstid hvis mulig, men det er jo slett ikke alltid mulig. Reparatører, dyrlege osv i arbeidstida er som regel uproblematisk å få fri til, men det går som avspasering. Som noen andre har sagt, det er ikke nødvendigvis lengden på utdanningen som teller, men hvilken type stilling man har. En person i administrativ stilling kan lettere slippe fra noen timer enn en person som jobber i en form for turnus. Anonymkode: a5d8e...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #11 Del Skrevet 6. september 2024 Er autorisert helsesekretær og jobber på offentlig sykehus. Vi har flexitid og avspasering pleier å gå smidig. Anonymkode: 0223e...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå