Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
tausen skrev (1 time siden):

Note .....ikke støvler, men ligger på gulvet 😜jeg vil ligge foran godterihyllen og smake😅 søren at jeg ikke tenkte på det når ungene var små🤭

Nå stjal de ingenting. Å smake fra godterihylla er tyveri. Det blir ikke helt sammenlignbart. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
tausen skrev (1 time siden):

Note .....ikke støvler, men ligger på gulvet 😜jeg vil ligge foran godterihyllen og smake😅 søren at jeg ikke tenkte på det når ungene var små🤭

For en merkelig sammenligning , det ville vært å stjele, å se i bøker før man kjøper er ikke å stjele , en vesentlig forskjell der altså 

Endret av Orly
  • Liker 3
Skrevet
nope23 skrev (10 timer siden):

Er det noe galt i å være en leken forelder? 

Det å lære barnet å grise med maten  er ikke å være en leken forelder, det er å være en uansvarlig forelder som det dessverre må "ryddes opp" etter av andre ansvarlig voksne som må lære barnet normal folkeskikk og sosiale ferdigheter 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
nope23 skrev (7 timer siden):

Han hadde vel flyttet på seg om det var noen som skulle i de hyllene. 

Skrevet

Han fikk jo beskjed av Stina om å kjøpe nye sko😅😅

Skrevet
Pasha skrev (1 time siden):

Han fikk jo beskjed av Stina om å kjøpe nye sko😅😅

Det skjønner jeg i grunn godt 🙈

• Liker 1
Skrevet
Pigaloppa skrev (5 timer siden):

Det å lære barnet å grise med maten  er ikke å være en leken forelder, det er å være en uansvarlig forelder som det dessverre må "ryddes opp" etter av andre ansvarlig voksne som må lære barnet normal folkeskikk og sosiale ferdigheter 

Om det er standard oppførsel ja. Men det vet man jo ikke om det er. Tror folk må slappe litt av😅

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Den typen lek skjer hver eneste dag i barnehager rundtom i landet. Hvert eneste barn har gjort det, MINST 1 gang (så lenge de er fysisk i stand til det).

"Det er annerledes når far gjør det". Både ja og nei. Det er en helt naturlig del av barnas utvikling. Det er ikke noe de driver med på fast basis. Det er ikke et mønster som fester seg hos noen. 

Til å få refs for å være rigide får de jammen mye refs for enkelthendelser utenfor "standarden" også. 

Endret av Littelulla
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
tausen skrev (12 timer siden):

Tar med 12åringen ned på meny og ser om han finner ett blad han vil ha!

• Liker 2
Skrevet
Littelulla skrev (2 timer siden):

Den typen lek skjer hver eneste dag i barnehager rundtom i landet. Hvert eneste barn har gjort det, MINST 1 gang (så lenge de er fysisk i stand til det).

"Det er annerledes når far gjør det". Både ja og nei. Det er en helt naturlig del av barnas utvikling. Det er ikke noe de driver med på fast basis. Det er ikke et mønster som fester seg hos noen. 

Til å få refs for å være rigide får de jammen mye refs for enkelthendelser utenfor "standarden" også. 

Det er ikke første gangen har sett PF la barnet grise og leke med maten, altså... (ref enkelthendelse)

Enig i at alle barn gjør og har gjort det, så tror ikke det er det folk reagerer på egentlig. 

Jeg reagerer heller på at PF ler og jubler av det, og dermed oppmuntrer barnet til at "dette er gøy!"

Det har skjedd flere ganger på snap, og da regner jeg med mye mer i virkeligheten. 

Føyer seg litt inn i linjen med å lære opp til å sparke ned julepynt, og sånne ting.

Vanligvis pleier man vel korrigere barnet i slike situasjoner?

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Oline5 skrev (44 minutter siden):

Det er ikke første gangen har sett PF la barnet grise og leke med maten, altså... (ref enkelthendelse)

Enig i at alle barn gjør og har gjort det, så tror ikke det er det folk reagerer på egentlig. 

Jeg reagerer heller på at PF ler og jubler av det, og dermed oppmuntrer barnet til at "dette er gøy!"

Det har skjedd flere ganger på snap, og da regner jeg med mye mer i virkeligheten. 

Føyer seg litt inn i linjen med å lære opp til å sparke ned julepynt, og sånne ting.

Nå ble han spurt om dette på snap og bare fnyser av hele greia. Merkelig menneske 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (2 timer siden):

Nå ble han spurt om dette på snap og bare fnyser av hele greia. Merkelig menneske 

Spørs om det ikke kunne vært bra med litt foreldre veiledning der i gården. 

• Nyttig 5
Skrevet
Pigaloppa skrev (10 minutter siden):

Spørs om det ikke kunne vært bra med litt foreldre veiledning der i gården. 

Tror jeg og. Foreløpig virker det som at ungen er sjefen, samtidig som mor ikke skal ofre noe for han. PF er flink til å underholde han da, det skal han ha! 

• Liker 3
Skrevet
Oline5 skrev (3 timer siden):

Jeg greier ikke ta det seriøst, når det blir så krisemaksimering av enkelthendelder/ting som skjer sjeldent. "Lære opp barnet til å sparke ned(...)". Er vi fortsatt på den ENE hendelsen hvor de tøyset med Stina?? Jeg har ikke fått med meg om noen annen hendelse i hvertfall, og jeg antar det ville vært skrevet 3-8 sider om det her inne. Kan hende jeg bare har oversett det helt, da. 

Det går faktisk fullstendig fint å oppdra gode, snille, empatiske, hjelpsomme, forsiktige, veloppdragne, høflige og  omsorgsfulle barn, selvom de får lov å tøyse litt med både mat og foreldre mens de er små. 

Og samtidig sitter (en del av) de som skriver her og bekymrer seg for mobbimg av andres barn.... 

• Nyttig 6
Skrevet
Littelulla skrev (8 minutter siden):

Jeg greier ikke ta det seriøst, når det blir så krisemaksimering av enkelthendelder/ting som skjer sjeldent. "Lære opp barnet til å sparke ned(...)". Er vi fortsatt på den ENE hendelsen hvor de tøyset med Stina?? Jeg har ikke fått med meg om noen annen hendelse i hvertfall, og jeg antar det ville vært skrevet 3-8 sider om det her inne. Kan hende jeg bare har oversett det helt, da. 

Det går faktisk fullstendig fint å oppdra gode, snille, empatiske, hjelpsomme, forsiktige, veloppdragne, høflige og  omsorgsfulle barn, selvom de får lov å tøyse litt med både mat og foreldre mens de er små. 

Og samtidig sitter (en del av) de som skriver her og bekymrer seg for mobbimg av andres barn.... 

Det går faktisk ikke an å oppdra empatiske og veloppdragne barn når man ikke innehar de egenskapene selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Palmemor skrev (11 minutter siden):

Det går faktisk ikke an å oppdra empatiske og veloppdragne barn når man ikke innehar de egenskapene selv. 

Så vsr det dette med dobbelt empatiproblem igjen da. 

• Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (27 minutter siden):

Mor er blottet for empati ..

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
tausen skrev (6 minutter siden):

Mor er blottet for empati ..

Spekulativ påstand å komme med. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Littelulla skrev (45 minutter siden):

Ingen krisemaksimering her, nei.. 

Bare eksempler på hvordan man "lærer opp" barnet ved å le/oppmuntre/validere oppførselen.

Barn vil jo fortsette å gjøre det forldrene ler og klapper av.

Kan også nevne den gangen PF, med barnet på armen, flere ganger legger hånden helt ned mot varm stekepanne mens han ler.

Andre ville muligens sagt " uff uff, varmt! Au au ", eller noe i den duren...i alle fall ikke le, og gjenta det flere ganger?

• Nyttig 2
Skrevet
Oline5 skrev (4 minutter siden):

Ingen krisemaksimering her, nei.. 

Bare eksempler på hvordan man "lærer opp" barnet ved å le/oppmuntre/validere oppførselen.

Barn vil jo fortsette å gjøre det forldrene ler og klapper av.

Kan også nevne den gangen PF, med barnet på armen, flere ganger legger hånden helt ned mot varm stekepanne mens han ler.

Andre ville muligens sagt " uff uff, varmt! Au au ", eller noe i den duren...i alle fall ikke le, og gjenta det flere ganger?

Hæ? Har han gjort det? Det er jo galskap!! 
Har sett han steke ting med ungen dinglende i bæremeisen og tenkt han var farlig nærme, men å oppmuntre til å teste med henda nærme? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...