loffen Skrevet 13. desember 2025 #1801 Skrevet 13. desember 2025 KaraThrace skrev (17 timer siden): Er det bare meg som syns det sier veldig mye om innsikten og det verdensbildet PelleK har når han kjøper en 20+ kgs BOKSESEKK til en ung gutt som ønsker seg «kickboksingutstyr f.eks. hansker»? Hvem f… har plass til å henge opp en diger boksesekk?? Vi med over gjennomsnittslønn som bor på «landet» skulle slitt med å finne en plass til det. Kan bare tenke meg foreldrene når de ser poden åpne denne. Hørt om å kjøpe noen et problem… Med det sagt, hurra hurra for at han faktisk gjør dette. Det er bare så veldig… typisk. Tør ikke si noe annet. Minner meg om elgkjøtthistorien hans. Egentlig minner det meg om alle sosiale happenings rundt ham. Jeg er så enig @KaraThrace At det bare er å henge den i garasjen eller på terrassen...? Ikke alle bor i enebolig med garasje, ei har alle terrasse. De som ikke har penger nok til hansker til sitt eget barn til jul, tror jeg muligens har en litt enklere boligstandard. Jeg synes han overdriver veldig med dette gavegreiene, ja jeg tør å si det høyt. Det begynner å ligne på selvskryt nå. Hver gang jeg er innom snappen hans dreier det seg om hvor mange gaver han har kjøpt, hvor mye de koster, og at han alltid velger det dyreste eller største, eller kjøper to ting når han ikke vet hvilken modell, eller slenger med en ekstra gave. Disse barna har kanskje søsken som noen andre kjøper gave til, også får den ene noe som er fire ganger så 'flott'. Han er utrolig generøs og godhjertet, men han kunne kjøpt gaver og oppfordret andre til det samme, uten å måtte vise hvor mye og hva han kjøper. Det er lov å gi uten å skryte så fælt av det. 5 9
J.. Skrevet 13. desember 2025 #1802 Skrevet 13. desember 2025 loffen skrev (2 timer siden): Det er lov å gi uten å skryte så fælt av det. Dette er så erkenorsk at det er flaut. 8 3
Ellie25 Skrevet 13. desember 2025 #1803 Skrevet 13. desember 2025 Hovedinntektskilden hans er kanskje Snapchat? Da er det helt naturlig å filme hele prosessen med gaveinnkjøp. Hvorfor tillegge han en negativ intensjon (skryte) og ikke tenke at han legger ut for å inspirere andre til å gjøre det samme? 6 8
Palmemor Skrevet 13. desember 2025 #1804 Skrevet 13. desember 2025 Ellie25 skrev (3 minutter siden): Hovedinntektskilden hans er kanskje Snapchat? Da er det helt naturlig å filme hele prosessen med gaveinnkjøp. Hvorfor tillegge han en negativ intensjon (skryte) og ikke tenke at han legger ut for å inspirere andre til å gjøre det samme? Hovedinntekten hans er nok firmaet han bruker når han lager innhold for animespill, og der tjener han veldig bra. Han er råflink og snill som kjøper gaver! Problemet oppstår når han kjøper gaver som kan være vanskelig å håndtere. Samt at han hele tiden viser hva det koster. Det kan gjøre andre usikre på om det er «verdt det». Hva om PK har kjøpt til det ene barnet i familien og du det andre? Da vil jo prisen sprike og ungene kjenner på urettferdighet uansett… Hvis han hadde vist at nøkterne gaver er mer enn bra nok så hadde kanskje ikke andre vegra seg? Bare en tanke 2 8
J.. Skrevet 13. desember 2025 #1805 Skrevet 13. desember 2025 Palmemor skrev (42 minutter siden): Hvis han hadde vist at nøkterne gaver er mer enn bra nok så hadde kanskje ikke andre vegra seg? Man må ikke kjøpe gaver til disse trærne. Jeg synes at hvis man ikke kan kjøpe det som står på ønskelappen pga prislappen,lar man være. 5 2
Oline5 Skrevet 13. desember 2025 #1806 Skrevet 13. desember 2025 J.. skrev (27 minutter siden): Man må ikke kjøpe gaver til disse trærne. Jeg synes at hvis man ikke kan kjøpe det som står på ønskelappen pga prislappen,lar man være. Tror du misforstår litt her. De som har kommentert reagerer på at han kjøper ekstra gaver (som bokse-sekken), i tillegg til det som opprinnelig var ønsket. Si at et søskenpar ønsker seg det samme til jul. Nye vintersko for eksempel. Pellek plukker den ene lappen. Han kjøper flotte sko, men i tillegg kjøper han LOL og alt mulig annet gøy. Noen andre plukker den andre lappen og kjøper sko... Dette er mye mulig de eneste gavene søskenparet får i år 🤷♀️ Det går an å synes at Pellek er godhjertet og snill, OG samtidig se at det kan oppstå uheldige situasjoner i familier med flere barn. 14 3
Littelulla Skrevet 13. desember 2025 #1807 Skrevet 13. desember 2025 Oline5 skrev (3 minutter siden): Tror du misforstår litt her. De som har kommentert reagerer på at han kjøper ekstra gaver (som bokse-sekken), i tillegg til det som opprinnelig var ønsket. Si at et søskenpar ønsker seg det samme til jul. Nye vintersko for eksempel. Pellek plukker den ene lappen. Han kjøper flotte sko, men i tillegg kjøper han LOL og alt mulig annet gøy. Noen andre plukker den andre lappen og kjøper sko... Dette er mye mulig de eneste gavene søskenparet får i år 🤷♀️ Det går an å synes at Pellek er godhjertet og snill, OG samtidig se at det kan oppstå uheldige situasjoner i familier med flere barn. Han som har så tett kontakt med Røde kors underveis, er det ikke rimelig å anta at de vilke gitt ham beskjed om dette var et problem? 1 1 11
Pigaloppa Skrevet 13. desember 2025 #1808 Skrevet 13. desember 2025 Littelulla skrev (1 time siden): Han som har så tett kontakt med Røde kors underveis, er det ikke rimelig å anta at de vilke gitt ham beskjed om dette var et problem? Røde kors vet jo ikke hva han har gitt, hvis han ikke skriver navnet sitt på da.. dem går gjennom gavene og sjekker opp mot ønsker, innimellom tas ting bort fordi det ikke skal føre til at gaven kan bli et problem. Feks denne boksesekken som trenger et kraftig feste i taket,noe som ikke alle har mulighet til å få gjort. Det har ikke noe med at ikke Pelle er snill og gavmild for det er han,men heller at mange ikke eier egen og stor nok bolig til å henge den opp. Når man gir til disse julepakkene er det viktig å forholde seg til ønsker, og vil man gi mere kan man feks gi mat og gaver til hele familier gjennom nav og andre organisasjoner. 5
Littelulla Skrevet 13. desember 2025 #1809 Skrevet 13. desember 2025 Pigaloppa skrev (14 minutter siden): Røde kors vet jo ikke hva han har gitt, hvis han ikke skriver navnet sitt på da.. dem går gjennom gavene og sjekker opp mot ønsker, innimellom tas ting bort fordi det ikke skal føre til at gaven kan bli et problem. Feks denne boksesekken som trenger et kraftig feste i taket,noe som ikke alle har mulighet til å få gjort. Det har ikke noe med at ikke Pelle er snill og gavmild for det er han,men heller at mange ikke eier egen og stor nok bolig til å henge den opp. Når man gir til disse julepakkene er det viktig å forholde seg til ønsker, og vil man gi mere kan man feks gi mat og gaver til hele familier gjennom nav og andre organisasjoner. Akkurat angående boksesekken har han vært i kontakt med dem. Det er jo heller aldri noen garanti for at søsken får "like fine" ting om ulike personer handler fra treet. Det blir så uverdig å diskutere dette videre at jeg tror jeg sier takk for meg. Selv giverglede skal skytes ned... 7 1 11
AntiBullshit Skrevet 13. desember 2025 #1810 Skrevet 13. desember 2025 (endret) Littelulla skrev (14 minutter siden): Akkurat angående boksesekken har han vært i kontakt med dem. Det er jo heller aldri noen garanti for at søsken får "like fine" ting om ulike personer handler fra treet. Det blir så uverdig å diskutere dette videre at jeg tror jeg sier takk for meg. Selv giverglede skal skytes ned... Helt enig. Selv gaver fra tanter, onkler, søskenbarn, venner og besteforeldre gis jo aldri med garanti om at søsken ikke kan bli sjalu eller oppleve at de foretrekker gaven som var til søster/bror. Å være takknemlig for akkurat det man ønsket seg er jo ingen sak, det er vel nettopp takknemlighet for det man fikk uavhengig av om gaven er perfekt eller ei som er det man vil at barn lærer seg. Barn fra vanskeligstilte familier som har ullundertøy og sko på ønskelista tror jeg uansett har massevis av trening i håndtering følelser av urettferdighet uavhengig av jul og gaver. Endret 13. desember 2025 av AntiBullshit 5 8
loffen Skrevet 13. desember 2025 #1811 Skrevet 13. desember 2025 Håper han vinner Maskorama i kveld! 4 3 4
Tessa12 Skrevet 13. desember 2025 #1812 Skrevet 13. desember 2025 loffen skrev (7 timer siden): Jeg er så enig @KaraThrace At det bare er å henge den i garasjen eller på terrassen...? Ikke alle bor i enebolig med garasje, ei har alle terrasse. De som ikke har penger nok til hansker til sitt eget barn til jul, tror jeg muligens har en litt enklere boligstandard. Jeg synes han overdriver veldig med dette gavegreiene, ja jeg tør å si det høyt. Det begynner å ligne på selvskryt nå. Hver gang jeg er innom snappen hans dreier det seg om hvor mange gaver han har kjøpt, hvor mye de koster, og at han alltid velger det dyreste eller største, eller kjøper to ting når han ikke vet hvilken modell, eller slenger med en ekstra gave. Disse barna har kanskje søsken som noen andre kjøper gave til, også får den ene noe som er fire ganger så 'flott'. Han er utrolig generøs og godhjertet, men han kunne kjøpt gaver og oppfordret andre til det samme, uten å måtte vise hvor mye og hva han kjøper. Det er lov å gi uten å skryte så fælt av det. Jeg skrev aldri at det var «bare» å henge den opp på terrassen eller i garasjen, skrev at det kunne være mulig 2 1
FruRosa Skrevet 13. desember 2025 #1815 Skrevet 13. desember 2025 Fy søren som den mannen synger ❤️ 7 3
Sola de Skrevet 13. desember 2025 #1816 Skrevet 13. desember 2025 Synes han er kjempeflink til å synge. Fikk et godt inntrykk av ham etter avmaskingen. 7 4
refill Skrevet 13. desember 2025 #1817 Skrevet 13. desember 2025 (endret) Heier på Pelle jeg. Joda, han er "rar", men jeg tror seriøst ikke den fyren har noe annet enn gode intensjoner i seg. Og han har påminnet meg om ønsketrær (jeg handler ikke normalt sett der det er trær i min kommune), selv om jeg ikke har råd til å bruke flere titalls tusen. At han tok "seiersrunden" rundt for å gi high fives til alle ungene på Maskorama viser bare hvor fokuset hans er. Er han perfekt? Selvsagt ikke. Men jeg tror helhjertet på at han er en tvers igjennom fin fyr 🥰 Edit: Og som nevnt over; man kan kontakte RK (eller hvem som orger) om det er noe spesifikt man lurer på om er mulig eller ønskelig. Jeg har selv gjort det og fikk et spesifisert ønske. Nei, dette er ikke selvskryt men til informasjon, greit å vite om muligheten 😂 Endret 13. desember 2025 av refill 15 6 18
VildeS Skrevet 13. desember 2025 #1818 Skrevet 13. desember 2025 Han er utrolig flink til å synge. Kunne nok gjort mye mer ut av det her i Norge om han hadde ønsket det. Men må si at både han å Stina har gjort en eksepsjonelt dårlig jobb med å skjule deltakelsen på snapchat. 😅 5
FrøkenFarao Skrevet 13. desember 2025 #1820 Skrevet 13. desember 2025 Gratulerer til PelleK,sykt bra stemme🌹 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå