Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Han skriver i dag at han har hatt fullt opp med sønnen. Han er virkelig en som setter sønnens behov fremfor egne hver eneste dag! Hadde nok satt pris på ett piano ja. 

Ja, han er en altoppofrende far. De av oss som ikke helt ser å sette grenser for seg selv kan ha godt av at nærpersonen(e) hjelper til med det. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare meg som syns det sier veldig mye om innsikten og det verdensbildet PelleK har når han kjøper en 20+ kgs BOKSESEKK til en ung gutt som ønsker seg «kickboksingutstyr f.eks. hansker»? Hvem f… har plass til å henge opp en diger boksesekk?? Vi med over gjennomsnittslønn som bor på «landet» skulle slitt med å finne en plass til det. Kan bare tenke meg foreldrene når de ser poden åpne denne. Hørt om å kjøpe noen et problem…

Med det sagt, hurra hurra for at han faktisk gjør dette. Det er bare så veldig… typisk. Tør ikke si noe annet. Minner meg om elgkjøtthistorien hans. Egentlig minner det meg om alle sosiale happenings rundt ham.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
KaraThrace skrev (31 minutter siden):

Er det bare meg som syns det sier veldig mye om innsikten og det verdensbildet PelleK har når han kjøper en 20+ kgs BOKSESEKK til en ung gutt som ønsker seg «kickboksingutstyr f.eks. hansker»? Hvem f… har plass til å henge opp en diger boksesekk?? Vi med over gjennomsnittslønn som bor på «landet» skulle slitt med å finne en plass til det. Kan bare tenke meg foreldrene når de ser poden åpne denne. Hørt om å kjøpe noen et problem…

Med det sagt, hurra hurra for at han faktisk gjør dette. Det er bare så veldig… typisk. Tør ikke si noe annet. Minner meg om elgkjøtthistorien hans. Egentlig minner det meg om alle sosiale happenings rundt ham.

Skal være bra trangt for ikke ha plass til en krok i taket som boksesekken kan henge i når den er i bruk. Skulle det ikke passe mottakeren har denne da muligjet til å selge sekken for en fin slant og heller kjøpe f.eks. hansker. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Littelulla skrev (4 minutter siden):

Skal være bra trangt for ikke ha plass til en krok i taket som boksesekken kan henge i når den er i bruk. Skulle det ikke passe mottakeren har denne da muligjet til å selge sekken for en fin slant og heller kjøpe f.eks. hansker. 

En krok i taket? Hvilket heltretak er det du besitter og tydeligvis eier selv? Men men, jeg elsker også å få julegaver jeg må selge for å finne nytten av.

Poenget mitt var ikke at julegaven er ubrukelig eller at jeg ikke, i min løsningsorienterte visdom, kan se hvordan det er fysisk mulig å fikse dette problemet. Poenget var at PelleK har midler, tid og mulighet til å virkelig gi en god gave til en trolig nokså ressurssvak og økonomisk dårlig stilt ung gutt. Istedenfor tar han for gitt at alle kan skru fast en boksesekk i taket 🤷‍♀️ For å cosplaye en mansplainer her… det er ikke bare bare å skru en krok i et gipstak. Det blir sjeldent bra når du skal mose til den sekken x antall ganger og det røsker litt. Men fint å høre at noen er uenig. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
KaraThrace skrev (6 minutter siden):

En krok i taket? Hvilket heltretak er det du besitter og tydeligvis eier selv? Men men, jeg elsker også å få julegaver jeg må selge for å finne nytten av.

Poenget mitt var ikke at julegaven er ubrukelig eller at jeg ikke, i min løsningsorienterte visdom, kan se hvordan det er fysisk mulig å fikse dette problemet. Poenget var at PelleK har midler, tid og mulighet til å virkelig gi en god gave til en trolig nokså ressurssvak og økonomisk dårlig stilt ung gutt. Istedenfor tar han for gitt at alle kan skru fast en boksesekk i taket 🤷‍♀️ For å cosplaye en mansplainer her… det er ikke bare bare å skru en krok i et gipstak. Det blir sjeldent bra når du skal mose til den sekken x antall ganger og det røsker litt. Men fint å høre at noen er uenig. 

Merkelig antagelse at alle har gipstak..

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
KaraThrace skrev (51 minutter siden):

Synes du svartmaler situasjonen veldig. PF var tydelig på at han kjente seg veldig igjen i ønskene og situasjonen til gutten og at han derfor ville kjøpe den feteste gaven han som liten kickboksing-interessert gutt kunne tenkt seg - nemlig en boksesekk. Når man kjøper gaver til barn man ikke kjenner situasjonen til så vil det alltid være en risiko for at gaven man kjøper, på en eller annen måte, ikke er ideell eller perfekt. Å kritisere noen fordi de ikke tar høyde for at mottakeren muligens kan ha skjørt gipstak hjemme er veldig trangsynt og merkelig spør du meg. Hva om alle de store lekene han kjøper ikke passer perfekt inn på barnerommene? Er det noe som gjør gavene dårlige?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
KaraThrace skrev (14 minutter siden):

Det har aldri vært noe problem å feste tung boksesekk i takene (ulike materialer), men vi har eid, ja. 

Så er det jo noe med at å gi fremmede mennesker gaver ikke er like enkelt å skreddersy som til kjente. 

Endret av Littelulla
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
J.. skrev (11 minutter siden):

Merkelig antagelse at alle har gipstak..

Omtrent like merkelig som å anta at folk ikke har det. All den tid det er det mest brukte taket..? 

Jeg setter pris på cherrypickingen dere demonstrerer fint her, men for å prøve å skille mellom gipstak vs bjelkelag og heller dreie det over til den faktiske maktasymmetrien her…

PelleK tolker barnas situasjon gjennom sine egne rammer, noe jeg vil si er legitimt å problematisere når han da velger å ignorere en lavterskelgave (hansker og annet kickboksingutstyr) og velger å kjøpe et problem til en familie. De sitter igjen med lite makt til å korrigere dette (kan man takke nei til en gave?) og er med stor sannsynlighet uten det største handlingsrommet for å møte gavens krav om plass, montering og tilrettelegging.

Det bryter etter mitt syn med grunnideen bak slike gaveordninger, der ønskelisten nettopp skal beskytte mottakeren mot giverens preferanser. (For ordens skyld, PelleK har sagt at han SELV ville vært sykt glad for en sånn sekk). Men nå føler jeg at jeg står her og roper inn i et hull i veggen - så tudelu. 🙋‍♀️

Endret av KaraThrace
  • Nyttig 14
Skrevet
KaraThrace skrev (14 minutter siden):

Omtrent like merkelig som å anta at folk ikke har det. All den tid det er det mest brukte taket..? 

Jeg setter pris på cherrypickingen dere demonstrerer fint her, men for å prøve å skille mellom gipstak vs bjelkelag og heller dreie det over til den faktiske maktasymmetrien her…

PelleK tolker barnas situasjon gjennom sine egne rammer, noe jeg vil si er legitimt å problematisere når han da velger å ignorere en lavterskelgave (hansker og annet kickboksingutstyr) og velger å kjøpe et problem til en familie. De sitter igjen med lite makt til å korrigere dette (kan man takke nei til en gave?) og er med stor sannsynlighet uten det største handlingsrommet for å møte gavens krav om plass, montering og tilrettelegging.

Det bryter etter mitt syn med grunnideen bak slike gaveordninger, der ønskelisten nettopp skal beskytte mottakeren mot giverens preferanser. (For ordens skyld, PelleK har sagt at han SELV ville vært sykt glad for en sånn sekk). Men nå føler jeg at jeg står her og roper inn i et hull i veggen - så tudelu. 🙋‍♀️

Jeg syns det er problematisk å innta ennslik maktposisjon at man skal kunne bestemme at noen har "ignorert en lavterskelgave" (ved å gi en gave i samme sjanger), og at han "kjøper et problem" (det aner vi da vitterlig ikke, da det finnes flere gode løsninger på det påståtte problemet). 

PelleK har sagt at han gir gaver han selv ville elsket, fordi han ønsker at det skal være standarden på det han gir bort; helt konge gaver. 

• Nyttig 12
Skrevet
KaraThrace skrev (16 minutter siden):

Man bør vel ha et bjelkelag å feste gipstaket i også, så da burde det være mulig å finne ut hvor man evt kan feste en krok, mulig man til og med kan henge opp sekken i en garasje eller på en terrasse, bør se litt lengre enn at det er et kjøpt problem 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
KaraThrace skrev (1 time siden):

Støtter deg så i dette, og det er ganske naivt å tro at alle har plass eller mulighet til å henge en slik sekk i taket. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det er MYE man kan diskutere og kritisere ang Pelle, men seriøst; At han kjøper meget generøse gaver til alle barna han handler til, kan vel alle være enige i. 

Det burde ikke være noe man burde kritisere/diskutere i det hele tatt.. Han er tvers gjennom gullgod når det kommer til dette prosjektet sitt!! 

Om de får ei boksepute  de ikke kan bruke; Han har byttelapper på alt han handler mener jeg han har sagt tidligere. Han prøver for alt i verden og gi det aller beste han tror barna kommer til og digge. 

Endret av Love2017juni
  • Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 23
Skrevet
AntiBullshit skrev (1 time siden):

Synes du svartmaler situasjonen veldig. PF var tydelig på at han kjente seg veldig igjen i ønskene og situasjonen til gutten og at han derfor ville kjøpe den feteste gaven han som liten kickboksing-interessert gutt kunne tenkt seg - nemlig en boksesekk. Når man kjøper gaver til barn man ikke kjenner situasjonen til så vil det alltid være en risiko for at gaven man kjøper, på en eller annen måte, ikke er ideell eller perfekt. Å kritisere noen fordi de ikke tar høyde for at mottakeren muligens kan ha skjørt gipstak hjemme er veldig trangsynt og merkelig spør du meg. Hva om alle de store lekene han kjøper ikke passer perfekt inn på barnerommene? Er det noe som gjør gavene dårlige?

Jeg leste at boksesekk gaven ble kjøpt inn etter avtale med Røde Kors. Tror dere ikke at gaven er bra nok for en som egentlig "bare" ønsket seg hansker. Og hva med dem som får en leke i tillegg til klær. Er dette også dumt? Nei, alle som klager på pf innkjøp til barn av fattige i byen han bor i bør tenke seg om en gang til eller ti stille for en gang skyld....

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Snakk om storm i vannglass

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Trulsa skrev (2 timer siden):

Jeg leste at boksesekk gaven ble kjøpt inn etter avtale med Røde Kors. Tror dere ikke at gaven er bra nok for en som egentlig "bare" ønsket seg hansker. Og hva med dem som får en leke i tillegg til klær. Er dette også dumt? Nei, alle som klager på pf innkjøp til barn av fattige i byen han bor i bør tenke seg om en gang til eller ti stille for en gang skyld....

Hvor leste du dette? 

• Liker 2
Skrevet

Helt utrolig at noen av dere kritiserer han for gavene han velger å kjøpe. Heldigvis bare et fåtall men likevel. Virker som noen alltid må se det negative og lete etter feil ved folk. Spesielt her på kvinneguiden. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Folk kan si hva F de vil,men den mannen har et hjerte av gull!!! At noen her i d hele tatt kritiserer gavekjøp,er helt sjukt! Gi til jul selv,istedetfor å syte!

• Liker 7
  • Hjerte 7
  • Nyttig 12
Skrevet
Trulsa skrev (10 timer siden):

Han hadde avtalt et sted å lagre den, ikke at han kjøpte den 

• Liker 5
Skrevet

Om alle menn var like snille som PF hadde verden vært et mye bedre sted!

Ja, han har sine særegenheter, men at fyren har et hjerte av gull er det ingen tvil om!

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Pigaloppa skrev (15 timer siden):

Støtter deg så i dette, og det er ganske naivt å tro at alle har plass eller mulighet til å henge en slik sekk i taket. 

Jeg eier mitt eget hus på 165 kvm og hadde hatt problemer med å finne plass. Jeg har slynge til eget bruk som såvidt går. Den trenger ikke å svinges rundt. 

Frua i huset der sier de ikke har plass til piano, hvilket de har, så at han tror alle har plass til en svær sekk hengende i taket er jo rart. Den trenger jo omkrets å slenges i 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...