Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tough cookie skrev (48 minutter siden):

Håper de sa fra seg plassen slik at foreldre som virkelig ønsker barnehageplass kan få den.

Tviler jeg på. Hun uttalte hvertfall at han skal få begynne når han er klar, og hun visste ikke om det var om 2 mnd eller 7…

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Palmemor skrev (18 minutter siden):

Tviler jeg på. Hun uttalte hvertfall at han skal få begynne når han er klar, og hun visste ikke om det var om 2 mnd eller 7…

Hva er grunnen til at de tok han ut etter 4 dager?

Skrevet
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Hva er grunnen til at de tok han ut etter 4 dager?

Han hadde ikke lyst å dra dit. Eller no. Hun sa vel at de merka at han ikke var klar så de skal vente til han er det 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (4 timer siden):

Håper de sa fra seg plassen slik at foreldre som virkelig ønsker barnehageplass kan få den.

Jeg vet ikke hva som er tilfelle i denne aktuelle barnehagen, men det er ikke sånn at det er venteliste i alle barnehsger. Hvis det er venteliste her burde de si ifrs degnplassen hvis de ikke tenker å prøve etter jul f.eks. 

Endret av Littelulla
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Palmemor skrev (9 timer siden):

Han hadde ikke lyst å dra dit. Eller no. Hun sa vel at de merka at han ikke var klar så de skal vente til han er det 

Og det er jo kjempebra! Har man muligheten er det best for de minste å slippe bhg.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er altså kjempevanlig og ikke ulovlig å søke plass fra september selv om man ikke vil bruke plassen før i mars. Mange steder er det den eneste måten du får plass i mars (el) på. 

At man velger å ikke sende ungen i barnehagen allikevel er jo helt topp! 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Nepped skrev (12 timer siden):

Og det er jo kjempebra! Har man muligheten er det best for de minste å slippe bhg.

Selvsagt. De burde jo aldri sendt han dit i første omgang. Poenget er dog måten de formulerer seg på. Barnet vil ikke så barnet skal slippe. Fordi alt skal gå på barnets premisser. Alt. Kjøretur, gåtur, spise, sove, leke, kle på seg…

• Liker 3
Skrevet
Palmemor skrev (49 minutter siden):

Selvsagt. De burde jo aldri sendt han dit i første omgang. Poenget er dog måten de formulerer seg på. Barnet vil ikke så barnet skal slippe. Fordi alt skal gå på barnets premisser. Alt. Kjøretur, gåtur, spise, sove, leke, kle på seg…

Og hva så? Heller det enn de som drasser med barnet over alt og som sier barnet får tilpasse seg de voksne, at de ikke tenker endre sin livsstil pga barn. For de er det nok av! Og tar 0 hensyn til barna.

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Angel75 skrev (Akkurat nå):

Og hva så? Heller det enn de som drasser med barnet over alt og som sier barnet får tilpasse seg de voksne, at de ikke tenker endre sin livsstil pga barn. For de er det nok av! Og tar 0 hensyn til barna.

Fordi det finnes en gyllen middelvei. Ungene skal ikke bestemme alt, det kan du vel ikke mene? Hva hvis de får besøk og barnet ikke liker det? Skal de be dem gå? Hva hvis de er i butikken og han har lyst å spise en sjokolade midt på gulvet. Skal han få lov til det? Disse to menneskene vet ikke hva nyanser er så jeg tviler på at de klarer å finne en balansegang 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (Akkurat nå):

Fordi det finnes en gyllen middelvei. Ungene skal ikke bestemme alt, det kan du vel ikke mene? Hva hvis de får besøk og barnet ikke liker det? Skal de be dem gå? Hva hvis de er i butikken og han har lyst å spise en sjokolade midt på gulvet. Skal han få lov til det? Disse to menneskene vet ikke hva nyanser er så jeg tviler på at de klarer å finne en balansegang 

Ungen er 1 år!

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Angel75 skrev (3 minutter siden):

Ungen er 1 år!

Ja. Men han blir eldre og det kommer til å forbli på denne måten 

Skrevet
Palmemor skrev (10 minutter siden):

Ja. Men han blir eldre og det kommer til å forbli på denne måten 

Blitt spåkone?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Altså, det sier seg selv at alt kan ikke være på barnets premisser, selv om det bare er  1 år! Om noen mener det må de seriøst være helt koko. Et barn skal ikke måtte være den som styrer alt av er rutiner og dagligdagse ting, de vet ikke sitt eget beste. Det bør også være fokus på grunnleggende grenser, selv om en ettåring ofte handler på impuls, det er jo starten på læring som er viktig her. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
J.. skrev (50 minutter siden):

Blitt spåkone?

Disse to lever livet sånn de ønsker. De har ingenting de må forholde seg til. Ingen grenser. Ingen regler. Hvorfor i alle dager skal de, som ikke kan ta hensyn til andre, lære ett barn at barnet ikke bestemmer?

• Liker 2
Skrevet
Sammy! skrev (10 minutter siden):

Altså, det sier seg selv at alt kan ikke være på barnets premisser, selv om det bare er  1 år! Om noen mener det må de seriøst være helt koko. Et barn skal ikke måtte være den som styrer alt av er rutiner og dagligdagse ting, de vet ikke sitt eget beste. Det bør også være fokus på grunnleggende grenser, selv om en ettåring ofte handler på impuls, det er jo starten på læring som er viktig her. 

Takk. 
Jeg tror heller ikke de her inne som mener de lar barnet bestemme faktisk gjør det. De lar ikke barnet løpe rundt å kaste pyntegjenstander for gøy. Og hvis de faktisk gjør det, vel, det er ikke normalt 

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (På 23.11.2025 den 22.14):

Men det er også flere med ADHD som kan ha utfordringer med det. 

Da får man pinadø ta seg sammen. 

• Liker 2
Skrevet
Angel75 skrev (11 timer siden):

Ungen er 1 år!

Grensesetting starter da. 

• Liker 1
Skrevet
solsolsol skrev (21 timer siden):

Det er altså kjempevanlig og ikke ulovlig å søke plass fra september selv om man ikke vil bruke plassen før i mars. Mange steder er det den eneste måten du får plass i mars (el) på. 

At man velger å ikke sende ungen i barnehagen allikevel er jo helt topp! 

Det er sant, så lenge man betaler for plassen. Men mange plasser på man komme innom på besøk 1-2 dager i uken for å beholde plassen. 

det merkelige her er jo at de starter i barnehagen også slutter igjen samme uken. 

Skrevet
Palmemor skrev (55 minutter siden):

Altså hvis han virkelig ville gått inn for å motbevise at han er det kunne han snappet hjemmefra hvor han satt å så på det selv 😆

Sier jo seg selv at han ikke kan bryte noenting i kontrakten han evt har underskrevet..

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Anneisabell skrev (11 timer siden):

Tydelig at hun ikke klarer å være hjemme en lørdag alene med barnet sitt, hvert ute med venner nå hver helg siden mascorama starta 

Ikke klarer? Jeg vet ingenting om hun, men jeg finner også ofte på ting med ungene når mannen er borte. Det er jo ikke fordi jeg ikke KLARER å være hjemme med de

• Liker 5
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...