Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lilleiskaffe skrev (11 minutter siden):

Jeg synes også det er litt rart at det virker som at Stina ikke rydder opp etter seg, jeg hadde aldri akseptert at det så sånn ut etter min samboer, med mindre noe helt spesielt hadde skjedd. Det å sette brukte tallerkner inn i oppvaskmaskinen tar jo ikke mye lenger tid enn å sette den oppå. samme med pant, man legger det i en pose eller beholder. 

Men! Om dette er sånn disse to ønsker å ha det, de synes det er greit og mener at de har en grei arbeidsfordeling, så får de da bare ha det sånn og gjøre det sånn? Det går jo ikke utover noen andre enn de som bor der. 

Synes det er kjempeflott at dere med hundre barn, kroniske sykdommer og fire heltidsjobber klarer å ha det mye ryddigere og renere enn disse to som bare suller hjemme, men det er nå en gang da pelle k og Stina sitt hjem da. Og det blir jo stort sett ryddet og vasket på kjøkkenet daglig, så uhygienisk vil jeg ikke si at det er. 

Spot on! 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (9 timer siden):

Og hva så? Helt vanlig i en familie at man rydder hverandres rot. Man fordeler oppgavene. Er da ingen krise?? 

Heldigvis så e det forskjell på oss mennesker, noen klarer bare dessverre ikke vise respekt til partneren sin. Er en grunn også for at pellek la dette ut.

• Nyttig 2
Skrevet

Det som er rart, er at hun ikke klarer å rydde opp etter seg, og det må vente på at mannen skal komme hjem fra opptreden på maskorama. Selv om det hadde vært pelle sin oppgave, går det jo an å rydde opp etter seg for å være hyggelig feks. Pluss at det virker som at det bare er slengt ting her og der og fullt kaos.. det er kjipt å komme hjem til ett sånt kjøkken. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Banænie skrev (1 time siden):

Det som er rart, er at hun ikke klarer å rydde opp etter seg, og det må vente på at mannen skal komme hjem fra opptreden på maskorama. Selv om det hadde vært pelle sin oppgave, går det jo an å rydde opp etter seg for å være hyggelig feks. Pluss at det virker som at det bare er slengt ting her og der og fullt kaos.. det er kjipt å komme hjem til ett sånt kjøkken. 

Oppgavefordeling er helt topp. Lager jeg middag så rydder mannen av bordet. Men jeg setter jo inn etter meg etterhvert som jeg roter på kjøkkenet? Trodde det var helt normalt. Jeg lærer hvertfall barna å rydde opp etter seg. Det er jo og noe man skal kunne når man blir voksen. Selv om det er mannens oppgave å gå med søpla så legger jeg jo søpla I dunkene, ikke på benken...

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (4 timer siden):

Oppgavefordeling er helt topp. Lager jeg middag så rydder mannen av bordet. Men jeg setter jo inn etter meg etterhvert som jeg roter på kjøkkenet? Trodde det var helt normalt. Jeg lærer hvertfall barna å rydde opp etter seg. Det er jo og noe man skal kunne når man blir voksen. Selv om det er mannens oppgave å gå med søpla så legger jeg jo søpla I dunkene, ikke på benken...

Nettopp!! 
Tar man siste osteskive en en plastemballasje, eller tar siste rest av kremost fra en boks,  så hiver man den som regel i søpla der og da. Selv om man har avtalt at noen andre skal rydde kjøkkenet 9 timer senere. 😁

Men om dette av ukjente grunner er uoverkommelig for Stina å gjøre, og de har en overenskomst med det, synes jeg det ikke er klokt av ham å vise det for all verden. Eller kanskje det er det, kanskje litt reaksjoner fra omverdenen er bra å få. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (56 minutter siden):

Nettopp!! 
Tar man siste osteskive en en plastemballasje, eller tar siste rest av kremost fra en boks,  så hiver man den som regel i søpla der og da. Selv om man har avtalt at noen andre skal rydde kjøkkenet 9 timer senere. 😁

Men om dette av ukjente grunner er uoverkommelig for Stina å gjøre, og de har en overenskomst med det, synes jeg det ikke er klokt av ham å vise det for all verden. Eller kanskje det er det, kanskje litt reaksjoner fra omverdenen er bra å få. 

Akkurat. Derfor har jeg flere ganger følt at det er ett stikk til henne når han legger ut snapper, gjerne med «har vært av gårde hele dagen så Stina har vært alene, nå må jeg rydde….» 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (5 timer siden):

Kanskje hun har utfordringer som ADHD eller annet som gjør at det fort blir rotete da? 

• Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Kanskje hun har utfordringer som ADHD eller annet som gjør at det fort blir rotete da? 

Kanskje. Men hun har jo sagt at hun ikke har adhd så kan nesten ikke ta det med i beregninga. Det blir rotete fordi man ikke rydder etter seg 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (30 minutter siden):

Kanskje. Men hun har jo sagt at hun ikke har adhd så kan nesten ikke ta det med i beregninga. Det blir rotete fordi man ikke rydder etter seg 

Når snudde hun i meningen sin om å ha adhd? Det har jeg ikke fått med meg. Jeg vet hun ikke er utredet, men det siste jeg hørte va fortsatt kommentaten om at "Jeg burde nok gjort en utredning".

• Liker 1
Skrevet
Littelulla skrev (10 minutter siden):

Når snudde hun i meningen sin om å ha adhd? Det har jeg ikke fått med meg. Jeg vet hun ikke er utredet, men det siste jeg hørte va fortsatt kommentaten om at "Jeg burde nok gjort en utredning".

Det husker jeg ikke, men det var i en lang tirade om utredning vs ikke, og da sa hun «jeg har sikkert ikke det»

MEN, om hun mener hun har det så bør hun jo gjøre noe for å lære teknikker for å få hverdagen til å gå opp. De har ett barn. Barnet lærer av foreldre 

og for en fantastisk snap PF la ut, om at de dropper barnehage. Den kjærligheten han øser ut av seg til den ungen er beundringsverdig 

• Liker 3
Skrevet
Palmemor skrev (28 minutter siden):

Det husker jeg ikke, men det var i en lang tirade om utredning vs ikke, og da sa hun «jeg har sikkert ikke det»

MEN, om hun mener hun har det så bør hun jo gjøre noe for å lære teknikker for å få hverdagen til å gå opp. De har ett barn. Barnet lærer av foreldre 

og for en fantastisk snap PF la ut, om at de dropper barnehage. Den kjærligheten han øser ut av seg til den ungen er beundringsverdig 

Ah, ok. 

Ja, hun kunne hatt god nytte av noen (flere) adhd-mestringsstrategier. 

Helt enig! Han er virkelig en engasjert og tilstedeværende pappa!

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (33 minutter siden):

Så fint at de valgte og vente litt med barnehage 😊

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Littelulla skrev (4 minutter siden):

Ah, ok. 

Ja, hun kunne hatt god nytte av noen (flere) adhd-mestringsstrategier. 

Helt enig! Han er virkelig en engasjert og tilstedeværende pappa!

Jeg skulle ønske jeg hadde en pappa som han! 🤩🤩

• Hjerte 2
Skrevet
Palmemor skrev (7 minutter siden):

Det hadde vært en drøm! 

• Hjerte 1
Skrevet

Det jeg synes er litt rart, er att Pelle legger ut film att barnet går noen skritt, så vil annta og tro att barnet krabber fort og mye. Å det er ekstremt mye ting på gulvet. Som f.eks alle pakke kalenderne over alt 😳 

• Liker 2
Skrevet
Palmemor skrev (3 timer siden):

Og man rydder ikke etter seg fordi man har utfordringer med det eller ikke gidder. PF velger selv å rydde og være sammen med henne. 

• Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Og man rydder ikke etter seg fordi man har utfordringer med det eller ikke gidder. PF velger selv å rydde og være sammen med henne. 

Ikke gidder høres riktig ut. Og ja, hun må gjerne bo i en svinesti, men hun har sagt mer enn én gang at hun f.eks. har bakteriefobi; og ikke takler rot. Hun sier og at hun ikke kan ha bilder på veggene fordi det er for forstyrrende for henne. «Jeg liker det clean» ble vel sagt. Så det harmonerer ikke, det hun sier og det hun gjør 

Gjør hva du vil, men ei det da. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Palmemor skrev (12 minutter siden):

Ikke gidder høres riktig ut. Og ja, hun må gjerne bo i en svinesti, men hun har sagt mer enn én gang at hun f.eks. har bakteriefobi; og ikke takler rot. Hun sier og at hun ikke kan ha bilder på veggene fordi det er for forstyrrende for henne. «Jeg liker det clean» ble vel sagt. Så det harmonerer ikke, det hun sier og det hun gjør 

Gjør hva du vil, men ei det da. 

Man kan godt ikke takle rot, men samtidig ha utfordringer med å ha det slik man vil. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Palmemor skrev (3 timer siden):

Takk og lov hadde jeg en pappa som lærte meg at jeg ikke var sjefen i familien, at jeg fint kunne klare meg uten å være klistret inntil han og mamma hele tiden. At det ikke var greit å kaste mat på gulvet,og at å sparke pynt av bordet ikke var et alternativ. Jeg digget pappa for han var voksen og oppførte seg som det, ikke en tullepappa som lever nærmest i en fantasiverden med drager, animerte karikaturer og et behov for at det må være støy,enten fra leker eller spill lister med pappa som "synger" . Synes ikke Pelle er noe bedre enn Stina,han er bare flinkere å skryte av seg selv. Blir interessant å følge disse videre, og jeg håper virkelig  at dem får veiledning på helsestasjonen 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Gjest Det handler om deg
Skrevet

Hvorfor spiser hun lavkarbo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...