Enkelt&Komplisert Skrevet 22. november 2024 #101 Del Skrevet 22. november 2024 Klump skrev (Akkurat nå): Det er ganske vanlig at mor har hovedansvaret på natten, men Stina har åpenbart ikke det behovet eller morsinstinktet de fleste andre mødre har. Sove noen timer mens far har hovedansvaret, men hele natten… merkelig. Det er LITT tidlig å være på felgen etter én uke med baby Veldig sant! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22. november 2024 #102 Del Skrevet 22. november 2024 Klump skrev (1 minutt siden): Det er ganske vanlig at mor har hovedansvaret på natten, men Stina har åpenbart ikke det behovet eller morsinstinktet de fleste andre mødre har. Sove noen timer mens far har hovedansvaret, men hele natten… merkelig. Det er LITT tidlig å være på felgen etter én uke med baby Er jo slitsomt når alle 24 timene i døgnet er planlagt på forhånd og med tidsinnstilt mating og pumping… når hun bruker 30-45 min på å pumpe og en halvtime på å gi mat og så en time på å vaske utstyr så… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 22. november 2024 #103 Del Skrevet 22. november 2024 Jeg må si jeg stiller meg undrende til hvordan dette skal gå etterhvert, men de finner vel ut av det! Godt hun ikke har en mann som skal tilbake på jobb om en uke, der hun har hovedansvaret hver eneste ukedag. Det tror jeg rett og slett hun hadde hatt problemer med å takle. Litt absurd tanke for en med flere barn og litt fartstid som mor. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 22. november 2024 #104 Del Skrevet 22. november 2024 Enkelt&Komplisert skrev (17 minutter siden): Er det ikke vanlig at en har baby om natten slik at den andre får sove..? De fleste bytter på det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmemor Skrevet 22. november 2024 #105 Del Skrevet 22. november 2024 Klump skrev (5 minutter siden): Jeg må si jeg stiller meg undrende til hvordan dette skal gå etterhvert, men de finner vel ut av det! Godt hun ikke har en mann som skal tilbake på jobb om en uke, der hun har hovedansvaret hver eneste ukedag. Det tror jeg rett og slett hun hadde hatt problemer med å takle. Litt absurd tanke for en med flere barn og litt fartstid som mor. Hun er veldig heldig med han og hans arbeid ja. Han har jo sagt fra til de han jobber for at han nå trenger 4-8 uker på å lage ett produkt, mot toppen 5 dager tidligere. Så spørs det da om han er så uerstattelig at alle ønsker å vente på han. For han kommer til å prioritere sønnen over alt, som de fleste gjør 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 22. november 2024 #106 Del Skrevet 22. november 2024 Palmemor skrev (12 minutter siden): Er jo slitsomt når alle 24 timene i døgnet er planlagt på forhånd og med tidsinnstilt mating og pumping… når hun bruker 30-45 min på å pumpe og en halvtime på å gi mat og så en time på å vaske utstyr så… Jeg for min del gav flaske til førstemann - fordi jeg ikke fikk til ammingen. Da jeg fikk neste så gikk ammingen som en lek og det var en helt annen verden å slippe å vaske og koke flasker. SÅÅÅ mye enklere å amme, synes nå jeg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stavangebrud2012 Skrevet 22. november 2024 #107 Del Skrevet 22. november 2024 Er ikke alt dette proteinpulveret han har i alt veldig ultraprosessert? Samme med alle shakene? Lite ren mat virker det som 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 22. november 2024 #108 Del Skrevet 22. november 2024 DaisyD skrev (5 minutter siden): Jeg for min del gav flaske til førstemann - fordi jeg ikke fikk til ammingen. Da jeg fikk neste så gikk ammingen som en lek og det var en helt annen verden å slippe å vaske og koke flasker. SÅÅÅ mye enklere å amme, synes nå jeg. Skal dette ammegnålet ta over denne tråden også.. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freydis Skrevet 22. november 2024 #109 Del Skrevet 22. november 2024 J.. skrev (35 minutter siden): Skal dette ammegnålet ta over denne tråden også.. Sorry - så ikke at det var en pappa-tråd - men jeg svarte bare på et innlegg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 23. november 2024 #110 Del Skrevet 23. november 2024 De er jo heldige som har denne muligheten. Jobber hjemmefra med stor frihet begge to, slik at begge kan være likeverdig delaktige i å dekke babyens behov. Synes det er helt supert jeg! For de fleste av oss så funker jo ikke denne ordningen for pappa skal tilbake på jobb etter to uker. Han jobber vel i hovedsak for japanske firma som uansett er aktive på natta, så jeg tenker at det er delvis grunnen til at de har en forskjøvet døgnrytme ift oss med 8-16 jobb. At det skal bli negativt at en pappa tar likeverdig ansvar er veldig vanskelig å forstå. Mammaen er jo hjemme og tilstede og viser så langt mer morsinstikt og tilknytning enn en viss annen influenser hvert fall. 12 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 23. november 2024 #111 Del Skrevet 23. november 2024 Stavangebrud2012 skrev (14 timer siden): Er ikke alt dette proteinpulveret han har i alt veldig ultraprosessert? Samme med alle shakene? Lite ren mat virker det som Jo. Og et vanvittig forbruk av julebrus. Og posehavregrøt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 23. november 2024 #112 Del Skrevet 23. november 2024 Vilde78 skrev (5 minutter siden): De er jo heldige som har denne muligheten. Jobber hjemmefra med stor frihet begge to, slik at begge kan være likeverdig delaktige i å dekke babyens behov. Synes det er helt supert jeg! For de fleste av oss så funker jo ikke denne ordningen for pappa skal tilbake på jobb etter to uker. Han jobber vel i hovedsak for japanske firma som uansett er aktive på natta, så jeg tenker at det er delvis grunnen til at de har en forskjøvet døgnrytme ift oss med 8-16 jobb. At det skal bli negativt at en pappa tar likeverdig ansvar er veldig vanskelig å forstå. Mammaen er jo hjemme og tilstede og viser så langt mer morsinstikt og tilknytning enn en viss annen influenser hvert fall. En viss annen influenser takler i allefall søvnmangel helt ok, og har babyen sin inntil seg om natten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 23. november 2024 #113 Del Skrevet 23. november 2024 Poly skrev (Akkurat nå): En viss annen influenser takler i allefall søvnmangel helt ok, og har babyen sin inntil seg om natten. Hvem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. november 2024 #114 Del Skrevet 23. november 2024 Poly skrev (1 time siden): En viss annen influenser takler i allefall søvnmangel helt ok, og har babyen sin inntil seg om natten. Du er der på kveldstid å bevitner dette,eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. november 2024 #115 Del Skrevet 23. november 2024 Klump skrev (1 time siden): Hvem? Sophie Elise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilde78 Skrevet 23. november 2024 #116 Del Skrevet 23. november 2024 (endret) Poly skrev (1 time siden): En viss annen influenser takler i allefall søvnmangel helt ok, og har babyen sin inntil seg om natten. Det er vanskelig når du er i utlandet en lang flytur unna babyen - eller sover på et helt annet rom enn babyen, gitt. Babyen til Stina og Per Fredrik har så langt i livet hatt begge sine foreldre nært både dag og natt. Relativt utdatert syn å evt mene at mor er mer verdt enn far i baby-stadiet. Det er helt supert at baby tidlig får en god tilknytning til både mor og far. Endret 23. november 2024 av Vilde78 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 23. november 2024 #117 Del Skrevet 23. november 2024 J.. skrev (1 time siden): Sophie Elise. Hun har jo nightnanny, da. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosmakroni Skrevet 23. november 2024 #118 Del Skrevet 23. november 2024 Stakkar PF som er night nanny i dette tilfelle. Håper han klarer å si fra da om det blir helt krise. Han har jo faktisk en jobb ved siden av snap også han må følge opp. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 23. november 2024 #119 Del Skrevet 23. november 2024 Kokosmakroni skrev (19 minutter siden): Stakkar PF som er night nanny i dette tilfelle. Håper han klarer å si fra da om det blir helt krise. Han har jo faktisk en jobb ved siden av snap også han må følge opp. Mor er uthvilt og leker deilig foran speilet mens far er fullstendig utslitt. 20 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 23. november 2024 #120 Del Skrevet 23. november 2024 Poly skrev (6 minutter siden): Mor er uthvilt og leker deilig foran speilet mens far er fullstendig utslitt. Spraytanna og krøllet håret, ett tonn løsvipper og sminke. Jaja, hver sine prioriteringer. Stina kunne definitivt ikke vært sammen med «mannen i gata», det er i hvert fall sikkert. Stakkars PF. Og hvorfor får han ikke sove i sengen? Eller et gjesterom? Tynn madrass som er altfor kort?! Hvor er venner, foreldre og søsken? 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå