Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Nussepus skrev (1 minutt siden):

Skriver under på denne altså. 

Då er det godt eg ikkje tek kvinneguiden som offesiell kilde. Elles ville eg ha røska opp i det. Det viser jo eit menneskesyn, og ein  kvalitet på faget som ikkje kan være forenelig med å ha eit slikt arbeid.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nussepus skrev (5 minutter siden):

Jeg og. Og alle mine kollegaer med meg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (5 minutter siden):

Då er det godt eg ikkje tek kvinneguiden som offesiell kilde. Elles ville eg ha røska opp i det. Det viser jo eit menneskesyn, og ein  kvalitet på faget som ikkje kan være forenelig med å ha eit slikt arbeid.

Er du helt blåst? Tror du ikke folk snakker om andre folk i ETHVERT yrke?

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PelleK altså. Plan for å lure buksetyv, kjøre over tannkremtube, supermann-muscle-ups, legevakt for litt feber og klemt finger... Greier ikke avfølge heller vettu, er så spent på hva som blir det neste han finner på😂

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (17 minutter siden):

Du vitnar om ein liten forståelse og toleranse.  Og om det stemmer at det gjeld grin eg innvendig. Er det berre somatikk og  nevrotypisk som gjeld i di bok?

Jeg kan love deg at jeg har god forståelse for andres situasjon, uansett hva det er. Jeg tolererer også vanvittig mye som de fleste ikke ville tolerert å stå i på jobb. Jeg håndterer stort sett somatikk, men også MYE psykiatri og nevrodivergens, da dette i mange tilfeller henger sammen. Jeg møter mennesker på deres nivå, uttrykksmåte og med respekt. Jeg er god i jobben min (som jeg ikke får lov til å skrive hva er pga. KG's retningslinjer). KG burde ikke brukes som en offisiell kilde, nei, men her ser du jo at vi er flere som sier det samme som meg.

Nussepus skrev (12 minutter siden):

Palmemor skrev (6 minutter siden):

Jeg og. Og alle mine kollegaer med meg. 

Dojakitty skrev (1 minutt siden):

Dette gjelder ikke bare innenfor helsevesenet, men, som andre påpeker, innenfor ALLE bransjer. Selvfølgelig blir det snakket om folk man møter i arbeidssammenheng som forholder seg til verden på en helt annen måte enn folk flest. Det er kanskje ikke optimalt, men det er ikke synonymt med å være et dårlig menneske. I så fall er vi alle dårlige mennesker.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at jeg flere ganger, både på legevakt og i akuttmottak, har sagt klart fra til personer som bare tropper opp med problemstillinger som ikke hører hjemme der hva jeg synes. Så det gjelder ikke bare i "det skjulte" 😉

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JegErIkkeMeg skrev (1 minutt siden):

Jeg kan love deg at jeg har god forståelse for andres situasjon, uansett hva det er. Jeg tolererer også vanvittig mye som de fleste ikke ville tolerert å stå i på jobb. Jeg håndterer stort sett somatikk, men også MYE psykiatri og nevrodivergens, da dette i mange tilfeller henger sammen. Jeg møter mennesker på deres nivå, uttrykksmåte og med respekt. Jeg er god i jobben min (som jeg ikke får lov til å skrive hva er pga. KG's retningslinjer). KG burde ikke brukes som en offisiell kilde, nei, men her ser du jo at vi er flere som sier det samme som meg.

Dette gjelder ikke bare innenfor helsevesenet, men, som andre påpeker, innenfor ALLE bransjer. Selvfølgelig blir det snakket om folk man møter i arbeidssammenheng som forholder seg til verden på en helt annen måte enn folk flest. Det er kanskje ikke optimalt, men det er ikke synonymt med å være et dårlig menneske. I så fall er vi alle dårlige mennesker.

Ikke oss-to 🥹 hun gjør ikke sånt 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JegErIkkeMeg skrev (5 minutter siden):

JegErIkkeMeg skrev (3 minutter siden):

Kan jo legge til at jeg flere ganger, både på legevakt og i akuttmottak, har sagt klart fra til personer som bare tropper opp med problemstillinger som ikke hører hjemme der hva jeg synes. Så det gjelder ikke bare i "det skjulte" 😉

Eg kan berre svare at det å le av passientar bryt med dei yrkes etiske rettningslinjene som gjeld for yrket. Det burde slåast hardt ned på ved einkvar arbeidsplass. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (12 minutter siden):

Ikke oss-to 🥹 hun gjør ikke sånt 

Nei sant, hun er bedre enn oss alle!

oss-to skrev (3 minutter siden):

Eg kan berre svare at det å le av passientar bryt med dei yrkes etiske rettningslinjene som gjeld for yrket. Det burde slåast hardt ned på ved einkvar arbeidsplass. 

Du viser nok en gang at alt du vil er å være vrang mot alle som mener noe annet enn gode ting om PF/SB. Jeg er god i jobben min og redder liv på daglig basis, jeg kan leve med at du synes jeg ikke er skikket til jobben min. Jeg skal likevel redde livet ditt hvis det står om det ✌🏼

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (4 minutter siden):

Jeg har jobbet med bortimot 50 ulike leger og enda fler andre profesjoner og jeg kan garantere deg at 98% av de «ler» av de som er litt utenfor normalen. Kanskje ikke ler av de i ordets rette forstand, men de snakkes om. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig flirer de når en voksen mann tråkker opp på legevakten med en vond finger. Det er jo fullstendig idiotisk og hjernedødt av Pelle!  

Er selv helsepersonell (dog ikke på legevakt), og humor - også på pasienters bekostning, er en del av heverdagen og ofte en overlevelses taktikk som jeg har sett på en hver arbeidsplass jeg har vært på!

Beklager, men vi helsepersonell er ikke noe mer skinnhellige enn andre folk!

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

firetoen skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig flirer de når en voksen mann tråkker opp på legevakten med en vond finger. Det er jo fullstendig idiotisk og hjernedødt av Pelle!  

Er selv helsepersonell (dog ikke på legevakt), og humor - også på pasienters bekostning, er en del av heverdagen og ofte en overlevelses taktikk som jeg har sett på en hver arbeidsplass jeg har vært på!

Beklager, men vi helsepersonell er ikke noe mer skinnhellige enn andre folk!

Ja , humor er viktig,. Det å le med og ikkje av er vell regelen. Er flau og skjønner eg må sette meir pris på arbeidsplassen min. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , humor er viktig,. Det å le med og ikkje av er vell regelen. Er flau og skjønner eg må sette meir pris på arbeidsplassen min. 

Lykke til! 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ler man av pasienter, kunder og andre. Det er en del av det å skape et tilhold og hjelper på stress. Istedenfor å gråte av håpløse folk, så ler man. Det betyr ikke at man mangler empati eller er fæle folk. Det betyr at man er menneskelig. Samtalen på bakrommet etter at sykepleier 1 hadde sett på fingeren til PelleK:

Sykepleier 2: «Hva var det han ville nå da??»

Sykepleier 1: «Jeg varsler ikke bakvakta på det der, for å si det sånn… han sa noe om at det var «som tatt ut av en meme», at han har klemt fingeren sin mellom noen vekter. Den var litt blå. Han sto rett opp og ned, lo litt og sa han hadde 7 av 10 på NRS. Jeg vurderte serr å finne frem FACES og vise ham at det kan ikke være heeeelt rett.»

Sykepleier 2: “Wow, jaja.. Jeg har vel kanskje sett verre, men det er en stund siden…»

Sykepleier 1: «Lyset på, men ingen hjemme.. ga han en ispose og sa han måtte si ifra om det ble verre. Vedder 100 kr på at vi ser han i morgen også. Han sa noe om å punktere den.»

Endret av KaraThrace
  • Liker 8
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JegErIkkeMeg skrev (15 minutter siden):

Nei sant, hun er bedre enn oss alle!

Du viser nok en gang at alt du vil er å være vrang mot alle som mener noe annet enn gode ting om PF/SB. Jeg er god i jobben min og redder liv på daglig basis, jeg kan leve med at du synes jeg ikke er skikket til jobben min. Jeg skal likevel redde livet ditt hvis det står om det ✌🏼

Korleis får du deg til å skrive slikt?  Eg har svart på spørsmål etter mi overbevisning.  Heilt ærlig med dine holdningar tvilar eg på du er helsepersonell men det blir for dumt å skrive.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faltforfristelsen
Dojakitty skrev (49 minutter siden):

Finnes galgenhumor på alle arbeidsplasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
faltforfristelsen skrev (2 minutter siden):

Finnes galgenhumor på alle arbeidsplasser

Det er vel forskjel på galgenhumor og å le av folk? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (17 minutter siden):

Korleis får du deg til å skrive slikt?  Eg har svart på spørsmål etter mi overbevisning.  Heilt ærlig med dine holdningar tvilar eg på du er helsepersonell men det blir for dumt å skrive.

Det eneste som er tydelig her er at du ikke er helsepersonell. Den samtalen der kunne godt ha funnet sted på legevakt/akuttmottak

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faltforfristelsen
oss-to skrev (4 minutter siden):

Det er vel forskjel på galgenhumor og å le av folk? 

Tenker også det er forskjell på å le av folk i form av latterliggjøring, og å le av at "dette ble litt komisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (2 minutter siden):

Tenker også det er forskjell på å le av folk i form av latterliggjøring, og å le av at "dette ble litt komisk".

Enig!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...