Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Den der elghistorien til PelleK. Den tok faen meg kaka. Den bekreftet bare alt jeg trodde og mer til. Hvem klarer å bli så sosialt misforstått at «si ifra om du får tak i noe elgkjøtt» blir til at PelleK kjører langt opp i gokk for å egenhendig ta over en nylig skutt HEL ELG fra en random dude. I mustangen sin? Og at han bruker 15k på KJØLEPLASS til en elg som egentlig skal henge i 40 døgngrader? Jeg regelrett dævver.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han minner meg om en jeg gikk på skole med før, som var autist/maglet noen sosiale antenner. Han måtte få alt inn med t-skje og forsto ikke om noe var kødd eller ikke. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (4 timer siden):

Kva legg du i stakkars unge?

Korleis meinar du dette kan forvirre eit born på nokre månader?  Trur du barn er født med ein forventning om eit A4 liv?  eller kan det tenkast at barnet tilpassar seg dei rutinar foreldrene har ?....

Jeg har forventninger om at barnets behov blir møtt når det kommer til stimuli, oppmerksomhet og stell. 

Ingen barn fødes a4, men dem fødes med krav om at man hører på signaler og lytter til behovene dems. Men det at foreldrene prøver å tviholde på sine levemåter med 10h søvn fordi klokka mener det er viktigere enn å stå opp når ungen våkner og starte dagen. Eller mener du at ungen bare må godta at mor og far skal ha sine timer med REM før han får sine behov møtt? Det at trilletur uteblir fordi det blir for tett innpå "pappatid". Eller det faktum at mor mener det er viktigere å snakke med kamera enn å snu seg og svare ungen som ligger og prøver å få kontakt. Ja kall meg Karen, stakkars unge.

Screenshot_20250213_151226_Chrome.jpg

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niffler skrev (19 minutter siden):

Jeg har forventninger om at barnets behov blir møtt når det kommer til stimuli, oppmerksomhet og stell. 

Ingen barn fødes a4, men dem fødes med krav om at man hører på signaler og lytter til behovene dems. Men det at foreldrene prøver å tviholde på sine levemåter med 10h søvn fordi klokka mener det er viktigere enn å stå opp når ungen våkner og starte dagen. Eller mener du at ungen bare må godta at mor og far skal ha sine timer med REM før han får sine behov møtt? Det at trilletur uteblir fordi det blir for tett innpå "pappatid". Eller det faktum at mor mener det er viktigere å snakke med kamera enn å snu seg og svare ungen som ligger og prøver å få kontakt. Ja kall meg Karen, stakkars unge.

Screenshot_20250213_151226_Chrome.jpg

Ok Karen.Du svarer ikkje på spørsmåla.  I innegget eg kommenterte, var det hud mot hud på dagtid du ville til livs. No i tilsvaret, på mitt svar ,kjem du med kritikk på andre områder . Eg kommenterte på korvidt at eit barn på 3 månadar  lid noko belastning med å få hudkontakt. En får truleg inn både kontakt og nakketrening .

Vill også seie veit du at dette barnet ikkje får dekt behova sine, VEIT som i ha bevis ikkje synsing , so jar du plikt å melde frå..

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (2 timer siden):

Den der elghistorien til PelleK. Den tok faen meg kaka. Den bekreftet bare alt jeg trodde og mer til. Hvem klarer å bli så sosialt misforstått at «si ifra om du får tak i noe elgkjøtt» blir til at PelleK kjører langt opp i gokk for å egenhendig ta over en nylig skutt HEL ELG fra en random dude. I mustangen sin? Og at han bruker 15k på KJØLEPLASS til en elg som egentlig skal henge i 40 døgngrader? Jeg regelrett dævver.

Det der er faktisk noe av det sykeste… jeg er ikke lenger i tvil for å si det sånn… her er det diagnose 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (1 time siden):

Ok Karen.Du svarer ikkje på spørsmåla.  I innegget eg kommenterte, var det hud mot hud på dagtid du ville til livs. No i tilsvaret, på mitt svar ,kjem du med kritikk på andre områder . Eg kommenterte på korvidt at eit barn på 3 månadar  lid noko belastning med å få hudkontakt. En får truleg inn både kontakt og nakketrening .

Vill også seie veit du at dette barnet ikkje får dekt behova sine, VEIT som i ha bevis ikkje synsing , so jar du plikt å melde frå..

Svarte på spørsmålet ditt i første. Å drive å kle av deg med ungen og legge deg i et mørkt rom er noe jeg mener er unødvendig og kan skape forvirring hvis Stina mener han sliter på natta. 

Selvfølgelig lider ikke barn av å ha hud mot hud. Men måten dem gjør på virker så, ja hva skal jeg si.. ehm rar? Hud mot hud er naturlig og fint ikke missforstå meg der.

Jeg svarte også på om jeg mente barnets behov ikke ble bemøtt. Men jeg er ikke så Karen at jeg ikke skjønner at det skjer ting utenfor de 20 snapene man ser hver dag. Noe som ikke er bevis hverken for eller emot at barnet får dekket det den skal. Derfor man skal ta det dem legger ut med en klype salt. Ungen får mat og puster, mer enn det gir jeg faen i om den ungen ligger på gulvet i 2h eller 2min om dagen. Jeg kan ikke vite, det kan ikke du heller. Men dette er et forum hvor man må få lov til å stille spørsmål og diskutere deres rare vaner. 

Jeg har vært borti mange dysfunksjonelle foreldre, og ser ingen grunn til at ting vill enten gå seg til etterhvert, ellers håper jeg dem søker hjelp dersom dem får problemer. Men jeg står fritt til å diskutere ting dem selv legger ut. Akkurat som folk diskuterer treningen til pf, musikken hans så står jeg fritt til å diskutere de tingene han legger ut om ungen. Jeg synes folk er så raske med å ringe barnevernet eller "hvis du er så urolig så har du meldeplikt". Det er forskjell på å barbere og skjære av seg huet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og den sveisen da gitt! Nei, nå gir jeg meg over 🤣🤣🤣🤣 PelleK!! Oppriktig talt!! Du kan ikke gå rundt sånn, det her MÅ være en spøk!

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (1 time siden):

Og den sveisen da gitt! Nei, nå gir jeg meg over 🤣🤣🤣🤣 PelleK!! Oppriktig talt!! Du kan ikke gå rundt sånn, det her MÅ være en spøk!

Skikkelig kjærring frisyre🤪 ser mere ut som en hjemmeklipp

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granneman82 skrev (11 minutter siden):

Screen_Recording_20250213_164212_Snapchat(1).jpg

Screen_Recording_20250213_164212_Snapchat.jpg

😂🙈Skikkelig kledelig den luggen der😂Ser ut som tanta mi😂

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnanna15 skrev (2 minutter siden):

😂🙈Skikkelig kledelig den luggen der😂Ser ut som tanta mi😂

Haha😁🤣  Tør vedde på at tanta di kler den bedre 😄😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granneman82 skrev (3 minutter siden):

Haha😁🤣  Tør vedde på at tanta di kler den bedre 😄😄

Det gjør a og hun er snart 70😂

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en sveis 😅 Verste er jo at han egentlig er en veldig kjekk mann som ødelegger seg selv med overtrening og bad hair. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gipetto skrev (På 11.2.2025 den 15.17):

Spurte han faktisk her om dagen om han skal fortsette sitt strenge regime når det kommer til mat og trening, når P blir større og forstår mer. Og om han tror dette er noe som kan påvirke P negativt. Enda ikke fått noe svar, og han svarer som regel rimelig kjapt enten i chat eller tar det opp i fellesskap. 

Jeg spurte også for en stund siden hvordan de tenkte rundt måltider og kosthold når P begynner å spise vanlig mat. Fikk aldri svar. Han har alltid svart på ting før og etter dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kittykaat skrev (Akkurat nå):

Jeg håper de koppene er forsikret.. bare venter på at hyllen de står på skal kollapse ved et uhell 🙈

Du seier noko😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...