Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

plomman skrev (14 timer siden):

Nei det var ikke det jeg mente. Jeg bare satt det på spissen for å få frem et poeng. Jeg har ikke noe oversikt over hvor mange studier som veier for eller imot, og jeg ser heller ikke problemet med å kalle det fake sukker. Det er jo akkurat det det er. 

Problemet er at kunstig søtning er veldig mye forskjellig. Det gir ikke mening å si at det generelt er farlig eller trygt. Det blir som å si at det enten er farlig eller trygt å ta medisiner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er tvers igjennom god. Han sprer mye godt rundt seg. So what om han har litt spes rutine og interesser. Alle har vi jo et snev av autisme på hver vår måte. Betyr ikke at man har noen diagnose. Han er jo en type som lærer fort, japansk, musikk, osv. Han er nok evnerik av seg. 

Synes han er en svært god pappa også.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (12 minutter siden):

Jeg synes han er tvers igjennom god. Han sprer mye godt rundt seg. So what om han har litt spes rutine og interesser. Alle har vi jo et snev av autisme på hver vår måte. Betyr ikke at man har noen diagnose. Han er jo en type som lærer fort, japansk, musikk, osv. Han er nok evnerik av seg. 

Han er helt topp! Særegen, men det spiller jo ingen trille. Han kan ekstremt mye og er dyktig i jobben sin. Og han har jobbet for å komme dit han er idag og det står det respekt av 👏👏 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leetha skrev (14 minutter siden):

Alle har vi jo et snev av autisme på hver vår måte. 

Akkurat dette er reinspikka tøv. Bortsett fra det er jeg enig i det du skriver. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCortado skrev (50 minutter siden):

Akkurat dette er reinspikka tøv. Bortsett fra det er jeg enig i det du skriver. 

Altså... selfølgelig satt på spissen, men hvis man snakker med folk om ting så har alle sine rutiner og "særegenheter". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (9 timer siden):

Godt skrevet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (22 timer siden):

Altså... selfølgelig satt på spissen, men hvis man snakker med folk om ting så har alle sine rutiner og "særegenheter". 

Da har de det, sine egne rutiner og særegenheter, og ikke et snev av autisme. Jeg "liker" ikke rutiner. Jeg får angst, meltdowns og funksjonssvikt når rutinene mine endres. Jeg vil ikke være "hun der", men jeg vil ikke at vi skal minimere for eks autisme til "rutiner og særegenheter" uten å skjønne mekanismene rundt 🙏❤️

Endret av refill
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (10 minutter siden):

Da har de det, sine egne rutiner og særegenheter, og ikke et snev av autisme. Jeg "liker" ikke rutiner. Jeg får angst, meltdowns og funksjonssvikt når rutinene mine endres. Jeg vil ikke være "hun der", men jeg vil ikke at vi skal minimere for eks autisme til "rutiner og særegenheter" uten å skjønne mekanismene rundt 🙏❤️

Fint innspill! Folk tror de kan diagnotisere i øst og vest uten å ha noen form for kompetanse..

Blir som de som tror at liker å ha det ryddig = OCD..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (1 time siden):

Som sakt, det er satt på spissen. Det er noe man "sier". Feks ei på jobben som ikke klarte å gi jentene blå kopp, måtte gi de rosa. "Å, jeg har et snev av autisme". Det betyr ikke at man har autisme. Om det er feil eller rett å kommentere er en annen sak. 

Jeg prøvde kun å være positiv til P. 

Men på disse sidene blir jo alt vrengt på uansett hvordan man er eller hva man skriver

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (14 minutter siden):

Som sakt, det er satt på spissen. Det er noe man "sier". Feks ei på jobben som ikke klarte å gi jentene blå kopp, måtte gi de rosa. "Å, jeg har et snev av autisme". Det betyr ikke at man har autisme. Om det er feil eller rett å kommentere er en annen sak. 

Jeg prøvde kun å være positiv til P. 

Men på disse sidene blir jo alt vrengt på uansett hvordan man er eller hva man skriver

Jeg vet det er noe som sies, og jeg prøver å komme med et innspill på en så respektfull måte jeg kan uten å skulle være negativ kjerring på et "underholdningsforum", på at det er dumt å slenge om seg med diagnoser uberettiget. Så kan jo du velge å ta det som at jeg vrenger og vrir på alt, eller tenke at "hm, hun har kanskje et poeng". Det er selvsagt opp til deg og de som leser det, og jeg skal ikke gjøre noe større nummer utav det 😊 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser her at så mange klager på han, synes han gjør så mye rart og tenker han er på spekteret. Jeg skrev da som jeg gjorde for det betyr ikke at man er på spekteret fordi man gjør slik og slik.  At man må se litt på seg selv før man sier noe om andre. Jeg beklager virkelig om noen følte seg støtt fordi jeg skrev "alle har vi jo et snev av". Jeg trodde virkelig at man skulle forstå den.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leetha skrev (12 minutter siden):

Jeg leser her at så mange klager på han, synes han gjør så mye rart og tenker han er på spekteret. Jeg skrev da som jeg gjorde for det betyr ikke at man er på spekteret fordi man gjør slik og slik.  At man må se litt på seg selv før man sier noe om andre. Jeg beklager virkelig om noen følte seg støtt fordi jeg skrev "alle har vi jo et snev av". Jeg trodde virkelig at man skulle forstå den.

Det er jo ett velkjent utrykk «vi er alle litt autister», så de forstår nok. Men behovet for å kverulere er større enn behovet for å forstå :) 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (6 minutter siden):

Det er jo ett velkjent utrykk «vi er alle litt autister», så de forstår nok. Men behovet for å kverulere er større enn behovet for å forstå :) 

Det finnes mange uttrykk som er normale,men nedsettende.

Før var jo "mongo" heeeelt innafor å si også.

At noe er normalt betyr ikke at det er greit.

Å si ting som "vi er alle litt autistisk" er helt unødvendig,da kan man heller si "vi er alle litt firkantet" eller "stuck up" om man vil.

Å si noe er "dødfødt" når man mener noe er håpløst,er ned samme gaten.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J.. skrev (1 minutt siden):

Det finnes mange uttrykk som er normale,men nedsettende.

Før var jo "mongo" heeeelt innafor å si også.

At noe er normalt betyr ikke at det er greit.

Å si ting som "vi er alle litt autistisk" er helt unødvendig,da kan man heller si "vi er alle litt firkantet" eller "stuck up" om man vil.

Å si noe er "dødfødt" når man mener noe er håpløst,er ned samme gaten.

Akkurat. Så da er jo P og fruen nedsettende da. Merkelig at du forsvarer de sånn da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (Akkurat nå):

Så da er jo P og fruen nedsettende da.

Vanskelig å forstå hva du prøver å få frem her,du må gjerne utdype.

Er det en referanse til noe de har sagt/gjort må du gjerne vise til kilder.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (16 minutter siden):

Vanskelig å forstå hva du prøver å få frem her,du må gjerne utdype.

Er det en referanse til noe de har sagt/gjort må du gjerne vise til kilder.

Vanskelig å vise til kilder som forsvinner etter 24 timer 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (13 minutter siden):

Vanskelig å vise til kilder som forsvinner etter 24 timer 

Derfor man screenshot'er mens man ser det..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...