Gå til innhold

PelleK

Øyeblikk

Anbefalte innlegg

Pigaloppa skrev (45 minutter siden):

Tror du ikke Stina skifter bleier når PF er ute av huset og gjør sine ting? Han er veldig flink å påpeke alt han gjør, nesten som han må skryte litt av seg selv. Mulig at Stina ikke har samme behovet med å fortelle hver bleie hun bytter? Alt er nok ikke sånn som det ser ut på snap, hverken fra hans eller hennes side.

Enig, synes mye av det han poster virker veldig snikskrytete, eventuelt passiv-aggressivt mot Stina. Og måten han ordlegger seg virker for meg som fisking av sympati og beundring. «Skal på matbutikken for å handle for Stina, igjen. Hun sender meg lange handlelister hver dag 😌» «skal bare rydde og vaske hele huset og sterilisere alt dette for Stina før jeg lager meg mat. Rakk ikke å spise frokost i dag 😌»

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guido skrev (1 time siden):

Stakkars mann, nå skal han måke alle oppkjørslene for hele nabolaget med den nye freseren sin, fordi han hadde blitt kjempeglad hvis noen hadde gjort det for han tidligere. 

Stakkars mann som uppfordret tar på seg å måke snø?..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
AntiBullshit skrev (18 minutter siden):

Enig, synes mye av det han poster virker veldig snikskrytete, eventuelt passiv-aggressivt mot Stina. Og måten han ordlegger seg virker for meg som fisking av sympati og beundring. «Skal på matbutikken for å handle for Stina, igjen. Hun sender meg lange handlelister hver dag 😌» «skal bare rydde og vaske hele huset og sterilisere alt dette for Stina før jeg lager meg mat. Rakk ikke å spise frokost i dag 😌»

Jeg oppfatter han ikke sånn i det hele tatt. Jeg oppfatter det bare som nøytral deling av informasjon. Han deler jo mye rart som er litt uinteressant og har ingen grenser for hvor mye han kan legge ut. For han er det bare en form for nøytral logging. Fascinerende innimellom men mest kjedelig. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (23 minutter siden):

Hahaha. Når du skriver det sånn så kan det virke slik, lo litt nå. 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (35 minutter siden):

Synes også at han har kommet med en del (passiv aggressive) «stikk» mot Stina i det siste, kanskje han har begynt å bli lei av å bli pisket rundt? 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (25 minutter siden):

Stakkars mann som uppfordret tar på seg å måke snø?..

Man kan si mye om PF. Men fy søren så snill og godhjertet mann ❤️

Skjønner litt hva personen mener med "stakkars" mann som måker andres gårdsplasser fordi han hadde blitt glad om noen brøytet for han. Det virker jo som PF ikke er bortskjemt med at noen gjør så mye for han. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kløvereng skrev (22 minutter siden):

Synes også at han har kommet med en del (passiv aggressive) «stikk» mot Stina i det siste, kanskje han har begynt å bli lei av å bli pisket rundt? 

#freepuffedikk

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

plomman skrev (På 4.1.2025 den 1.56):

Men kunstig sukker får de begge i seg til den store gullmedalje. Tror kanskje de skulle gjort litt research på hva det faktisk gjør med kropp og hjerne 🙄

Kunstig sukker er ikke farlig. Finnes utrolig mye forskning på dette over lang tid. Et eksempel: https://nhi.no/kosthold/ernaring/aspartam-kunstig-sotningsmiddel

https://www.fhi.no/le/kosthold/fakta-om-sotstoffene/

Endret av Wor
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså… noen andre som reagerte på størrelsen til den musa han fant når han fresa snø nå nettopp? Den var jo diger… må jo ha vært ei rotte😱😱😱 og han lot den krabbe opp i hånda og rundt på klærne sine… 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongla skrev (57 minutter siden):

Altså… noen andre som reagerte på størrelsen til den musa han fant når han fresa snø nå nettopp? Den var jo diger… må jo ha vært ei rotte😱😱😱 og han lot den krabbe opp i hånda og rundt på klærne sine… 

Temmelig sikker på at det der var en rotte🙈 Jeg har hatt en sånn helt lik utenfor hjemme, og det var rotte. Mus er for det meste tini-tiny/itty-bitty, med kortere hale. Den PF viste var svær og hadde lang hale. Det er også noe med hode og øynene/ørene på denne PF viste som ikke ligner vanlig mus. Mus er som oftest mørkere i pelsen, samt mye mer menneskesky. Rotter er veldig spretne og av natur mer lekne og nysgjerrige enn mus. 

Endret av Jea10
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ei rotte, ikke ei mus! Fy fader! 😱

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant😱🙈😱 Enda så glad jeg er i dyr selv så ville jeg ALDRI ha latt en sånn rotte krabbe opp i hånda mi og på klærne mine… hvertfall ikke med en liten baby i huset… og så lurer jeg på hva han gjorde med den etterpå… lagde han snøhule til den eller???😂🙈😱

Endret av Kongla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den øverst er rotte, og den nederst er mus 🙊

BC1004EE-91A9-48C0-A9B6-319EAB9A1E78.thumb.jpeg.c62ed54a0a0c71113a409536479960e9.jpeg

Endret av Jea10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe «musa» lystrer og bruker snøhulen fremfor garasjen eller loftet deres da. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Poly skrev (Akkurat nå):

Får håpe «musa» lystrer og bruker snøhulen fremfor garasjen eller loftet deres da. 

Haha😂 Det tenkte jeg også! Tipper naboene også er glade for at han redda den rotta…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten her har kommet hjem med både mus og rotter. Det der er IKKE en «søt liten mus». Det er ei svær rotte! Man ser det på både størrelse, hale og ører.

fy søren😝

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svartfugl skrev (12 timer siden):

Sier virkelig 9/10 studier at "fake" sukker er farlig? Det må være spennende studier, som kan bruke et så vidt begrep og konkludere så tydelig. Kunstig søtning er jo veldig mye forskjellig. Men jeg ønsker meg gjerne en lenke til en studie som er peer reviewed, som opererer med begrepet "fake" sukker og som konkluderer med at det er farlig.

Nei det var ikke det jeg mente. Jeg bare satt det på spissen for å få frem et poeng. Jeg har ikke noe oversikt over hvor mange studier som veier for eller imot, og jeg ser heller ikke problemet med å kalle det fake sukker. Det er jo akkurat det det er. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wor skrev (3 timer siden):

Kunstig sukker er ikke farlig. Finnes utrolig mye forskning på dette over lang tid. Et eksempel: https://nhi.no/kosthold/ernaring/aspartam-kunstig-sotningsmiddel

https://www.fhi.no/le/kosthold/fakta-om-sotstoffene/

Aspartam har bare vært på markedet siden 80tallet. Hvor lenge ble det sagt at røyking var bra for deg før de fant ut det stikk motsatte?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...