Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Orly skrev (8 minutter siden):

Synes ikke du er sær i det hele tatt, men godt oppdratt og oppegående :)

Takk 👏

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple Diamond skrev (8 minutter siden):

Jeg liker også å føle meg fresh, men ikke alltid man kan være på topp etter noen timer på utflukt i syden f.eks 😅 Nå vet jeg ikke hva Pelle og co var ute på, men bryr meg ikke så veldig heller 😊

Neida, men i syden er man ofte når det er 35 varmegrader og svett kropp generelt er vanskelig å unngå. Men jeg personlig ville ikke dratt fra flere timers utflukt rett på en restaurant uansett hvor jeg befant meg. Dusjer og kler seg før man spiser. 

Jobber man som f.eks. rørlegger eller bilmekaniker (skitne yrker) så dusjer man gjerne før man spiser hjemme og. Det er bare noe man gjør…

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.nrk.no/trondelag/bar-overkropp-i-det-offentlige-rom-1.11053022

Det er ikke første gang jeg linker til en artikkel om skikk og bruk når det gjelder PF.

Jeg vet ikke om han er uvitende, eller om han bare gir blanke f...

Samtidig er det super-vittig at han løper rundt barbeint og i baris, mens han dagen før bruker paraply for å skjerme seg mot solen... i den grad at Stina må holde paraplyen for ham mens han henger på plass jordbær-amplene 🙈

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Oline5 skrev (2 minutter siden):

https://www.nrk.no/trondelag/bar-overkropp-i-det-offentlige-rom-1.11053022

Det er ikke første gang jeg linker til en artikkel om skikk og bruk når det gjelder PF.

Jeg vet ikke om han er uvitende, eller om han bare gir blanke f...

Samtidig er det super-vittig at han løper rundt barbeint og i baris, mens han dagen før bruker paraply for å skjerme seg mot solen... i den grad at Stina må holde paraplyen for ham mens han henger på plass jordbær-amplene 🙈

Den seansen så jeg og trodde helt oppriktig det var kødd. 

Hvis han får nok kommentarer på å kle på seg så gjør han det nok. Rart ikke hun som er så opptatt av at alt skal være så på stell, ikke sier fra til han

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (3 timer siden):

Blir litt vanskelig å forholde seg til. Står ikke på døra hvorvidt det er dresscode eller ikke da…

Da får man leve vågalt og ta en sjans - så får man vel beskjed av betjeningen om man er på bærtur 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Littelulla skrev (6 minutter siden):

Da får man leve vågalt og ta en sjans - så får man vel beskjed av betjeningen om man er på bærtur 

Som det så fint står i artikkelen linket til over her. «bruker du bestikk så bør du ha noe på deg »

Endret av Palmemor
Feil sitert første gang
  • Liker 5
Skrevet
Palmemor skrev (4 minutter siden):

Som det så fint står i artikkelen linket til over her. «bruker du bestikk så må du bruke klær»

Hmm… Ikke klær på MacDonalds, men klær på uteservering ved strandkiosken hvis jeg bestiller salat? Ikke den mest pålitelige kjørereglen det der, vel? 

• Nyttig 4
Skrevet
Littelulla skrev (13 timer siden):

Hmm… Ikke klær på MacDonalds, men klær på uteservering ved strandkiosken hvis jeg bestiller salat? Ikke den mest pålitelige kjørereglen det der, vel? 

Neida, men det går an å bruke hue også :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (21 timer siden):

I utgangspunktet mener jeg at det ikke burde være det, men det er nå en gang slik at det er mer sosialt akseptert at en mann går i bar overkropp enn damer. Noe du selvfølgelig vet godt. 

Jeg syns det er greit at alle har på seg en shorts og tørre klær når en sitter på restaurant der mange skal sitte. 

Men igjen hva syns folk er så plagsomt med at en mann ikke har på seg noe på overkroppen? 

Det er nå engang slik det er...

Ja, det er nå engang slik det er at man kler på seg en skjorte og noe på føttene når man sitter på restaurant_kafé. 

• Liker 5
Skrevet
Palmemor skrev (3 timer siden):

Neida, men det går an å bruke hue også :)

Ja, det var jo i grunnen det jeg siktet til i min kommentar, hvor du fulgte opp med det som sto i linken 🙂

Skrevet
Klink skrev (23 timer siden):

Ja. 

kan noen svare på mitt spørsmål? Hva er plagsomt med at en mann sitter i bar overkropp? Gitt at man ikke må sitte klemt ved siden av, det ikke er en finere restaurant og har på seg shorts? 

Hva er plagsomt med at en elev sitter med hetten på i klasserommet? Hvorfor må læreren insistere på at den skal av? Folkeskikk…

• Liker 2
Skrevet
Poly skrev (2 timer siden):

Hva er plagsomt med at en elev sitter med hetten på i klasserommet? Hvorfor må læreren insistere på at den skal av? Folkeskikk…

Er ikke det gammeldags å insistere på? 

• Nyttig 3
Skrevet
Faina skrev (4 timer siden):

Det er nå engang slik det er...

Ja, det er nå engang slik det er at man kler på seg en skjorte og noe på føttene når man sitter på restaurant_kafé. 

Nei ikke for alle tydeligvis og når det skjer er det ikke så stort problem mener jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Er ikke det gammeldags å insistere på? 

Nei

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

JEG KAN IKKE TRO AT DERE HAR BRUKT TO SIDER PÅ Å DISKUTERE DETTE! Det er så kjedeliiiiiiggggg

• Liker 19
  • Nyttig 8
Skrevet
Littelulla skrev (På 15.6.2025 den 19.22):

Regner med at artikkelen snakker om uteservering, og ikke inne på MacDonalds? 

Skrevet

Jeg er så fasinert over musikken han lager og synger! Jeg synes han er skikkelig flink! Men hvorfor skriver han ikke fullstendige setninger? «Skal gutta kose seg» «Skal vi spise litt lunsj her». Han skriver jo spørsmål uten spørsmålstegn?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Når du lurer på om du får i deg for mye salt ved å svelge snørr,da har det faktisk bikka over.... 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Katinkalille skrev (1 time siden):

Når du lurer på om du får i deg for mye salt ved å svelge snørr,da har det faktisk bikka over.... 

Ja, for lenge siden. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Poly skrev (På 16.6.2025 den 14.04):

Det er altså nesten ingen som reagerer på det i 2025. Kanskje de aller eldste kollegene, men for de fleste av oss er det en kamp vi ikke ser vitsen med å ta. 

Jeg hadde ikke lagt merke til om noen satt i baris på nabobordet på restaurant heller. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...