AnonymBruker Skrevet 5. september #1 Del Skrevet 5. september 15 åringen har lyst på.. Anonymkode: 07dce...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #2 Del Skrevet 5. september Sjokoladepapir i kollisjon/sammenstøt. Tror man føler på en falsk trygghet ved å sitte i den kapselen. Man føler seg mer eksponert på moped og derfor blir man mer forsiktig. Anonymkode: 34bb9...80c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #3 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjokoladepapir i kollisjon/sammenstøt. Tror man føler på en falsk trygghet ved å sitte i den kapselen. Man føler seg mer eksponert på moped og derfor blir man mer forsiktig. Anonymkode: 34bb9...80c Men har du/ dere egen erfaring med det? ts Anonymkode: 07dce...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #4 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men har du/ dere egen erfaring med det? ts Anonymkode: 07dce...2cc https://www.vg.no/nyheter/i/dw05yq/kollisjon-mellom-mopedbil-og-personbil-fremstaar-alvorlig Anonymkode: 54d18...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #5 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men har du/ dere egen erfaring med det? ts Anonymkode: 07dce...2cc https://www.nearadio.no/nyheter/i/xgpm78/begge-jentene-bekreftet-omkommet-i-mopedbil-ulykka Anonymkode: 54d18...62f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #6 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/i/dw05yq/kollisjon-mellom-mopedbil-og-personbil-fremstaar-alvorlig Anonymkode: 54d18...62f Tenkte umiddelbart på den tragiske ulykken jeg også.. Anonymkode: 5f413...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #7 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tenkte umiddelbart på den tragiske ulykken jeg også.. Anonymkode: 5f413...15a Ja, begge personene i mopedbilen døde. Føreren av varebilen var uskadd. Mopedbilen kom over i motsatt kjørefelt i en skarp sving, hastigheten var lav, godt under 60 på varebilen, og mopedbilen går vel bare 45. Sier litt om sikkerheten i disse plastkassene. Jeg hadde aldri latt noen av mine barn ferdes i slike. Anonymkode: 54d18...62f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #8 Del Skrevet 5. september Jeg har lang erfaring med å ligge bak mopedbil, så jeg ber deg om ikke å gjøre det. Anonymkode: c2e43...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #9 Del Skrevet 5. september Tenker jo det kommer an på hvor du bor og hvordan ungdommen er. Ungdommen her er ei rolig jente som tar lite sjanser og vi bor på bygda med mange småveier.. Anonymkode: 07dce...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #10 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tenker jo det kommer an på hvor du bor og hvordan ungdommen er. Ungdommen her er ei rolig jente som tar lite sjanser og vi bor på bygda med mange småveier.. Anonymkode: 07dce...2cc Jeg bor også på bygda, og sliter med disse plastkassene hver dag. De er ett mareritt å ligge bak, - 45 km/t i 80-sonen, som skaper forferdelig mange farlige situasjoner (har ikke opplevd at de har kjørt til siden for å slippe forbi trafikken ennå, selv om det ligger 30+ biler bak) , de er langt ifra kollisjonssikre (en dødsfelle i kollisjpn med en vanlig bil) og de kjører sannelig 45 overallt, også i boligfeltet der det er 30-sone. Og de er vanvittig dyre. Be heller 15-åringen om å spare pengene til hun blir 18, for å kjøpe seg en skikkelig, sikker bil. Ja, jeg hater faktisk mopedbiler mer enn kondomsyklister, og kan ikke skjønne hvorfor de er lovlige på veier med fartsgrense høyere enn 60. Anonymkode: 54d18...62f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #11 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg bor også på bygda, og sliter med disse plastkassene hver dag. De er ett mareritt å ligge bak, - 45 km/t i 80-sonen, som skaper forferdelig mange farlige situasjoner (har ikke opplevd at de har kjørt til siden for å slippe forbi trafikken ennå, selv om det ligger 30+ biler bak) , de er langt ifra kollisjonssikre (en dødsfelle i kollisjpn med en vanlig bil) og de kjører sannelig 45 overallt, også i boligfeltet der det er 30-sone. Og de er vanvittig dyre. Be heller 15-åringen om å spare pengene til hun blir 18, for å kjøpe seg en skikkelig, sikker bil. Ja, jeg hater faktisk mopedbiler mer enn kondomsyklister, og kan ikke skjønne hvorfor de er lovlige på veier med fartsgrense høyere enn 60. Anonymkode: 54d18...62f Nå ønsker jeg egentlig å høre erfaringer fra de som selv har mopedbil, eller som har barn som har det. Mulig jeg var litt utydelig i spørsmålet mitt. ts Anonymkode: 07dce...2cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #12 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 22.05): Jeg bor også på bygda, og sliter med disse plastkassene hver dag. De er ett mareritt å ligge bak, - 45 km/t i 80-sonen, som skaper forferdelig mange farlige situasjoner (har ikke opplevd at de har kjørt til siden for å slippe forbi trafikken ennå, selv om det ligger 30+ biler bak) , de er langt ifra kollisjonssikre (en dødsfelle i kollisjpn med en vanlig bil) og de kjører sannelig 45 overallt, også i boligfeltet der det er 30-sone. Og de er vanvittig dyre. Be heller 15-åringen om å spare pengene til hun blir 18, for å kjøpe seg en skikkelig, sikker bil. Ja, jeg hater faktisk mopedbiler mer enn kondomsyklister, og kan ikke skjønne hvorfor de er lovlige på veier med fartsgrense høyere enn 60. Anonymkode: 54d18...62f Jeg er 100% enig. AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 22.59): Nå ønsker jeg egentlig å høre erfaringer fra de som selv har mopedbil, eller som har barn som har det. Mulig jeg var litt utydelig i spørsmålet mitt. ts Anonymkode: 07dce...2cc Hvilke erfaringer vil du ha, da? De fleste overlever. Hvis de kræsjer, ligger de imidlertid dårlig an. At det er mye småveier der dere bor er ikke positivt, det betyr bare at det er enda vanskeligere å kjøre forbi henne, noe som skaper farlige situasjoner. Jeg ligger bak sånne daglig på E6, aldri om mine barn skal få en sånn. Bedre at hjernen får modnes og utvikle seg til de blir 18 og kan kjøre bil. De kan dessuten ha med passasjer i mopedbilen, noe samtlige ser ut til å gjøre. Så da tar de med seg enda en person i døden. Ja, det er reelt. Jeg bor ikke langt unna stedet der den dødsulykken det ble linket til over skjedde. Mopedbilen holder deg tørr i regnet, men den holder deg ikke trygg hvis du kræsjer med en bil. Da er det finito. Anonymkode: c2e43...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #13 Del Skrevet 7. september Jeg vil gjerne høre hva slags merke dere har kjøpt, hvordan de et på vinterføre, hvordan finansierte dere det, mye feil med de osv😊 ts Anonymkode: 07dce...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #14 Del Skrevet 7. september Mine unger har det og de fleste av vennene, og ungdommene på skolen og i nabolaget har. Mine har Axiam og Ligier. Begge jentene er fornøyde og bruker de ganske så mye. Anonymkode: dfaa9...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #15 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mine unger har det og de fleste av vennene, og ungdommene på skolen og i nabolaget har. Mine har Axiam og Ligier. Begge jentene er fornøyde og bruker de ganske så mye. Anonymkode: dfaa9...0f5 👍Takk for svar! Kan jeg spørre hvordan dere finansierte de? Anonymkode: 07dce...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #16 Del Skrevet 9. september Mistet begge mine i en mopedbil. Ble totalt samlivsbrudd etter det. Den ene kræsjet med rundt 10km/t front mot front med en vanlig bil som kjørte rundt 30km/t rett ved skolen. Føreren påstod at min kom over i motsatt felt. Døden skal ha inntruffet momentant. Den andre kræsjet nesten samme sted, ved utkjøring fra skolens parkeringsplass. Her var det en vanlig bil rett i siden med rundt 25km/t ifølge ulykkesrapporten i retten. Mopedkassen ble slengt rundt og det ble uker på sykehuset med alvorlig hjerneskade og kunstig koma. Men til slutt ba legene oss om å trykke på knappen og tenke organdonasjon. De dødsfellene burde være forbudt. Anonymkode: dad0e...490 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september #17 Del Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 21.18): 👍Takk for svar! Kan jeg spørre hvordan dere finansierte de? Anonymkode: 07dce...2cc De synker så fort i verdi at dei bør finansieres med kontanter. Det er en dyr og farlig bruk og kast ting. Det er helt snålt hvor mange som bruker like mye penger på det som en får seg en god brukt bil ett par år senere. Anonymkode: 95598...8f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå