Gå til innhold

Middager med LITE kalorier som er godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ned i vekt, og middagene er de som utgjør en del kalorier for meg. Jeg jobber mye natt og opplever at jeg må spise et godt måltid da for å fungere. 

Derfor ønsker jeg tips om middager under 350 kalorier. 

Til nå har jeg laget ulike varianter av zoodles og stekt "ris" av blomkål med mye grønnsaker og kylling. 

Kom gjerne med tips til matvarer man kan bytte ut for mindre kalorier, slik som blomkålris.

Anonymkode: 792ed...80c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg må ned i vekt, og middagene er de som utgjør en del kalorier for meg. Jeg jobber mye natt og opplever at jeg må spise et godt måltid da for å fungere. 

Til nå har jeg laget ulike varianter av zoodles og stekt "ris" av blomkål med mye grønnsaker og kylling. 

Kom gjerne med tips til matvarer man kan bytte ut for mindre kalorier, slik som blomkålris.

Laks 100 gram, ovnsbakt med ovnsbakte grønnsaker uten olje, med krydder. 

350 kcal er virkelig lite

Anonymkode: e0c40...8e0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike supper. Hjemmelaget tomatsuppe med egg. Blomkålsuppe med hvite bønner. Grønnsakssuppe. 
Det finnes uendelige 😋

Spagettisquash kan brukes til diverse og de selger det på Meny og Spar nå. Du kommer lengst om du går for magert protein, men viktig med litt fett også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegrateng med torsk, (hvite) bønner og grønnsaker. Toppet med litt lettost. 

Anonymkode: 71ecb...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fiskegrateng med torsk, (hvite) bønner og grønnsaker. Toppet med litt lettost. 

Anonymkode: 71ecb...dea

En normal middagsporsjon av dette blir mye mer enn 350 kcal…!

Anonymkode: 7b3b9...925

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tacosalat. Kutt ut ost, bruk mager kjøttdeig (kylling,svin eller karbonadedeig). Mager kesam i stedet for rømme eller dropp det helt. 

Anonymkode: e3454...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med vektnedgangen. Må du ned veldig fort siden middagen kun inneholder 350kcal? Har dessverre ingen tips, tenker du kan dette bedre enn meg❤️

Anonymkode: 6cc1e...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scampi er ekstremt kalorifattig.

Så scampi som protein med grønnsaker.

Anonymkode: 2d6ce...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De magreste middagene mine tror jeg fort blir ca 500 kalorier pr porsjon. 350 er veldig lite! 

Anonymkode: 92df0...0ed

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squashetti i stede for pasta. 

Ellers er jeg veldig glad i kald rødbetsuppe. 

1 stor kokt rødbet som er raspet, 1 agurk raspet, 1 stor bunt dill hakket, 1 L skummet kulturmelk, noen dl vann, 3 ss  lett creme fraich og bittelitt salt. Serveres med egg og noen stekte potetbåter. 

Vet ikke helt kalori innholdet, men ser ikke for meg at det er så voldsomt . 

Anonymkode: 269b7...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biff med salat (ikke saus eller dressing), wok med grønnsaker og uten nudler, ris eller noen form for kjøpesaus, fisk, kylling eller kjøtt med ovnsbakte grønnsaker, en liten porsjon quinoa som erstatning for ris iblant, supper…

Anonymkode: d2142...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsak og kikertpanne med quinoa (oppskriften er på 4 porsjoner)

1 stk rødløk
1 fedd hvitløk
½ stk rød chili                      
1 bit ingefær (evt ½ ts malt)
½ ts malt kanel
2 stk gulrøtter
1½ dl grønnsaksbuljong, ferdigblandet
1 boks hakkede tomater
1 boks kikerter 
1 stk squash
160 g ukokt quinoa

• Sett quinoa til koking
• Grovhakk løk og finhakk hvitløk,chilipepper og ingefær.
•Skjær squash og gulrøtter i terninger. • Varm olje i en panne( gjerne en wokpanne)
• Fres løk og hvitløk med chilipepper, og kanel til løken er myk og blank.
• Tilsett tomater, kikerter, buljong, gulrøtter og squash.
• La det koke i 5-6 minutter. Smak til med salt og pepper og øs over porsjonen med quinoa.

Bønnegryte(også fire porsjoner. Jeg pleier å spise den med ris og totalen blir da nesten 100 kalorier mer enn ditt ønske, men det er jo bare å bytte ut ris med blomkålris)

1 stk rødløk
2 stk medium paprikaer  
100 g sukkererter
50 g rød currypaste
165 g kokosmelk
800 g bønner (jeg bruker bønnemiks
2 ts grønnsaksbuljong
3 dl vann
2 ss soyasaus

Tilbehør
1 bunt koriander
1 stk lime

• Kutt opp paprika og løk i biter og del sukkerertene i to. 
• Sett koketoppen på middels varme, og ha i litt olje i en kjele .Stek løken blank og bland inn currypasten                                              • Tilsett bønner kokosmelken, 3 dl vann, grønnsaksbuljong og kok opp. La småkoke i omtrent 5 minutter. Tilsett paprikaen og sukkerertene og kok i 3 minutter til. Smak til med limesaft, soyasaus og salt  

jeg spiser den lime og koriander.

Anonymkode: 0b745...009

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal slanke seg, så er det ekstremt viktig at man ikke senker kaloriinntaket for mye. Ja, vekta vil rase ned, i hvert fall i begynnelsen, men det er ikke bare fett du mister, du mister muskelmasse også, og når du mister muskelmasse vil forbrenninga gå ned. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blomkålsuppe laget på kraft og lettmelk med stekt mager spekeskinke og litt parmesan. 
kyllingfilet/Fiskekaker/svinekjøtt/hvit fisk med grønnsaker. 

Anonymkode: 7b01e...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse som er godt hvis det gratineres i ovnen med litt ost på. Du kan f.eks. lage hvit saus uten smør og helle oppi det som gratineres. Blomkål og brokkoli sammen med litt skinke, hvit saus og lit ost på toppen er veldig godt. 

Anonymkode: 6d073...9bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...