Gå til innhold

Spesialistoppgave om meg som pasient.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en psykolog som skal skrive spesialistoppgave om meg som pasient. Det er krav at jeg har rett på å lese oppgaven før den sendes til godkjenning. Vil det være greit av meg å si: "Jeg har ikke lest den siden jeg synes det er vondt å lese om problemene mine, men jeg godkjenner oppgaven for jeg stoler på  deg"? Eller vil det være upassende? 

Anonymkode: c24a1...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Upassende er det ikke. Det er en ærlig sak. Du har kun rett på å lese oppgaven. Du er ikke pålagt å lese den.

Alt greit! 

Jeg for min del hadde hevet meg rundt for å lese den momentant. Nysgjerrigheten min hadde tatt derven på meg om jeg ikke gjorde det. Ikke alt er riktig fremstilt (og må kanskje korrigeres?), og mye er kanskje tankevekkende og innsiktsfullt. Men det er meg det :) 

Endret av Bombasi
Skrevet

At du har rett til å lese den, er vel ikke det samme som at du MÅ lese den, slik jeg forstår det? Du kan velge å droppe og lese den om du vil, men er det klokt? Det kan være feil i den som bør rettes opp?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Bombasi said:

Upassende er det ikke. Det er en ærlig sak. Du har kun rett på å lese oppgaven. Du er ikke pålagt å lese den.

Alt greit! 

Jeg for min del hadde hevet meg rundt for å lese den momentant. Nysgjerrigheten min hadde tatt derven på meg om jeg ikke gjorde det. Men det er meg det :) 

Takk. Jeg er nysgjerrig på hva som står. Men jeg prøver å få de vonde hendelsene på avstand. Jeg vil jo uansett ha oppgaven tilgjengelig så jeg kan jo i lese den i fremtiden. 

1 minutt siden, Million said:

At du har rett til å lese den, er vel ikke det samme som at du MÅ lese den, slik jeg forstår det? Du kan velge å droppe og lese den om du vil, men er det klokt? Det kan være feil i den som bør rettes opp?

Selv om det vil være sårt å bli misforstått så har ikke feilene noe å si for livet mitt. Oppgaven er anonymisert og den kal heller ikke vises til andre enn sensorene. Det er ikke slik at feilene vil kunne påvirke min senere behandling og det er ingen fare for at jeg blir gjenkjent siden oppgaven både er anonymisert og leses av et svært smal publikum. Vet ikke hvor mange sensorer oppgaven skal ha, men vil tippe det er 1 eller 2. 

TS

Skrevet

Det er ikke vanlig at pasienter leser oppgaven. Tror ikke jeg hadde ønsket det selv som pasient 

Anonymkode: 27b30...de5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke vanlig at pasienter leser oppgaven. Tror ikke jeg hadde ønsket det selv som pasient 

Anonymkode: 27b30...de5

Takk for svar. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...