Gå til innhold

Redd for Omgangssyke hvert år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel noe måneder igjen så starter sesongen. Er alltid hos familie på julaften og det kommer til å være noen barn der i år også, så da er jeg redd noen kommer til å få Omgangssyke mens de er der. Jeg sier det ikke til noen heller da jeg stort sett ikke har blitt forstått. Og er jo ikke andre sin skyld at jeg er redd for dette og de kan jo ikke for det om de blir syke. Flere her som er som meg? Og har noen faktisk opplevd at noen har fått dette foreksempel på julefeiring hos andre? Jeg er sikkert hysterisk. 

Anonymkode: 3a6a4...4b3

Videoannonse
Annonse
Gjest goodbeforelong
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet. Er vel ingen som ønsker omgangssyken. Samtidig er det noe man kan risikere å få når man omgås andre mennesker. 

Dersom du opplever problemet reduserer livskvalitet, burde du kanskje oppsøke fastlege og starte der. 

Lykke til 

Skrevet
goodbeforelong skrev (9 minutter siden):

Skjønner ikke helt problemet. Er vel ingen som ønsker omgangssyken. Samtidig er det noe man kan risikere å få når man omgås andre mennesker. 

Dersom du opplever problemet reduserer livskvalitet, burde du kanskje oppsøke fastlege og starte der. 

Lykke til 

Kan være TS har angst for oppkast. I så tilfelle så er jeg helt enig i at man bør snakke med noen om det for å få behandling. En slik fobi vil skade livskvaliteten.

Anonymkode: 6bf17...b08

Skrevet
goodbeforelong skrev (13 timer siden):

Lykke til 

Jeg mente ikke at jeg trodde noen ønsker å få Omgangssyke. Men jeg har angst for oppkast, og det er ikke så uvanlig.

Takk 🙂

Anonymkode: 3a6a4...4b3

Skrevet

Jeg var i et Juleselskap en gang der et barn fikk Omgangssyke. De dro jo hjem, men barnet spydde før de rakk å dra. Aner ikke om noen andre ble smittet, men jeg og min familie ble ikke det.

Skjønner du er redd for det.

Skrevet

Husk at du like gjerne kan bli smittet i kassekøen på butikken, som av noen barn på julaften. 

Du trenger jo ikke å være helt oppå dem heller, hvis frykten er så stor. 

Jeg hadde mitt første år som lærer på barneskole i fjor (2 trinn) Ble faktisk ikke smittet! 

Ble imidlertid smittet av mannen, som dro med seg dritten hjem fra treningsstudio 😅

Anonymkode: 54c83...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...