Gå til innhold

Hater konfliktsky folk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 20.57):

Hvordan håndterer man konfliktsky folk? Jeg savner tilbakemelding på jobb men ingen sier noe. Men så ser jeg på kroppsspråket at det er et eller annet men alle er for feige til å si fra. Og jeg er ikke tankeleser! 

Og så er det de som sier det på en så jæv.. innpakka måte for å slippe å si ting rett ut, men jeg forstår jo hva de antyder . Men så lenge ingen sier ting rett ut så spiller jeg dum, men slitsomt er det. 

Hvordan få en endring? 

Anonymkode: 40200...008

En gang i uka kunne dere hatt 📮 postkassetema? Folk kan legge lapper oppi en postboks og så diskuteres det i plenum el.l. en gang i uka...?

Anonymkode: 2aaf0...94f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du vet det finnes en mellomting. At man ikke er konfliktsky betyr ikke at man buser ut med en masse usaklig dritt. Å være konfliktsky betyr heller ikke automatisk at man et godt menneske. Mange er bare feige. 

Anonymkode: 9f418...1f4

Jada, finnes mellomting også - men mange er på ytterpunktene. Det er ikke noe midt i mellom for enkelte. Det er sånne jeg beskrev. At du har andre erfaringer er helt normalt. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som får raseriutbrudd over at andre ikke er som dem, og sier de hater dem og kaller dem feige, mangler selvinnsikt og tror kollegaene sine er problemet, de er selv giften i et arbeidsmiljø!

Anonymkode: 988e9...f84

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mennesker som får raseriutbrudd over at andre ikke er som dem, og sier de hater dem og kaller dem feige, mangler selvinnsikt og tror kollegaene sine er problemet, de er selv giften i et arbeidsmiljø!

Det er mye rett i dette. Toleranse og pragmatisme er viktige egenskaper i et arbeidsliv - tolerer at ikke alle er som deg. Noen snakker mer direkte enn andre - det må være rom for begge deler. Velg dine kamper - er det ting du vil ha endrer på på arbeidsplassen? Tenk deg om og ikke ta opp alt, hvis de andre tilsynelatende er fornøyd. Du kan ikke få det som du helst vil ha det alltid. Med de som bare klager i mindre grupper, men aldri sier noe i plenum ol, de kan bare ta seg en bolle i følge meg. Enten sier du ifra på en klar og åpen måte, ellers så holder du kjeft med misnøyen din. 

Anonymkode: 425a5...88e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. 

Eksempel: En stor gruppe personer har møte og blir enige om at "sånn kan vi ikke ha det lenger" Alle klapper og jubler og er helt enige om at nå må vi gjøre noe. 

Så kommer møtet med dem som er "overordnet". Personene som støttet og klappet er tause som østers. Det er kun 1-2 personer som står frem. 

Anonymkode: fbac2...99d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Nei,jeg bare liker klar tale og ikke hint. 

Hvis du liker klar tale, så må du jo bruke klar tale selv. 

Du kunne feks sagt at du skjønner hva de prøver å antyde. Det ville vært klar tale fra deg. 

Konfliktskyhet derimot er å late som om du ikke forstår, selv om du gjør det. 

Ikke forvent ting fra andre som du ikke gjør selv. 

Anonymkode: e568d...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvem har fått raseriutbrudd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis du liker klar tale, så må du jo bruke klar tale selv. 

Du kunne feks sagt at du skjønner hva de prøver å antyde. Det ville vært klar tale fra deg. 

Konfliktskyhet derimot er å late som om du ikke forstår, selv om du gjør det. 

Ikke forvent ting fra andre som du ikke gjør selv. 

Anonymkode: e568d...1f4

Så hvorfor skal det alltid være meg som løset problemene? For det er det. Andre hvisker og tisker, viser med kroppsspråk og fakter at det er noe de er misfornøyde med . Men åpner aldri kjeften. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så hvorfor skal det alltid være meg som løset problemene? For det er det. Andre hvisker og tisker, viser med kroppsspråk og fakter at det er noe de er misfornøyde med . Men åpner aldri kjeften. 

Da er det vel ikke så viktig for dem da. Eller at de har deg som alltid ordner opp og er fornøyd med det. Men du kan jo ikke endre hvordan andre oppfører seg, det eneste du kan endre på er deg selv. Så hvor starter du?

Anonymkode: 6ab8e...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Sliter med det samme. 

Eksempel: En stor gruppe personer har møte og blir enige om at "sånn kan vi ikke ha det lenger" Alle klapper og jubler og er helt enige om at nå må vi gjøre noe. 

Så kommer møtet med dem som er "overordnet". Personene som støttet og klappet er tause som østers. Det er kun 1-2 personer som står frem. 

Anonymkode: fbac2...99d

Ja, det er kjipt. Hilsen en av de som står frem.

Anonymkode: 02b49...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...