Gå til innhold

Hater konfliktsky folk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan håndterer man konfliktsky folk? Jeg savner tilbakemelding på jobb men ingen sier noe. Men så ser jeg på kroppsspråket at det er et eller annet men alle er for feige til å si fra. Og jeg er ikke tankeleser! 

Og så er det de som sier det på en så jæv.. innpakka måte for å slippe å si ting rett ut, men jeg forstår jo hva de antyder . Men så lenge ingen sier ting rett ut så spiller jeg dum, men slitsomt er det. 

Hvordan få en endring? 

Anonymkode: 40200...008

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du på Sørlandet? I såfall: flytt. Denne kulturen endres nok ikke på en stund.

Anonymkode: 7b9f5...ac2

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bor du på Sørlandet? I såfall: flytt. Denne kulturen endres nok ikke på en stund.

Hva er det for tull? Jeg bor på Sørlandet og så langt fra konfliktsky som en kan komme.  

Anonymkode: b2c3a...fa7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger merke til en reaksjon der du tenker at du har gjort noe feil, har du prøvd å spørre "hva tenker du på? ble det ikke bra?". I møte med konfliktskye folk så må du legge opp til å få respons. Du må invitere til det. Der du på forhånd viser at du ønsker tilbakemeldingen, med en positiv holdning. 

Plagsomt, ja. Men tenk på det som barn. Enkelte barn sier ikke alt, så da må du legge opp til det, invitere og gjerne presse ting ut av de. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på akkurat samme måte på jobb.  Det går ikke ann å endre dem. Har håpet på endring i flere år.  De er full av meninger på tomannshånd, men når temaet er oppe og det skal diskuteres/bli enig så sier dem ingenting eller snakker det bort. Blir alltid de samme menneskene som svarer og de bare sitter der.  Selv når man spør dem ut direkte klarer de ikke være ærlig og si det de sa på tomannshånd.  Det er faktisk utmattende med personer som er så tafatte.  Egentlig burde det vært et annet ord enn konfliktsky, fordi de fleste ting som blir diskutert er ikke noe som vil lede til konflikt eller sårede følelser.  De sier ikke meningen sin uansett. 

Anonymkode: 8f0db...304

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (30 minutter siden):

Når du legger merke til en reaksjon der du tenker at du har gjort noe feil, har du prøvd å spørre "hva tenker du på? ble det ikke bra?". I møte med konfliktskye folk så må du legge opp til å få respons. Du må invitere til det. Der du på forhånd viser at du ønsker tilbakemeldingen, med en positiv holdning. 

Plagsomt, ja. Men tenk på det som barn. Enkelte barn sier ikke alt, så da må du legge opp til det, invitere og gjerne presse ting ut av de. 

Kanskje ikke så dum ide det. Takk! TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør slutte å hate. Det er ikke bra for deg.

Anonymkode: 8bb22...8a5

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konfliktsky! Veldig og. Men jeg er ikke nervøs eller noe, jeg bare gidder ikke deale med folk, om jeg kan overse det selv. Eller om jeg forventer at det skal skape drama eller en stooor reaksjon av motpart jeg ikke orker deale med. 

Men du merker på de at det er noe. Høres ut som en sosial korrigering? Folk gjør sånn, MEN grunnen bak er ikke alltid rettferdig. Mobbing skjer ikke bare på barneskolen. Hvordan møter man en mobber? Lat som det ikke går inn på deg i det hele tatt, se på de som inkompetente og do you!

Om det er noe du vil ha tilbakemelding på og de ikke har gitt det til nå, så hjelper det ikke fremprovosere det fra konfliktsky folk, de vil bare jatte med «hehe neiidaaa du er så flink atte heheeh»

Anonymkode: 2c623...af4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese boken "omringet av idioter"

Den fargerike bestselgeren alle snakker om! 1 million solgte eksemplarer på verdensbasis.
Er du «gul» og impulsiv eller «blå» og analytisk? Eller kanskje «rød» med en tendens til å dominere dem rundt deg? Omgitt av idioter beskriver på en lettlest og underholdende måte en av verdens mest kjente metoder for å vise ulikheter mellom oss mennesker.

Med vitenskapelig bakgrunn og eksempler fra hverdagen gir boken et konkret hjelpemiddel for å forstå de viktigste forskjellene på ulike personligheter og kommunikasjonstyper.
•       Har du noen gang forsøkt å ta opp noe med partner, en venn eller en kollega, og så har ingenting gått som planlagt?
•       Eller i forvirring forlatt et møte med en følelse av at du ikke forsto de andre som var der?
•       Er det deg eller de andre det er noe i veien med?
Velkommen til en hel rekke aha-opplevelser, det kan nemlig hende at ingen av dere er idioter. Etter å ha lest denne boken kommer du til å forstå mer av omgivelsene dine og hva de prøver å fortelle deg.
«Årets boksnakkis.»

https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/omgitt-av-idioter-9788205520127?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIgq-lj5KqiAMVelORBR1y9TPwEAQYASABEgJ8V_D_BwE

For de konfliktskye er nok du også en idiot😉

Anonymkode: 0495a...62e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du burde lese boken "omgitt av idioter"

Den fargerike bestselgeren alle snakker om! 1 million solgte eksemplarer på verdensbasis.
Er du «gul» og impulsiv eller «blå» og analytisk? Eller kanskje «rød» med en tendens til å dominere dem rundt deg? Omgitt av idioter beskriver på en lettlest og underholdende måte en av verdens mest kjente metoder for å vise ulikheter mellom oss mennesker.

Med vitenskapelig bakgrunn og eksempler fra hverdagen gir boken et konkret hjelpemiddel for å forstå de viktigste forskjellene på ulike personligheter og kommunikasjonstyper.
•       Har du noen gang forsøkt å ta opp noe med partner, en venn eller en kollega, og så har ingenting gått som planlagt?
•       Eller i forvirring forlatt et møte med en følelse av at du ikke forsto de andre som var der?
Velkommen til en hel rekke aha-opplevelser, det kan nemlig hende at ingen av dere er idioter. Etter å ha lest denne boken kommer du til å forstå mer av omgivelsene dine og hva de prøver å fortelle deg.
«Årets boksnakkis.»

https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/omgitt-av-idioter-9788205520127?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIgq-lj5KqiAMVelORBR1y9TPwEAQYASABEgJ8V_D_BwE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risk vs reward, det skal være en god grunn å være ærlig med påfølgende konsekvenser. Lage drama uten å oppnå noe er bare unødvendig.

Anonymkode: c9c80...bd5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfliktskye ødelegger så mye mer ved å spre dritt om andre. De kunne sagt det på en konstruktiv måte til den det gjelder i stedet..

Jobbet med sånne selv. Jeg var ny og selvfølgelig gjorde jeg feil som alle nye spesielt oftere gjør. De sa det ikke til meg hva jeg måtte passe mer på, men til alle andre. 

Sånne er faktisk verre enn dem som kritiserer deg oppi i ansiktet på en ufin måte. 

Syns du kan ta praten på jobb om at det er viktig å snakke sammen. Eventuelt burde sjefen deres si ifra at en sånn ukultur vil h#n ha slutt på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du burde lese boken "omringet av idioter"

«Årets boksnakkis.»

Sier man ikke ifra når det trengs så er man en idiot. En bok så er man plutselig ekspert og forsvarer folk som velger å sladre istedet for å ta det med den det gjelder. De bør ikke projisere sin egen usikkerhet på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Risk vs reward, det skal være en god grunn å være ærlig med påfølgende konsekvenser. Lage drama uten å oppnå noe er bare unødvendig.

Anonymkode: c9c80...bd5

Konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (8 minutter siden):

Sier man ikke ifra når det trengs så er man en idiot. En bok så er man plutselig ekspert og forsvarer folk som velger å sladre istedet for å ta det med den det gjelder. De bør ikke projisere sin egen usikkerhet på andre. 

Du har verken lest boken eller skjønt poenget ser jeg. Det er ikke snakk om "å sladre". Dette er det du aleine som har brakt inn i denne diskusjonen av uviss grunn. Vi får holde oss til tematikken i det minste og ikke spe på med x antall faktorer det ikke var snakk om her. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du bør slutte å hate. Det er ikke bra for deg.

Anonymkode: 8bb22...8a5

Det er deilig å ha noen å hate.

Anonymkode: 69db0...99a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har verken lest boken eller skjønt poenget ser jeg. Det er ikke snakk om "å sladre". Dette er det du aleine som har brakt inn i denne diskusjonen av uviss grunn. Vi får holde oss til tematikken i det minste og ikke spe på med x antall faktorer det ikke var snakk om her. 

Virker som DU liksom ser begge sider. Er det ikke det du mente når du skrev,  " For konfliktskye er du også en idiot?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sladre er jo tema. Si det til alle andre enn den det gjelder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan håndterer man konfliktsky folk? Jeg savner tilbakemelding på jobb men ingen sier noe. Men så ser jeg på kroppsspråket at det er et eller annet men alle er for feige til å si fra. Og jeg er ikke tankeleser! 

Og så er det de som sier det på en så jæv.. innpakka måte for å slippe å si ting rett ut, men jeg forstår jo hva de antyder . Men så lenge ingen sier ting rett ut så spiller jeg dum, men slitsomt er det. 

Hvordan få en endring? 

Du kan prøve å ta det opp med lederen din, og spørre om dere kan ta det opp på personalmøte. Det er en mulighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...