Gå til innhold

Hater konfliktsky folk!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen sånne folk på jobben som alltid skal være først, alltid mene noe om "alt" selvom det ikke er deres område eller at de bare MÅ skyte inn noe. Selvom jeg er konfliktky, så kjenner jeg på en virkelig avsmak. Vi som er konfliktsky er fornuftige - vi bare buser ikke ut med alle meningene våre heller. Litt sunn fornuft og normal folkeskikk - ikke bare "meg først" har aldri drept noen. Tvert i mot. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det å være konfliktsky og det å sladre er to forskjellige ting. Du blander begreper og ts har ikke sagt noenting om at noen sladrer og driver med baksnakking eller driver på med et skittent spill på noen måter. Så det er enklest om du (slik andre gjør) forholder deg til denne situasjonen og det ts skriver og ikke driver å kokelurer ut alle andre scenarier her. Ts skriver ingenting om baksnakking og sladring og da er det det vi må forholde oss til. Konfliktskye mennesker driver ikle mer på med sladring og baksnakking enn mer direkte personlighetstyper. Så igjen fint om du kan forholde deg til denne saken og det jeg skriver om personlighetstrekk og typer. Mobbere, sladrete baksnakkere, falske mennesker finnes det i alle personlighetstyper. Det er ikke det dette handler om i det hele tatt så fint om du kunne holde deg til saken.

Anonymkode: 0495a...62e

Tror du seriøst ikke de konfliktskye snakker med andre om det som irriterer dem ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (29 minutter siden):

Tror du seriøst ikke de konfliktskye snakker med andre om det som irriterer dem ? 

Tror du seriøst ikke at det ikke finnes konfronterende mennesker som ikke mobber andre? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du burde se litt på deg selv, bare en tanke :) 

Anonymkode: 7dcf9...a4b

I speilet mener du? Jeg er ikke hverken konfliktsky eller feig så jeg gidder ikke la andre fortsette å være det. Da spiller jeg heller dum, deres tap av de ikke får fram det de mener med hint og vage ord. 

Anonymkode: 40200...008

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å herregud. Glad jeg ikke jobber med deg

Anonymkode: 425a5...88e

Ja, da slipper du det. Poenget er at er man konfliktsky som får man aldri endring i sin favør. Jeg får endring ved å gå til leder jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror du seriøst ikke at det ikke finnes konfronterende mennesker som ikke mobber andre? 

Såklart de finnes. Har jeg sagt noe annet?

Men hvis man først ikke tør å snakke til den det gjelder, men alle andre så gjør de det vondt verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, da slipper du det. Poenget er at er man konfliktsky som får man aldri endring i sin favør. Jeg får endring ved å gå til leder jeg. 

Jeg har erfaring med at de konfliktsky lener seg på at de andre tar initiativ for å løse problemene. 
De venter og venter og  klager og klager til kollegaer , og til slutt får de andre får nok og tar grep . 
Og så nyter de til fulle av godene i etterkant 

Anonymkode: ce2c9...f83

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2024 at 9:31 PM, AnonymBruker said:

Hva er det for tull? Jeg bor på Sørlandet og så langt fra konfliktsky som en kan komme.  

Anonymkode: b2c3a...fa7

Selv on enkelte av oss ikke er konfliktsky og rimelig direkte, så har du vel lagt merke til at sørlendinger generelt sett er glad i å danse rundt grøten? 

Bare her om dagen hadde jeg en venninne over:

"Snakker om boller, det er godt! Skal jeg hente noen boller fra frysen og tine i ovnen?" 😊

"Åh, du trenger ikke å styre med det." 😊

"Det var et ja eller nei spørsmål. Vil. du. ha. boller?" 🤨

"Ja, takk." 😳

Folk er likedan i jobbsammenhenger, og jeg forstår godt at TS synes det er slitsomt. 

Anonymkode: 026aa...84e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg regna med at den kom, noe er bare helt forutsigbart.  Men dessverre tar du feil ; jeg er typen som tar opp ting for å prøve å få ting ut av verden med ledelsen der andre bare sitter og sladrer om det. 

Hvor tar jeg feil?

Jeg synes for øvrig at personligheten din skinner godt igjennom i denne tråden, og føler meg enda mer sikker på at den eneste du kan endre er deg selv. Men det virker ikke til at du ser noe potensiale for endring der, så du får bare fortsette å opphøye deg selv og dine egenskaper og droppe å løse det du i utgangspunktet søkte hjelp til. Ingenting her som tyder på at du faktisk er ute etter noe annet enn å rakke ned på mennesker som ikke er like direkte som deg selv. Lykke til med det, får håpe det hjelper deg.

Anonymkode: 88497...71b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor tar jeg feil?

Jeg synes for øvrig at personligheten din skinner godt igjennom i denne tråden, og føler meg enda mer sikker på at den eneste du kan endre er deg selv. Men det virker ikke til at du ser noe potensiale for endring der, så du får bare fortsette å opphøye deg selv og dine egenskaper og droppe å løse det du i utgangspunktet søkte hjelp til. Ingenting her som tyder på at du faktisk er ute etter noe annet enn å rakke ned på mennesker som ikke er like direkte som deg selv. Lykke til med det, får håpe det hjelper deg.

Slike svar går ikke inn på meg,for det er så langt fra sannheten som det går an. Hadde du kjent med så hadde du visst. I mellomtiden får du sitte der og tro at du vet 😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Slike svar går ikke inn på meg,for det er så langt fra sannheten som det går an. Hadde du kjent med så hadde du visst. I mellomtiden får du sitte der og tro at du vet 😀

Jeg VET at man bare kan endre seg selv! 

Har ingen interesse av å kjenne deg, merker jeg, så meget takknemlig for at jeg slipper. 

Jeg er kanskje konfliktsky, men du er arrogant, og det er MYE verre! And I know it! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 20.57):

Hvordan håndterer man konfliktsky folk? Jeg savner tilbakemelding på jobb men ingen sier noe. Men så ser jeg på kroppsspråket at det er et eller annet men alle er for feige til å si fra. Og jeg er ikke tankeleser! 

Og så er det de som sier det på en så jæv.. innpakka måte for å slippe å si ting rett ut, men jeg forstår jo hva de antyder . Men så lenge ingen sier ting rett ut så spiller jeg dum, men slitsomt er det. 

Hvordan få en endring? 

Hater folk som ikke kan være såpass pragmatiske at de må ta en hver liten konflikt og blåse den opp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (2 minutter siden):

Hater folk som ikke kan være såpass pragmatiske at de må ta en hver liten konflikt og blåse den opp.

Du ble virkelig fornærmet skjønner jeg ? 
Dette handler vel ikke akkurat om at de som tar opp og håndterer problemer gjør det i villt raseri og utnytter hver anledning til å lage bråk?   
Det handler om at folk går rundt og klager og ikke greier å gjøre noe med det! 
Enten det er små eller store problemer ! 
Det handler om å være feig 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du ble virkelig fornærmet skjønner jeg ? 
Dette handler vel ikke akkurat om at de som tar opp og håndterer problemer gjør det i villt raseri og utnytter hver anledning til å lage bråk?   
Det handler om at folk går rundt og klager og ikke greier å gjøre noe med det! 
Enten det er små eller store problemer ! 
Det handler om å være feig 

Joda, men det er en mellomting. Jeg syns begge ting er slitsomt.

En ting man skal huske på når man kritiserer lederne for dette - er at det ikke er så enkelt for dem. En hver kritikk kan vris til krenking, og så varsles det og så har man det gående. 

Det er rett og slett en liten fryktkultur i norsk arbeidsliv ang. det å ta opp vanskelige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/4/2024 at 8:57 PM, AnonymBruker said:

Og så er det de som sier det på en så jæv.. innpakka måte for å slippe å si ting rett ut, men jeg forstår jo hva de antyder . Men så lenge ingen sier ting rett ut så spiller jeg dum, men slitsomt er det. 

Det du gjør her er jo rimelig konfliktsky...

Anonymkode: e568d...1f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (Akkurat nå):

Joda, men det er en mellomting. Jeg syns begge ting er slitsomt.

En ting man skal huske på når man kritiserer lederne for dette - er at det ikke er så enkelt for dem. En hver kritikk kan vris til krenking, og så varsles det og så har man det gående. 

Det er rett og slett en liten fryktkultur i norsk arbeidsliv ang. det å ta opp vanskelige ting.

Mulig at du har dårlige sjefer, men de er faktisk avhengige av å få tilbakemeldinger fra de ansatte, og av og til må ting rettes på. 
Da må noen tørre å åpne munnen og gå inn i en dialog . 
Det kan bli en uenighet, men det er derfor det heter dialog og da blir en enig etterhvert.  
Men da må det finnes egnede personer som er villige å ta den rollen , og det er ikke de konfliktsky. 
De ønsker bare at de andre skal ordne det for dem pga de synes alt sånt er ubehagelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg VET at man bare kan endre seg selv! 

Har ingen interesse av å kjenne deg, merker jeg, så meget takknemlig for at jeg slipper. 

Jeg er kanskje konfliktsky, men du er arrogant, og det er MYE verre! And I know it! 

Som sagt: du kjenner meg ikke og dine ord går inn det ene øret og ut det andre . 

Jeg har aldri sagt at man skal forandre andre,jeg er faktisk en som sier det ofte til andre. Men holdninger generelt på en arbeidsplass kan man gjøre noe med. Nei man MÅ for å unngå gjennom giftig miljø. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det du gjør her er jo rimelig konfliktsky...

Anonymkode: e568d...1f4

Nei,jeg bare liker klar tale og ikke hint. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Som sagt: du kjenner meg ikke og dine ord går inn det ene øret og ut det andre . 

Jeg har aldri sagt at man skal forandre andre,jeg er faktisk en som sier det ofte til andre. Men holdninger generelt på en arbeidsplass kan man gjøre noe med. Nei man MÅ for å unngå gjennom giftig miljø. 

Vice versa 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (17 timer siden):

Har noen sånne folk på jobben som alltid skal være først, alltid mene noe om "alt" selvom det ikke er deres område eller at de bare MÅ skyte inn noe. Selvom jeg er konfliktky, så kjenner jeg på en virkelig avsmak. Vi som er konfliktsky er fornuftige - vi bare buser ikke ut med alle meningene våre heller. Litt sunn fornuft og normal folkeskikk - ikke bare "meg først" har aldri drept noen. Tvert i mot. 

Du vet det finnes en mellomting. At man ikke er konfliktsky betyr ikke at man buser ut med en masse usaklig dritt. Å være konfliktsky betyr heller ikke automatisk at man et godt menneske. Mange er bare feige. 

Anonymkode: 9f418...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...