AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #21 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 19.28): Ja, akkurat dette er ganske slitsomt å forholde seg til. Noen mennesker er ikke friske og har bestemte måter å se på andre på. Feks, andre kan ikke stoles på. Andre kan ikke få til x og y. Andre er sjalu. Andre er misunnelige. Andre er sinte. Uten noe grunnlag! Jeg har en kollega som bastant mener at jeg ikke burde ha jobben min. At jeg ikke får til ting. At jeg ikke duger. Min eks er også sånn, at han tenker at jeg ikke duger. Min eks svigermor mener at jeg ikke duger. OFte kommer sånne ideer om andre fra vedkommede selv. Kansje de trenger å tenke sånt om andre for å føle seg bra. Jeg vet det stemmer om flere av de menneskene i mitt liv, som ikke tenker så bra om meg ihvertfall. Flere av dem sliter veldig med selvbildet, men fremstår helt annerledes. Det kan være mentale sykdommer også som gjør at folk har sånne ideer om andre. JEg vet at folk som er syke av borderline kan få sånne tanker om andre. "de er imot meg, de snakker stygt om meg, de liker meg ikke, de prøver å ødelegge for meg" Noen fokuserer aller mest på feilene andre har og så blir de store i hodet deres. Jeg har en annen eks som var helt overbevist om at jeg hadde økonomiske problemer. Og at jeg var veldig deprimert. Noe som absolutt ikke stemte. Han bare gikk å trodde det, fordi han selv slet sånn. Så da tenkte han at jeg også gjorde det! Du må huske at folk kan være veldig syke og forvirret. Og tro de rareste ting som ikke er sanne. Anonymkode: 5d6a0...852 Noen mennesker har personlighetsforstyrrelser og tror de vet alt om noen personer etter at de har lirket ting ut av de. Gjerne personlige ting blir brukt for alt det er verdt. Ei tidligere kollega fikk vite om en flørt jeg hadde med en som jobbet i et annet bygg, ikke samme firma, og brukte imot meg alt hun kunne. Mente at jeg måtte være skikkelig langt nede og knust på grunn av noe han hadde sagt og gjort, mens sannheten var at det kun irriterte meg og gjorde at jeg avsluttet flørten uten noe om og men. Hun gikk og sa til alle at jeg trua med å ta selvmord pga han, mens sannheten var at det var hun som trua med selvmord fordi hun mente at han utnytta henne? Hun kjente han ikke engang og tilla han all verdens meninger og at han følte slik og slik for henne fordi de hadde bondet over en ting begge hadde gjort i tenårene? Noen mennesker hører kun en bokside av historien og dikter opp 7 hele innbundne verker. Og så har vi de som er forutinntatte og mener de vet best fordi de anser seg selv som mer kunnskapsrike og mer. De leser mellom linjene og dikter opp ting de tror er årsak til ting, men de har ingen sykdommer. De bare er overlegne snørrete blærer. Anonymkode: 45574...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #22 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Noen mennesker har personlighetsforstyrrelser og tror de vet alt om noen personer etter at de har lirket ting ut av de. Gjerne personlige ting blir brukt for alt det er verdt. Ei tidligere kollega fikk vite om en flørt jeg hadde med en som jobbet i et annet bygg, ikke samme firma, og brukte imot meg alt hun kunne. Mente at jeg måtte være skikkelig langt nede og knust på grunn av noe han hadde sagt og gjort, mens sannheten var at det kun irriterte meg og gjorde at jeg avsluttet flørten uten noe om og men. Hun gikk og sa til alle at jeg trua med å ta selvmord pga han, mens sannheten var at det var hun som trua med selvmord fordi hun mente at han utnytta henne? Hun kjente han ikke engang og tilla han all verdens meninger og at han følte slik og slik for henne fordi de hadde bondet over en ting begge hadde gjort i tenårene? Noen mennesker hører kun en bokside av historien og dikter opp 7 hele innbundne verker. Og så har vi de som er forutinntatte og mener de vet best fordi de anser seg selv som mer kunnskapsrike og mer. De leser mellom linjene og dikter opp ting de tror er årsak til ting, men de har ingen sykdommer. De bare er overlegne snørrete blærer. Anonymkode: 45574...051 Så leit… Ja, det er vondt å bli tillagt så mye en aldri har hatt tanker om, eller ønsker å bli assosiert med. Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #23 Del Skrevet 6. september 2024 Jeg har en venninne som tolker nesten alt jeg sier negativt nå om dagen. Jeg blir helt oppgitt av det, føler jeg må vokte mine ord hele tiden. Det er veldig slitsomt å ha det sånn, hvorfor blir noen man har hatt et godt forhold til gjennom mange år plutselig sånn? Hvis jeg sier det er varmt i dag, sier hun, jamen du kan jo ikke klage på været nå da, det har jo regnet hele sommeren. Men for det første klaget jeg jo ikke, jeg bare sa det var varmt. Og jeg har heller ikke klaget på regnvær i sommer. Og sånn er det med mange andre ting også. "Jamen du kan jo ikke klage på...." selv om jeg ikke har klaget. Noen andre som opplever det samme? Anonymkode: 36b41...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #24 Del Skrevet 6. september 2024 Story of my life. Heldigvis kun mine foreldre, men det er kanskje verste som kan gjøre slikt også. De siste årene har jeg omsider trukket meg lengre og lengre bort. Føler oppriktig at dersom jeg skulle dø ville mine venner pratet og mimret om en person de aldri kjente. Kunne jo ha invitert dem i rund dag eller noe, så de fikk høre litt om hvordan andre anser meg, men føler ikke akkurat for det når de er som de er. Anonymkode: 69171...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #25 Del Skrevet 6. september 2024 Hvis vedkommende ikke kan komme med noen konkrete eksempler, så ville jeg ikke tatt det så tungt. Men så kommer det litt an på hvor "alvorlig" anklagelsene er da. Jeg kan inn i mellom misforstå andre, at jeg mistolker signaler og atferd. Ja, jeg er nok litt sosialt klønete inn i mellom. Men jeg legger meg langflat dersom jeg tar feil. Men dette er type mindre alvorlige ting, altså at jeg mistolker hva de ønsker ut av en situasjon. Ikke at jeg tilegner de egenskaper eller personlighetstrekk. Mer type uskyldige ting som jeg tror de ønsker å gå på kino, når de egentlig vil en tur i parken fordi de ikke er helt direkte. Dårlig eksempel, men jeg tror du forstår hvor jeg vil. Anonymkode: ceb1c...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #26 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 20.16): Jeg hadde en venninne som plutselig ble sånn mot meg. Samtidig gikk hun i terapi, og det viste seg at hun og psykologen snakket masse om meg. Og sammen tilla de meg meninger og hensikter jeg ikke hadde. F.eks hadde jeg overtalt henne til å ta en master fordi jeg visste hun ville feile. Min hensikt var å oppmuntre henne til å ta masteren fordi jeg trodde oppriktig hun ville klare det. Jeg fikk skylden for mye som var galt i hennes liv. Det var veldig trist og vondt, og jeg følte meg ganske forsvarsløs. Måtte bare bryte kontakten, og lurer oppriktig på hvor sunn den psykologen hennes egentlig var. Anonymkode: e5ca0...550 Hvordan vet du dette? Har du møtt psykologen som har fortalt deg det? Anonymkode: d4c81...87a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå