AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Del Skrevet 4. september Hvordan håndtere? forsøkte å konfrontere personen med at h*n tillegger meg ting jeg aldri har tenkt tanken på, ting som aldri er mine intensjoner eller ting jeg ønsker å bli assosiert med. Ble litt lei meg og opprørt, da dette er et mønster. Eksempelvis påstod h*n noe om meg (som overhodet ikke stemmer), og da jeg saklig spurte om konkrete eksempler, kunne h*n ikke komme med noe. blir stresset og forvirret. Tenker folk dette om meg osv. kanskje jeg er sånn osv. hører hjerne hva dere tenker, og hvordan man håndterer dette der og da, og etterpå. Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #2 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan håndtere? forsøkte å konfrontere personen med at h*n tillegger meg ting jeg aldri har tenkt tanken på, ting som aldri er mine intensjoner eller ting jeg ønsker å bli assosiert med. Ble litt lei meg og opprørt, da dette er et mønster. Eksempelvis påstod h*n noe om meg (som overhodet ikke stemmer), og da jeg saklig spurte om konkrete eksempler, kunne h*n ikke komme med noe. blir stresset og forvirret. Tenker folk dette om meg osv. kanskje jeg er sånn osv. hører hjerne hva dere tenker, og hvordan man håndterer dette der og da, og etterpå. Anonymkode: 94bcf...420 Ja, akkurat dette er ganske slitsomt å forholde seg til. Noen mennesker er ikke friske og har bestemte måter å se på andre på. Feks, andre kan ikke stoles på. Andre kan ikke få til x og y. Andre er sjalu. Andre er misunnelige. Andre er sinte. Uten noe grunnlag! Jeg har en kollega som bastant mener at jeg ikke burde ha jobben min. At jeg ikke får til ting. At jeg ikke duger. Min eks er også sånn, at han tenker at jeg ikke duger. Min eks svigermor mener at jeg ikke duger. OFte kommer sånne ideer om andre fra vedkommede selv. Kansje de trenger å tenke sånt om andre for å føle seg bra. Jeg vet det stemmer om flere av de menneskene i mitt liv, som ikke tenker så bra om meg ihvertfall. Flere av dem sliter veldig med selvbildet, men fremstår helt annerledes. Det kan være mentale sykdommer også som gjør at folk har sånne ideer om andre. JEg vet at folk som er syke av borderline kan få sånne tanker om andre. "de er imot meg, de snakker stygt om meg, de liker meg ikke, de prøver å ødelegge for meg" Noen fokuserer aller mest på feilene andre har og så blir de store i hodet deres. Jeg har en annen eks som var helt overbevist om at jeg hadde økonomiske problemer. Og at jeg var veldig deprimert. Noe som absolutt ikke stemte. Han bare gikk å trodde det, fordi han selv slet sånn. Så da tenkte han at jeg også gjorde det! Du må huske at folk kan være veldig syke og forvirret. Og tro de rareste ting som ikke er sanne. Anonymkode: 5d6a0...852 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #3 Del Skrevet 4. september Kutt ut vedkommende. Anonymkode: 70e77...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #4 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan håndtere? forsøkte å konfrontere personen med at h*n tillegger meg ting jeg aldri har tenkt tanken på, ting som aldri er mine intensjoner eller ting jeg ønsker å bli assosiert med. Ble litt lei meg og opprørt, da dette er et mønster. Eksempelvis påstod h*n noe om meg (som overhodet ikke stemmer), og da jeg saklig spurte om konkrete eksempler, kunne h*n ikke komme med noe. blir stresset og forvirret. Tenker folk dette om meg osv. kanskje jeg er sånn osv. hører hjerne hva dere tenker, og hvordan man håndterer dette der og da, og etterpå. Anonymkode: 94bcf...420 Har en venninne som er sånn, jeg har oppdaget at hun ofte sier ting som passer med hvordan hun selv vil ha det. Feks hun gidder ikke å ta kontakt eller svare ordentlig "åå jeg trodde du var opptatt og ville ha alenetid". "Jeg trodde du mente ditt og datt" "jeg misforsto" enda jeg sa ting ordrett rett ut.. Jeg har trukket meg vekk og gir litt opp. Innser at hun er ikke tilgjengelig følelsesmessig og vennskapet mitt er ikke viktig for henne, da får hun ha hodet i skyene og leve etter scenariene sine. Anonymkode: b7d8c...cb9 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #5 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kutt ut vedkommende. Anonymkode: 70e77...4f1 Hadde det vært bare å gjøre det💔 ts Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #6 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har en venninne som er sånn, jeg har oppdaget at hun ofte sier ting som passer med hvordan hun selv vil ha det. Feks hun gidder ikke å ta kontakt eller svare ordentlig "åå jeg trodde du var opptatt og ville ha alenetid". "Jeg trodde du mente ditt og datt" "jeg misforsto" enda jeg sa ting ordrett rett ut.. Jeg har trukket meg vekk og gir litt opp. Innser at hun er ikke tilgjengelig følelsesmessig og vennskapet mitt er ikke viktig for henne, da får hun ha hodet i skyene og leve etter scenariene sine. Anonymkode: b7d8c...cb9 Så leit. Høres klokt ut. Det er slitsomt. Håper du får forklart det til henne - hvordan du opplever det. Hvis hun går til angrep eller ikke tar det innover seg - så er hun virkelig ikke verdt et vennskap. Jeg hadde venninner som utestengte meg, og da jeg konfronterte dem med hvordan det føltes for meg, gikk de i forsvar tilbake. Jeg har brukt lang tid på å forstå at dette ikke er gode relasjoner. Dette som står i innlegget er mer sammensatt… ts Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #7 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvordan håndtere? forsøkte å konfrontere personen med at h*n tillegger meg ting jeg aldri har tenkt tanken på, ting som aldri er mine intensjoner eller ting jeg ønsker å bli assosiert med. Ble litt lei meg og opprørt, da dette er et mønster. Eksempelvis påstod h*n noe om meg (som overhodet ikke stemmer), og da jeg saklig spurte om konkrete eksempler, kunne h*n ikke komme med noe. blir stresset og forvirret. Tenker folk dette om meg osv. kanskje jeg er sånn osv. hører hjerne hva dere tenker, og hvordan man håndterer dette der og da, og etterpå. Anonymkode: 94bcf...420 Det er giftige folk og kutter de ut. Den siste jeg kuttet ut som holder på sånn er min søster. Etter snart 50år med det, var det nok. Og det har vært mye drøyt. Men nå er jeg fri. Og har ikke hatt kontakt med henne på et par år. Og vet at jeg ikke skal ha det resten av livet. Anonymkode: 49f38...616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #8 Del Skrevet 4. september Jeg hadde en venninne som plutselig ble sånn mot meg. Samtidig gikk hun i terapi, og det viste seg at hun og psykologen snakket masse om meg. Og sammen tilla de meg meninger og hensikter jeg ikke hadde. F.eks hadde jeg overtalt henne til å ta en master fordi jeg visste hun ville feile. Min hensikt var å oppmuntre henne til å ta masteren fordi jeg trodde oppriktig hun ville klare det. Jeg fikk skylden for mye som var galt i hennes liv. Det var veldig trist og vondt, og jeg følte meg ganske forsvarsløs. Måtte bare bryte kontakten, og lurer oppriktig på hvor sunn den psykologen hennes egentlig var. Anonymkode: e5ca0...550 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #9 Del Skrevet 4. september Jeg opplever også dette. Blir oppfattet som sur og sint, og helt dagligdagse kommentarer blir tatt negativt. Resting bitch face is a bitch. Anonymkode: 36b41...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #10 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Så leit. Høres klokt ut. Det er slitsomt. Håper du får forklart det til henne - hvordan du opplever det. Hvis hun går til angrep eller ikke tar det innover seg - så er hun virkelig ikke verdt et vennskap. Jeg hadde venninner som utestengte meg, og da jeg konfronterte dem med hvordan det føltes for meg, gikk de i forsvar tilbake. Jeg har brukt lang tid på å forstå at dette ikke er gode relasjoner. Dette som står i innlegget er mer sammensatt… ts Anonymkode: 94bcf...420 Så leit at de reagerte slik, det er vondt å bli møtt slik når du faktisk har helt rett og de burde bare si unnskyld. Jeg har forsøkt flere ganger med å si at det var ikke det jeg sa, ikke det jeg trodde, mente, osv. Hun går i forsvar og blir opprørt, alltid en forklaring og det har ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Jeg ba henne på kafe en gang og hun kom ikke. Grunnen? Hun sa hun trodde jeg var for sliten til å orke det fordi jeg nylig hadde vært forkjølt. Som om jeg ikke hadde sagt fra da eller? Anonymkode: b7d8c...cb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #11 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så leit at de reagerte slik, det er vondt å bli møtt slik når du faktisk har helt rett og de burde bare si unnskyld. Jeg har forsøkt flere ganger med å si at det var ikke det jeg sa, ikke det jeg trodde, mente, osv. Hun går i forsvar og blir opprørt, alltid en forklaring og det har ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. Jeg ba henne på kafe en gang og hun kom ikke. Grunnen? Hun sa hun trodde jeg var for sliten til å orke det fordi jeg nylig hadde vært forkjølt. Som om jeg ikke hadde sagt fra da eller? Anonymkode: b7d8c...cb9 Ja, det har vært vondt. Har ikke følt meg verdt noen vennskap etterpå.. oi, det må være fryktelig slitsomt. Jeg ville bare kuttet kontakten da, ja. Og spør hun, får du forklare hvordan du opplever relasjonen dere imellom. Ønsker deg alt godt! Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #12 Del Skrevet 4. september Hehe, jaggu rette plassen å spørre😂😂😂 Anonymkode: e86c4...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #13 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe, jaggu rette plassen å spørre😂😂😂 Anonymkode: e86c4...3dd Hva mener du? Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. september #14 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva mener du? Anonymkode: 94bcf...420 KG er plassen hvor en blir tillagt meninger og baktanker over en lav sko 😬🤪🫣 Kan få gode råd her også da 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #15 Del Skrevet 5. september Daisy-love skrev (1 time siden): KG er plassen hvor en blir tillagt meninger og baktanker over en lav sko 😬🤪🫣 Kan få gode råd her også da 😊 Ja, det var jo derfor jeg også tok sjansen på p spørre 😅😊 jeg tenker ikke at enhver sine tanker er sannhet og fakta, men ønsker bare flere betraktninger Anonymkode: 94bcf...420 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #16 Del Skrevet 5. september Jobbet med en sånn, han var narkis. Anonymkode: 36d3a...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #17 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jobbet med en sånn, han var narkis. Anonymkode: 36d3a...2ae Dette er ikke tilfelle her da Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #18 Del Skrevet 5. september Moren min gjør dette. Fabrikkerer meninger og motiver jeg ikke har, og blir rasende på meg på grunn av det. Det har antagelig sammenheng med litt skjør psyke, men hun har aldri forsøkt å forklare, og aldri beklaget noen av de ville tingene hun har sagt og gjort. Og så lurer hun på hvorfor jeg holder litt avstand og ikke deler så mye fra livet mitt... Anonymkode: 92dd2...0ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #19 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Moren min gjør dette. Fabrikkerer meninger og motiver jeg ikke har, og blir rasende på meg på grunn av det. Det har antagelig sammenheng med litt skjør psyke, men hun har aldri forsøkt å forklare, og aldri beklaget noen av de ville tingene hun har sagt og gjort. Og så lurer hun på hvorfor jeg holder litt avstand og ikke deler så mye fra livet mitt... Anonymkode: 92dd2...0ad Så vondt å høre. Det er litt sånn her og, med den det gjelder. Det er vanskelig når den andre ikke vil høre når du forsøker å forklare at h*n tillegger deg ting og at det er vondt for deg. Preger meg veldig mye i etterkant. ts Anonymkode: 94bcf...420 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #20 Del Skrevet 5. september Gidder ikke bruke tiden min sånne folk. Anonymkode: 9cad6...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå