Gå til innhold

Jeg forsøker igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Siden tråden ”Misunnelse og Ansvar” ble stengt så skal jeg forsøke på nytt. Den tråden endte også opp i ett personlig angrep på meg som person og det var jo det som IKKE var meningen!!

La oss heller debattere hvorfor vi ikke kan debattere på ett saklig nivå? Kan noen definere årsaken til at så mange tråder stenges?

Milla

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Problemet er som følger min kjære Milla: At der forstanden, fornuften og kunnskapen stopper; begynner ondskapen, usakligheten og utidigheten

:evil: :evil: :evil:

Og i noen tilfeller: Volden

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg tror hvertfall at hovedgrunnen til at folk trekker frem usakligheter er at de slipper opp for gode argumenter. De mangler rett og slett intelligens. Ett annet problem er at folk spør om helt andre ting enn debatt emnet i stedet for å bruke Forumet for Personlige meldinger!

Milla

Skrevet

Ang usakligheter kan dere begge kanskje tenke såpass langt at dere ikke begynner å komme med fornærmelser i den karakter av dum og sprengt i hodet bare andre har HELT forskjellige meninger enn dere ? Snakk om gode argumenter ????? Snakk om intelligens ????? Er ikke folk intelligente nok for dere, er det jo bare å logge seg ut :-)

Ja, bare peppre meg nå. Jeg bare tar igjen med samme mynt som dere.

Jepp, nu skal jeg holde kjeft få min skjønnhetssøvn.

Ha en fortreffelig aften!

Skrevet

Hmm..definere..tja...

Vi snakker/skriver forbi hverandre.

Debattantene vet egentlig ikke hvem de skriver til/svarer,har ingen homogen mottaker gruppe.Den skrevne teksten virker krassere og er mer åpen for tolkning når en ikke er face to face.Man går glipp av kroppspråk og nyanser,det er lett å misforstå.

I tillegg går noen inn for å misforstå....+ Kverulere. "Briljere". Trakkasere.

Eller bare ha det gøy...

Dette er internett.Ingen vet hvem du er,-stort sett da.

Du kan tillate deg mer enn når du senere må stå for det du har sagt.Du kan være krassere enn det du for eksempel ville vært overfor sjefen,familiemedlem,mannen i gata face to face.

Du kan være ærligere enn du vanligvis er,-eller du kan lyge på deg et helt liv...

Itillegg har man gjengmentalitet.Ønske om det å ville tilhøre en gruppe.Være en av gjengen.

Noe som muligens kan oppnås med å ha et felles mål,-eller en felles fiende...

Har jeg glemt noe?

Helt sikkert.

:briller:

Skrevet
Jeg tror hvertfall at hovedgrunnen til at folk trekker frem usakligheter er at de slipper opp for gode argumenter. De mangler rett og slett intelligens.

Milla

Milla - her synes jeg å se en av årsakene! Her beskylder du andre for å være dumme bare fordi de har gått tomme for argumenter!!!!

Det er jo provoserende dette da........... (synes jeg hvertfall) :-?

Jeg tror både du og andre (meg selv innebefattet) må tenke oss litt om når vi skriver innlegg. Lese gjennom innleggene før vi sender dem.......... være litt mer selektive FØR vi trykker på "send"-knappen.

Mener Usikker!

Skrevet

Synest det ofte er forstanden som glipper her inne.

Skal en ha en saklig diskusjon må en være litt ydmyk for at andre mener noe annet enn hva en selv mener. Kanskje noen tillogmed har bedre kunnskap.

Synest forøvrig diskusjonen "misunnelse og ansvar" endte opp i en "verbal krig". Der en forsvarer sine handlinger fra sitt ståsted, og en vil ikke forstå at andre vil velge annerledes.

Men Milla, du er jo og`svært flink til å fyre opp usakligheter. Bare kommentaren din:"Jeg tror hvertfall at hovedgrunnen til at folk trekker frem usakligheter er at de slipper opp for gode argumenter. De mangler rett og slett intelligens. " Så veldig saklig og intelligent var vel ikke den kommentaren?!

Gjest Mr Huge E  Rection
Skrevet

Jeg kan ikke vente til Startsiden debatt kommer opp igjen

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Milla - her synes jeg å se en av årsakene! Her beskylder du andre for å være dumme bare fordi de har gått tomme for argumenter!!!!

Det er jo provoserende dette da........... (synes jeg hvertfall)

Dette prinsippet gjelder jo ute i den virkelige verden også. Hvis man sitter midt i en diskusjon og den ene føler at han/hun slipper opp for argumenter og begynner og bli usaklig... da er jo den personen både uintelligent og barnslig. Da bude man heller ha selvinnsikt nok til å trekke seg ut, fremfor og bare slenge ut masse dritt om ikke har noe med saken å gjøre. Men de aller fleste her inne tør ikke det. Og det er ett stort problem.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

For å si det slik er jeg glad at Misunnelse og Ansvar tråden ble stengt egentlig. Rakk aldri å lese gjennom alt selv. Hvorfor vi ikke kan diskutere saklig - hey vi er vel bare mennesker da. Jeg er kjent for å bli ganske oppfarende til tider og skal ikke nekte for det. Men provokasjoner går nå i begge retninger spør du meg og alle kan legge bånd på seg enten det være seg på den ene eller den andre måten.

Skrevet

Der er ikke sikert alle er like flinke til å ordlegge seg, det betyr ikke nødvendighvis at personen er mindre smart eller barnslig...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Der er ikke sikert alle er like flinke til å ordlegge seg, det betyr ikke nødvendighvis  at personen er mindre smart eller barnslig...

Hvis man ikke kan ordlegge seg/ikke har noen argumenter har man egentlig ikke noe i diskusjonen å gjøre.

Milla

Skrevet

Hvis man ikke kan ordlegge seg/ikke har noen argumenter har man egentlig ikke noe i diskusjonen å gjøre.

Milla

Kan forsåvidt være enig i at har en ingen argumenter så har en ikke så mye i en diskusjon å gjøre. Men om en person ikke er så flink til å ordlegge seg blir jo noe annet. Vedkommende kan jo ha mange godedårlige argumenter selv om en ikke er verdens beste til å formulere seg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Milla hvem gjorde deg til sjef om hvem som kan poste innlegg i et diskusjons forum da ? Alle har jo like mye rett som deg til å være her har dem ikke. Jeg er ikke blant de flinkeste til å ordlegge meg skriftlig, men så tilbringer jeg heller ikke all min tid her inne da.

Skrevet

man kan slippe opp for argumenter av flere grunner Milla. F.eks. at den man prøver å diskutere med ikke forstår hva du sier. Det trenger heller ikke ha noe med at den som prøver å gjøre seg forstått er uintelligent eller barnslig, men like gjerne at den personen man diskuterer med ikke klarer å se ting fra en annen side en sin egen!

Å prøve å diskutere med en som overhode ikke fatter, eller prøver å sette seg inne, andres tanker og meninger en sin egen, kan få flere til å slenge rundt seg med usakligheter! (og uten å gidde å lete bakover, så er jeg sikker på at de aller aller fleste av oss her inne har gjort det på ett eller annet tidspunkt! Også du Milla!) Det har ikke nødvendigvis noe med uintelligens å gjøre, eller barnslighet. (for jeg vet at jeg ikke er uintelligent, og jeg tror heller ikke du er det!) :wink:

Av og til blir vel de fleste av oss provosert, det kommer an på dagsform, humør etc etc. Noen dager er man en dyktig debattør, neste dag kan være en tung dag, og man lar seg kanskje provosere og slenger usakligheter tilbake til en man oppfatter som usakelig.

Og der går det gjerne på oppfattelse igjen. Jeg kan godt oppfatte at noe som blir sagt er usaklig, men det vil ikke si det samme som at du oppfatter det slik! Dermed kan jeg godt si at jeg synes det er usaklig, men siden verken jeg eller du eller noen andre har krav på hva som er rett og galt i alles øyne, så kan jeg allikevel ikke kalle personen uintelligent!

Nok en gang, ydmykhet ovenfor at andre kan fungere annerledes, det kan gjøre mye i en diskusjon!

Skrevet

Hadde ikke tenkt å svare på denne tråden jeg!

Men nå har aline sagt det jeg ville ha sagt!

*applaus*

Hvorfor skal vi dra dette lengre nå?

Tror faktisk at argumentene har kommet frem flere ganger både her og i de to stengte trådene. Det er ingen vits i å gjenta dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...