AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Samboeren min har god kontakt med sin eks-kone pga mindre-årige barn, og det er derfor naturlig for oss å inkludere henne i ting som skjer i familien. Men i det siste har det vært noen tilfeller der hun har kommentert kroppen til enten barna eller samboeren min på en negativ måte. Dette synes jeg ikke er greit, men så er jeg litt usikker på om det er min "jobb" å si noe om dette til henne. Ser at både han og barna reagerer på det, selv om det er sagt som en spøk. Hva ville du gjort? Anonymkode: 4e820...440 2
nordlending Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Tror jeg hadde sagt noe neste gang hun sa noe, og jeg samtidig så at det påvirket dem. Om så "ærlig talt, hvorfor sier du sånn?" e.l. Det er ikke greit å såre andre, og det virker jo som hun gjør det med kommentarene sine. 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Hva sier hun da? "Nå har du lagt på deg" liksom? Synes det er dårlig gjort å snakke sånn til unger spesielt. MTP din samboer så mangler hun vel respekt for han da? Anonymkode: ad610...eca 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva sier hun da? "Nå har du lagt på deg" liksom? Synes det er dårlig gjort å snakke sånn til unger spesielt. MTP din samboer så mangler hun vel respekt for han da? Anonymkode: ad610...eca Har vært kommentarer om vekt ja. Men tenker det ikke er greit å kommentere kropp uansett hva som blir sagt. Tror kommentarene er kommet etter at vi flyttet sammen, så det er mulig hun er litt sår siden hun fortsatt er singel. Anonymkode: 4e820...440
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært kommentarer om vekt ja. Men tenker det ikke er greit å kommentere kropp uansett hva som blir sagt. Tror kommentarene er kommet etter at vi flyttet sammen, så det er mulig hun er litt sår siden hun fortsatt er singel. Anonymkode: 4e820...440 Har de lagt på seg etter dere flyttet sammen da? Jeg hadde vært pissed om eksen min flyttet sammen med en dame med dårlig kosthold og dermed påførte mine barn overvekt. Hva eksen min veier er meg imidlertid fullstendig likgyldig. Anonymkode: 33595...2f7 13 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har de lagt på seg etter dere flyttet sammen da? Jeg hadde vært pissed om eksen min flyttet sammen med en dame med dårlig kosthold og dermed påførte mine barn overvekt. Hva eksen min veier er meg imidlertid fullstendig likgyldig. Anonymkode: 33595...2f7 Du kan da ikke skylde på en ny dame for at far ikke klarer å styre kostholdet til sine egne barn. Anonymkode: e8386...efc 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan da ikke skylde på en ny dame for at far ikke klarer å styre kostholdet til sine egne barn. Anonymkode: e8386...efc jeg gjorde jo ikke det AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har de lagt på seg etter dere flyttet sammen da? Jeg hadde vært pissed om eksen min flyttet sammen med en dame med dårlig kosthold og dermed påførte mine barn overvekt. Hva eksen min veier er meg imidlertid fullstendig likgyldig. Anonymkode: 33595...2f7 jeg skrev ikke «en dame som påførte barna dårlig kosthold». Leseforståelse er fint. Og ser heller ikke at ekskona har kommentert kroppen til ts, så hun bryr seg tydeligvis kun om barna og (dessverre) eksen. Anonymkode: 33595...2f7 2 3
Dojakitty Skrevet 4. september 2024 #8 Skrevet 4. september 2024 Føler det ligger mer til denne historien enn det som blir fortalt for å si det sånn 6 4
AprilLudgate Skrevet 4. september 2024 #9 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært kommentarer om vekt ja. Men tenker det ikke er greit å kommentere kropp uansett hva som blir sagt. Tror kommentarene er kommet etter at vi flyttet sammen, så det er mulig hun er litt sår siden hun fortsatt er singel. Anonymkode: 4e820...440 Jeg ville blandet meg i akkurat dette fordi det er langt over grensen. Hadde begynt med å ta det direkte med henne og bare sagt det ikle er innafor hos/sammen med dere. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har de lagt på seg etter dere flyttet sammen da? Jeg hadde vært pissed om eksen min flyttet sammen med en dame med dårlig kosthold og dermed påførte mine barn overvekt. Hva eksen min veier er meg imidlertid fullstendig likgyldig. Anonymkode: 33595...2f7 Du snakker uansett ikke om utseendet til ungene. Du snakker med forelder og bonusmor om kosthold. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #10 Skrevet 4. september 2024 AprilLudgate skrev (28 minutter siden): Jeg ville blandet meg i akkurat dette fordi det er langt over grensen. Hadde begynt med å ta det direkte med henne og bare sagt det ikle er innafor hos/sammen med dere. Du snakker uansett ikke om utseendet til ungene. Du snakker med forelder og bonusmor om kosthold. Det heter stemor. Anonymkode: d8004...c4d 1 1
Brunello Skrevet 4. september 2024 #11 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan da ikke skylde på en ny dame for at far ikke klarer å styre kostholdet til sine egne barn. Anonymkode: e8386...efc Selvsagt kan man det dersom den nye er årsaken til at kostholdet endrer seg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #12 Skrevet 4. september 2024 Hun burde heller ta samtalen med dere, men hvorfor er barna deres feite? Dere ødelegger livet til barnet. Burde ikke dere ta dere sammen og far i så tilfelle gå foran som et godt eksempel? Anonymkode: a428e...5e5 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #13 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): jeg skrev ikke «en dame som påførte barna dårlig kosthold». Leseforståelse er fint. Og ser heller ikke at ekskona har kommentert kroppen til ts, så hun bryr seg tydeligvis kun om barna og (dessverre) eksen. Hvis nye stemor gjør eksmann og hans barn feite, mens hun selv holder seg slank så er det ufint. Stemor som kanskje lager maten bør ta ansvar for husholdet før hun ødelegger deres liv. Det er ikke noe gøy å være feit unge eller ungdom. Anonymkode: a428e...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #14 Skrevet 4. september 2024 Dojakitty skrev (1 time siden): Føler det ligger mer til denne historien enn det som blir fortalt for å si det sånn Det tror jeg også. Dette føles som en veldig typisk KGtråd hvor TS legger fram en brøkdel av historien vinklet på en måte som skal få alle til å støtte henne når sannheten egentlig er noe helt annet. Anonymkode: 2a295...7ec 1
lillevill Skrevet 4. september 2024 #15 Skrevet 4. september 2024 Kan det være mor er bekymret for overvekt hos barnet og at dere ikke "gidder" å passe på ? Mor ser at far også legger på seg, og tenker at det har en sammenheng. Kansje mye usunn mat på dere, eller? Kanje hun ikke vet hvordan hun skal si at hun ønsker at dere skal gi barnet sunnere mat. 3
Dojakitty Skrevet 4. september 2024 #16 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det tror jeg også. Dette føles som en veldig typisk KGtråd hvor TS legger fram en brøkdel av historien vinklet på en måte som skal få alle til å støtte henne når sannheten egentlig er noe helt annet. Anonymkode: 2a295...7ec Mhm. Feks at hun er bekymret for vekten til barna (som gjerne er litt i største laget) og spør far om hva de spiser hos han siden han har samme passform 🤷🏻♀️ 1
PM75 Skrevet 4. september 2024 #17 Skrevet 4. september 2024 En ekskone har absolutt ingenting med å kommentere eksmannen sin kropp! Og er man bekymret for barnas vekt, så kommenteres det ikke foran barna. Da må man prate sammen utenom deres høresavstand. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #18 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samboeren min har god kontakt med sin eks-kone pga mindre-årige barn, og det er derfor naturlig for oss å inkludere henne i ting som skjer i familien. Men i det siste har det vært noen tilfeller der hun har kommentert kroppen til enten barna eller samboeren min på en negativ måte. Dette synes jeg ikke er greit, men så er jeg litt usikker på om det er min "jobb" å si noe om dette til henne. Ser at både han og barna reagerer på det, selv om det er sagt som en spøk. Hva ville du gjort? Anonymkode: 4e820...440 Ja. Du sier fra. Og du sier kontant fra at spøk om kropp er uønsket adferd, og dersom bemerkningen er rettet mot deg så gir du klar beskjed om at det ikke er noe du finner deg i. Og dersom den er rettet mot et barn så gir du kontant beskjed om at hun ber om tilgivelse, modererer adferd og at hun gjør begge deler med et smil. lillevill skrev (3 minutter siden): Kan det være mor er bekymret for overvekt hos barnet og at dere ikke "gidder" å passe på ? Mor ser at far også legger på seg, og tenker at det har en sammenheng. Kansje mye usunn mat på dere, eller? Kanje hun ikke vet hvordan hun skal si at hun ønsker at dere skal gi barnet sunnere mat. Ok. Så vi antar mor er en komplett idiot? Hvor vanskelig er et «dere burde kanskje sett på kosthold?» i en e-post til far? Man nevner aldri, noensinne, under noen omstendighet, på noe vis andre menneskers utseende. Punktum. Normal folkeskikk gjelder også ovenfor barn, selv om utrolig mange foreldre later til å tro noe annet. (Man kan nesten spekulere i at enkelte voksne får barn mest for å ha noen å mobbe, kan man ikke?) Anonymkode: 4cb34...68e 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #19 Skrevet 4. september 2024 Huff. Det kunne vært meg. Sist jeg hentet barna gikk eksmannen rundt med åpen smekk. Så jeg måtte jo spør om han kanskje skulle lukke igjen, men den var visst brått blitt for trang 🙈😂 Men klarte å dy meg for å si noe, da. Anonymkode: faafa...331
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #20 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har de lagt på seg etter dere flyttet sammen da? Jeg hadde vært pissed om eksen min flyttet sammen med en dame med dårlig kosthold og dermed påførte mine barn overvekt. Hva eksen min veier er meg imidlertid fullstendig likgyldig. Anonymkode: 33595...2f7 Nei de har ikke lagt på seg. Men hun kommenterer utviklingen i forbindelse med pubertet. Jeg har heller ikke dårlige matvaner. Heller tvert imot i forhold til det de var vant til fra før. Anonymkode: 4e820...440 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå