Gå til innhold

babyklær minste str


Nitha

Anbefalte innlegg

Nå har vi kommet så langt at vi er nødt til å tenke på tida ETTER fødselen. :overrasket:

Er i mål med det meste, og har nesten bare kosehandling av litt klær og slikt igjen.

Men hvor mye kjøper dere av klær i minste str? Når er det vanlig å gå inn i str 62, for eksempel?

Vi har to bedårende sparkedrakter i str 56, og en del bodyer. Regner også med at vi får noe.

Hva har dere kjøpt/kommer til å kjøpe til de første ukene?

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du spurte.... Lurte akkurat på det samme selv!

Kan jeg få slenge på et lite tilleggsspørsmål?

Hva er praktisk/upraktisk av tøy, og gjerne hvorfor?

(såplutselig at jeg vel egentlig ikke hadde noe her å gjøre, men detgår vel bra...?)

Endret av Eliza Doalot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forskjellig hva folk mener her....du kommer til å få ørten svar som ikke er like.

Mine barn har (til tross for at de var ganske store,......4250g og 54cm og 3779g og 51 cm) brukt klærne omtrendt så lenge som det står på.

50 = 0-1 mnd

56 = 1-2 mnd

62 = 2-4 mnd

Selv for min store sønn var 56 STORT de første ukene. Og dattern min som var litt mindre (men forsatt ganske stor) svømte i sine 56 klær. Likevel har vi ikke hatt mye 50 til noen av dem.

Jeg ville hatt et par bodyer og sparkebukser i str 50 (fordi det blir så innmari stort selvom du bretter opp av de andre str). Også ville jeg hatt endel i 56. Som sagt begynte mine med 62 rundt 2-3 mnd alder...og det er kjipt med alt for store klær i så mange mnd....

Syns jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting vi oppdaget med begge to - er at folk som handler gaver tenker "de får sikkert så mye smått så jeg kjøper litt større". Vi har nesten uten unntak fått klær i str 62 og 68!!!

Til min sønn feks som var over 4 kg sa hun ene "jeg tenkte at han var jo så stor" så vi fikk et sett i str 68 - som lå "å støvet" i godt over 4 mnd før vi kunne bruke det.

Vi måtte faktisk ut å handle tøy i str 50 og 56 da vi kom fra sykehuset fordi alt vi hadde fått var alt for stort og alle hadde sagt "vent m å handle til dere ser hva dere får".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et sett og kjøpt to sett i str 50, samt et i 56. Har kjøpt tre bodyer, og skal låne en del bodyer og pysjamaser av ei venninne. Det får jo holde noen dager, og får man ikke tøy i små str. får far trø til og handle litt...

Angående upraktisk tøy, jakker/gensere med hetter er ikke å anbefale. Man må ha hetten opp for å unngå en bulk i nakken. Ser jo veldig stilig ut, men er ikke særlig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig hetter en no skitt! Samme med mini-skjørt til babyer som ikke går (til og med jenta mi på 11 mnd er det upraktisk på...vi har byttet alle vi har fått). Og bukser som er stive i stoffet......og klumpete med lommer og belter og alt mulig annet lekkert på...

...men det var jo ikke det du spurte om da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt 4-5 sett i størrelse 50.

Har ikke kjøpt inn så mye i andre størrelser fordi det har jeg lyst å gjør etter fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det som upraktisk med todelte sett, iallefall så lenge ikke en av delene var body eller sparkebukse. Var det forståelig? Altså genser og bukse i sett, det sklei fra hverandre hele tida, og minsten lå da med bodyen framme.

Ellers er jeg ivrig tilhenger av ull! Det regulerer temperaturen mye bedre enn bomull. Min lille pie hadde nattdrakt fra nøstebarn, og jeg var svært fornøyd med denne. Den blir ikke våt om det lekker fra bleia og den kan godt brukes dagtid og.

Lykke til alle dere med smått i vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil gjerne ha klær som passer sånn nesten akkurat på barnet ditt, vi hadde kun 56, og det ble for stort så jeg løp ut å kjøpte i 50 og de passer jo en liten stund. Synes det var kosligere at klærne passet når hun var så liten, for det er gjerne når de akkurat har kommet til verden at det er mest spennde med klærne.

Og som noen andre sa, du kommer nok til å få mye i større str.

Todelt sett er fint, men det mest upraktiske når barnet er i den alderen at de blir løftet og bært hele tiden, for da forsvinner jakka oppunder armene på barnet og du må drive å dra det ned hele tiden, men for all del vi bruker det allikevel, men når vi har hjemme dager i kulda nå, så går det bare i hele kose dresser.

Du har masse å glede deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...