AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Del Skrevet 3. september 2024 Vi flytter til Sarpsborg neste år og nærmeste skole kommer til å være Grålum barneskole. Så blir det Grålum ungdomsskole etter dette. Er disse skolene bra? Jeg vet ikke ingen om skolene eller området. Hvordan er miljøet? Barna? Hvordan er klassene? Hvordan er lærerne? Jeg tenkte å ta en telefon til skolen å høre, men jeg vil gjerne høre her først. Eller bør vi sende barna på privatskole? De skal begynne i 1. klasse. Anonymkode: f1347...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Del Skrevet 3. september 2024 Privatskole? Hva er du redd for på Grålum? Anonymkode: 62608...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Del Skrevet 3. september 2024 Når dere bor så nærme ville jeg utvilsomt valgt Steinerskolen, som er rett i nærheten. Der slipper barna å bli prakket på ipad, tv i matpausen og alt det fører med seg av mas om skjerm, eksponering for skadelig innhold på internett, press og mobbing på sosiale medier osv.. Lærer seg å lese og skrive med fysiske bøker, blyant og papir, er ute i naturen, lager ting med hendene mm Vet ikke noe om Grålum skole spesielt, det er slik over hele fjøla i den offentlige skolen. Heldigvis er trenden på vei til å snu nå, men det går dessverre altfor sakte. Anonymkode: 527f4...af0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Del Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Når dere bor så nærme ville jeg utvilsomt valgt Steinerskolen, som er rett i nærheten. Der slipper barna å bli prakket på ipad, tv i matpausen og alt det fører med seg av mas om skjerm, eksponering for skadelig innhold på internett, press og mobbing på sosiale medier osv.. Lærer seg å lese og skrive med fysiske bøker, blyant og papir, er ute i naturen, lager ting med hendene mm Vet ikke noe om Grålum skole spesielt, det er slik over hele fjøla i den offentlige skolen. Heldigvis er trenden på vei til å snu nå, men det går dessverre altfor sakte. Anonymkode: 527f4...af0 snakk og være hysterisk. Og til TS , min ble mobbet alle årene hn gikk der, sikkelig dårlig miljø i barnets klasse i alle fall, men dessverre hn var en av de som ikke var så populær, så gikk utover hn og 2 til i klassen. hn begynte på Childeren international school når han begynte i 8 klasse i fjor og begynte nettopp i 9 klasse og stortrives Anonymkode: c70c0...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Del Skrevet 4. september 2024 Men tanke på at Sarpsborg er en av Norges fattigste kommune, så hadde jeg valgt å sende barnet til Children International school. Mye bråk og uro i skolene. Anonymkode: 6a1b3...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Del Skrevet 4. september 2024 11 hours ago, AnonymBruker said: Når dere bor så nærme ville jeg utvilsomt valgt Steinerskolen, som er rett i nærheten. Der slipper barna å bli prakket på ipad, tv i matpausen og alt det fører med seg av mas om skjerm, eksponering for skadelig innhold på internett, press og mobbing på sosiale medier osv.. Lærer seg å lese og skrive med fysiske bøker, blyant og papir, er ute i naturen, lager ting med hendene mm Vet ikke noe om Grålum skole spesielt, det er slik over hele fjøla i den offentlige skolen. Heldigvis er trenden på vei til å snu nå, men det går dessverre altfor sakte. Anonymkode: 527f4...af0 Hvor er det Steinerskole? Link? Anonymkode: f1347...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Del Skrevet 4. september 2024 41 minutter siden, AnonymBruker said: Men tanke på at Sarpsborg er en av Norges fattigste kommune, så hadde jeg valgt å sende barnet til Children International school. Mye bråk og uro i skolene. Anonymkode: 6a1b3...252 Gjelder dette alle skoler i Sarpsborg? Hva med Grålum? Children International School har ikke imponert meg så veldig. Liten gymsal, slitte klasserom, lite uteleker, lærere som ikke snakker norsk overhodet, altfor mye fokus på ipad allerede fra 1. klasse, usunn mat i kantinen, osv. Så leste jeg at Sarpsborgs eneste kristne skole vil komme i samme bygg, så det blir jo trangt. Å barn skiftes vel hyppig ut på den internasjonale skolen? Anonymkode: f1347...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor er det Steinerskole? Link? Anonymkode: f1347...e18 Barnet må pendle til Fredrikstad for Steinerskolen. https://fredrikstad.steinerskolen.no Jeg vet ikke hvordan barneskolen er, men ingen av ungdomsskolene er noe å rope hurra for når den tid kommer. Det blir enten Tindlund eller Kruseløkka. Anonymkode: 7f614...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Del Skrevet 7. september 2024 Jeg hadde heller flyttet til Fredrikstad Anonymkode: 62608...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #10 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde heller flyttet til Fredrikstad Anonymkode: 62608...b02 Men der er vel boligene dyrere også? Anonymkode: ac47b...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #11 Del Skrevet 7. september 2024 Både barna og ungdomsskole på Grålum er helt supre. Flotte lærere og det er de siste årene kommet to gode rektorer på plass. Det er er godt skolemiljø og om noe uønsket skjer blir det tatt tak i. Alle jeg kjenner som har hatt sine barn der har vært godt fornøyd. Anonymkode: aca2f...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Del Skrevet 7. september 2024 Ja, hvis man kjøper i de dyreste områdene. Men ellers er prisene ganske likt som Sarpsborg tror jeg? Anonymkode: 62608...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #13 Del Skrevet 7. september 2024 Der gikk jeg for 30 år siden❤️ Anonymkode: b8e2b...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå