Gå til innhold

Sunn pastasaus til zoodles?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Forslag? 

Til nå har jeg laget bolognese med mye grønnsaker og karbonadedeig. Vil unngå fete matvarer som fløte, ost osv (ok å drysse litt paelesan over).

Jeg pleier å bruke squasj, men kom gjerne med forslag til andre grønnsaker som "pasta" også. 

Anonymkode: dcf57...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Surr 1 rødløk og ferske cherrytomater, valgfri spekepølse/-skinke (velg mengde selv) Tilsett mye spinat (minst 1 pose). Deretter ca 1,5 ss med creme fraîche (bruk gjerne lett), og 1-2 ss lettmelk. Og ca 1-2 dl kokevann fra pasta (eller noe annet med stivelse). Litt valgfri ost (helst parmesan men tyr ofte til ulike kremoster). Salt&pepper. Kok til den tykner. 

Anonymkode: 6efc8...c53

Skrevet

Dette er en ostesaus basert på grønnsaker. https://gronnmatportal.no/2015/04/nydelig-cheddar-ostesaus/ Utrolig god! Godt med røkt tofu til, kjøttdeig, bacon, og sikkert Chorizo også. 

Du kan lage nudler av det meste. Nå har Kiwi grei pris på ulike beter og rotgrønnsaker, og du kan lage det av beter, pastinakk, sellerirot, og selvsagt gulrot og søtpotet. Noen av dem kan med hell kokes/dampes noen få minutter. 😊

Skrevet

Del ulike grønnsaker i passe biter, vend i litt olje, salt og pepper og bre utover et stekebrett. Paprika, tomater, squash, løk, hele hvitløksfedd, søtpotet o.l passer veldig bra. Bak i ovnen ved 200 grader i ca 40 minutter. Kjør alt glatt i blender sammen med basilikum, oregano eller andre urter du liker. Veldig greit og minimalt med arbeid. :jepp: (Hvis du tilsetter litt god buljong/kraft når du moser grønnsakene får du en god suppe i stedet.)

Skrevet

Jeg har laget denne pastasausen noen ganger, og den ble veldig god. Inneholder knuste tomater, løk og gulrot og Kikkoman soyasaus og kjøttdeig, bl.a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...